fbpx

מונה צ'יינה: החדש של אקספנג

הדגם החשמלי החדש של יצרנית הרכב הסינית, אקספנג מונה M03, מתהדר במבנה אירודינמי במיוחד ותא מטען אחורי ענק ומציב אתגר בפני מי שמנסה להגדיר אותו.

אקספנג מונה M03, הדגם החשמלי החדש של אקספנג, מעלה כמה שאלות:

האם מונה הוא תת-מותג חדש שיפעל תחת "המטריה" של אקספנג או שמדובר בסדרת דגמים חדשים שעדיין ישאו את השם אקספנג?

איזה סוג רכב הוא המונה? מלבד היותו חשמלי כמובן. האם המונה הוא רכב סדאן עם "ישבן" ארוך? האם המונה הוא האצ'בק? האם הוא סטיישן? ואולי האקספנג M03 הוא גם וגם וגם?  אחרי הכל, אנחנו חיים בעולם בלי הגדרות, לא?

באקספנג אומרים שהמונה M03 הוא האצ'בק קופה – האם הסינים המציאו סגמנט רכב חדש?

הגודל כן קובע

מה שכן ידוע זה, שלאקספנג מונה M03 יש תא מטען אחורי גדול בנפח של 621 ליטרים – גדול יותר מתא המטען של יונדאי איוניק 5 שעומד על 531 ליטרים. לאקספנג מונה M03 יש בסיס גלגלים של 2,815 מ"מ.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

באקספנג עיצבו את המונה M03 בצורה אירודינמית במיוחד, והסינים טוענים שיש לו מקדם גרר של 0.194 מספר שנחשב לנמוך במיוחד, שצפוי להביא לתוספת של כמה עשרות קילומטרים לטווח הנסיעה של רכב הקופה-האצ'בק החשמלי, כמו גם צריכה נמוכה יותר של אנרגיה. אפרופו טווח נסיעה – זהו נתון שבאקספנג שומרים קרוב לחזה, יחד עם נפח הסוללה, עד למועד ההשקה.

האקספנג מונה M03 יוצע בשתי גרסאות לפחות, האחת עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 190 כ"ס והשנייה עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 215 כ"ס.

אקספנג מונה M03

האקספנג מונה M03 מציע שפת עיצוב חדשה לחלוטין שלא ראינו עדיין מאקספנג – לנו הוא נראה כמו מה שמשלב בין הפולסטאר 2 ל-SU7 של שיאומי.

המטרה העיקרית של אקספנג מונה M03 היא להציע אלטרנטיבה זולה לרכבים כמו טסלה מודל 3 – המחיר צפוי לעמוד על אזור ה-20,000 אירו. אבל לאקספנג יש כבר מכונית סדאן חשמלית עם תג מחיר כזה, האקספנג P5, אז למה היא צריכה עוד אחת?

ב-2022 עוד תכננו באקספנג לשווק את ה-P5 באירופה לצד אקספנג P7, אבל אח"כ הודיעו שהם חוזרים בעצמם – האם האקספנג מונה M03 תמלא את מקומה בשוק האירופאי? יכול להיות שכן, ואם כן – זו תהיה בשורה משמחת לשוק האירופאי וגם לשוק הישראלי – אקספנג מונה M03 צפויה להיות זולה יותר מהאקספנג P7, שנמכרת כאן במחיר של החל מקצת יותר מ-210,000 ש"ח לגרסת הלונג ריינג' עם הנעה אחורית.

האקספנג מונה M03 צפויה להגיע לייצור לקראת סוף השנה הנוכחית.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. כל רכב חשמלי, סיני/אמריקאי/ארופאי, ללא טכנולוגיה של החלפת סוללות אינו משתלם כלכלית לטווח הארוך. אל תשכחו שבישראל שוק היד2 של הלא חשמלי הינו שוק הרבה יותר גדול משוק המכוניות החדשות, וזה נכון יהיה גם לחשמליות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button