שיאומי חושפת את רכב הפנאי החשמלי שלה

שיאומי YU7 הוא הדגם החשמלי השני בסה"כ של יצרנית הטק הסינית, שהצטרפה לתעשיית הרכב בתחילת העשור הנוכחי.

יחסית ליצרנית רכב צעירה יחסית – שיאומי (כן כן, זו מהטלפונים והקורקינטים) הספיקה כבר לא מעט, כשברזומה הלא-מאד ארוך שלה אפשר למצוא אפילו נצחון על אחד הדגמים הפופולריים של טסלה – כשה-SU7, הרכב החשמלי הראשון שלה, שהוצג בשנת 2023, הקדים את טסלה מודל 3 בטבלאות המכירות בסין. 

הנה עוד כמה מהאירועים הבולטים בהיסטוריה הלא מאד ארוכה אך מרשימה שלה: 

מספר חודשים אחרי ששיאומי החלה למכור את ה-SU7 (לשוק הסיני בלבד), בחברה פרסמו כי הם יחצו את יעד ייצור ה-100,000 רכבים הראשונים מוקדם מהצפוי וכי הדגם מוגדר כ"סולד-אאוט".

אח"כ הגיע השיאומי SU7 אולטרה השרירי בגרסת קונספט, שחרכה את מסלול הנורבורגרינג בגרמניה, תיעודים מהמפעל החדש והסופר-מתקדם שמייצר רכב בכל 90 שניות, גרסת הייצור הסדרתי של האולטרה והצצה ראשונה לדגם החשמלי השני של שיאומי, ה-YU7, שמוצג כעת לראשונה באופן רשמי עם כל הפרטים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אחרי החשיפה הראשונית מגיעה ההשקה הרשמית של ה-YU7, הדגם השני של שיאומי, שזמין כעת לרכישה בסין, וכמו במקרה של הסדאן שמעל לרבע מיליון יחידות ממנו נמכרו כבר, גם רכב הפנאי החשמלי עושה לא מעט רעש.

השיאומי YU7 נראה כמו הגרסה המוגבהת של ה-SU7, ויש שירחיקו עוד ויגידו שהעיצוב החיצוני שלו מזכיר קצת אפילו את הפרארי פורוסאנגווה. כן כן. דומה או לא דומה לפרארי, אנחנו חושבים שמדובר ברכב מרשים.

מבט צד על שיאומי YU7

ההשוואה המתבקשת, מטבע הדברים, היא בין השיאומי YU7 עם טסלה מודל Y ג'וניפר החדש. עם אורך של כמעט 5 מטרים, רוחב של קרוב ל-2 מטרים ובסיס גלגלים של 3 מטרים, השיאומי גדול באופן משמעותי מהטסלה (אך נמוך ממנו מעט). המרחב הפנימי נראה מעולה גם, במיוחד בשילוב הצבע הכחול של הרכב עם הריפודים הלבנים או הצבע הירוק עם ריפודי הקאמל.

פנים הרכב וסביבת הנהג של שיאומי YU7

העיצוב מינימליסטי, חף כמעט לחלוטין מכפתורים פיזיים, עם מסך תצוגה בגודל 16.1 במרכז הדשבורד, מסכי תצוגה ליושבים בשורת המושבים השנייה + מסך דיגיטלי לבקרת האקלים, תא גדול מובנה בקונסולה המרכזית, משטחי טעינה אלחוטית, מושבים חשמליים מתכווננים מקדימה ומאחורה ופונקציית עיסוי למושבים הקדמיים ועוד.

השיאומי YU7 ישווק בשלוש גרסאות שונות:

שתי הגרסאות הראשונות, גרסת הכניסה עם מנוע חשמלי יחיד בעל הספק של 316 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות וגרסת אמצע בעלת שני מנועים חשמליים עם הספק של 489 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות מגיעות עם סוללה בקיבולת של 96.3 קוט"ש עם טווחי נסיעה של 835 ק"מ ו-760 ק"מ בהתאמה.

הגרסה הבכירה של השיאומי YU7 מצוידת בשני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של 681 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 3.2 שניות בלבד – כך שזהו אחד מרכבי הפנאי החשמליים והלא חשמליים החזקים ביותר המיוצרים בייצור סדרתי. גרסה זו מגיעה עם סוללה בעלת קיבולת גדולה יותר של 101.7 קוט"ש, אך טווח הנסיעה לא עולה – בהתאם לעלייה בביצועים.

פנים הרכב של שיאומי YU7

יש לשים לב כי טווחי הנסיעה המוצהרים נמדדו בתקן CLTC, התקן בו עושים שימוש בסין והוא נחשב למפרגן במיוחד. טווחי הנסיעה הריאליים של השיאומי YU7 צפויים לעמוד באזור ה-450-500 ק"מ, אמנם לא 700 או 800 ק"מ אבל עדיין טווח נסיעה לא רע בכלל.

השיאומי YU7 מציג ביצועי טעינה מהירה מרשימים – מ-10% ל-80% סוללה בתוך 12 דקות בלבד.

רכב הפנאי החשמלי של שיאומי "יושב" על מתלי אוויר מתכוונים ב-5 מצבים שונים, מה שצפוי להעניק חוויית נסיעה משופרת. מערך של 11 מצלמות ו-12 חיישנים אולטראסוניים יחד עם חיישן לידאר אותו אפשר לראות מבצבץ בקצה הגג הקדמי של הרכב תומכים במערכות הבטיחות והנהיגה המתקדמים של הרכב.

השיאומי YU7 מגיע עם תא מטען אחורי בנפח של 678 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח של 151 ליטרים, סה"כ 829 ליטרים של אחסון ללא קיפול מושבים.

הפרט החשוב היחיד שעדיין חסר הוא המחיר – שצפוי להחשף בחודש יולי הקרוב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button