מה שעסקה אחת יכולה לעשות למנייה. קאנו שהוקמה ב-2017 על ידי שני "פליטים" מ-Faraday Future, הייתה עוד חברת הזנק אחת מיני רבות שהציגה מוצרים שנראו מבטיחים על הנייר אבל בפועל, "החזיקה את הראש מעל המים" ונאבקה כדי לשרוד.
כעת, נראה שמנת החמצן שקאנו הייתה כל כך זקוקה לה, סוף סוף הגיעה:
קאנו וענקית הקמעונאות וולמארט, הודיעו כי חתמו על הסכם משותף במסגרתו תספק חברת ההזנק כ-4,500 רכבים חשמליים מסחריים שישמשו לצרכי ה-Last Mile Delivery או בעברית – הרכב הזה שמביא לכם את החבילה הביתה.
הכמות הזו תהווה את השלב הראשון, ואם הכל ילך כשורה, קאנו תספק עד 10,000 רכבים לוולמארט בעסקה שמזכירה לנו יותר מכל את שיתוף הפעולה של ריביאן ואמזון.
לעסקה הזו יש עוד שתי נקודות מעניינות ששווה להתעכב עליהן, מעבר לרכישת הרכבים. הראשונה – וולמארט תוכל לרכוש כמות של 61,160,011 מניות בעלות של 2.15 דולרים למנייה, מה שיקנה לה שליטה של 20% בחברה. השנייה – במסגרת העסקה, קאנו מתחייבת לא לעשות עסקים עם אף גוף אחד – ובעיקר אמזון – כך על פי מגזין Electrek.
לרכבים שתקנה וולמארט מקאנו יש כמה מאפיינים מיוחדים:
- היגוי חשמלי (By Wire) – שתורם להגדלת המרווח הפנימי, מושב אחד לנהג לטובת שדה ראייה משופר, תא מטען שניתן להתאמה אישית וכושר העמסה של כ-700 ק"ג.
- טווח נסיעה של מעל ל-300 ק"מ וטעינה מהירה מ-20% ל-80% בפחות מחצי שעה.
בקאנו הציגו עד עתה מספר דגמי קונספט מעניינים, החל מה-Lifestyle, מיניוואן חשמלי להסעת נוסעים, דרך ה-MPDV המסחרי (שיכול להיות מאד שיהיה הדגם שתקבל וולמארט) ועד הטנדר החשמלי.
חברות הזנק כמו קאנו, אלפא, ארייבל ודומות נמצאות בנקודה הכי מורכבת שיש – מצד אחד הן שהדגמים שלהן יגיע לייצור, ומצד שני צריכות מיליארדים רבים כדי לעשות את זה, סכומים שלא תמיד מצליחים להיות מושגים בסבבי גיוס.
ההסכם עם וולמארט נותן לקאנו בוסט מבורך, מה שמחזק את האמונה שלמרות הקשיים, החברה תחזיק מעמד.