יחסית ליצרניות אחרות, וולוו השוודית הוכיחה זריזות גבוהה בכל הקשור לאימוץ מהפכת הרכב החשמלי. החברה החלה לייצר את הדגמים החשמליים XC40 ו-C40 Recharge, ולאחרונה חשפה גם את ה- EX90 החשמלי שנועד להוות חלופה חשמלית ל-XC90. כל הדגמים הללו נועדו להציע פתרונות חשמליים איכותיים בקטגוריות רכבי הפנאי והקרוסאובר, שווקים משמעותיים במיוחד עבור וולוו.
בין היתר, וולוו צפויה להשיק בקרוב גם מיני-ואן חשמלי. מאחורי הקלעים, חשוב לציין כי 82 אחוזים מהחברה נמצאות בבעלות היצרנית החשמלית הסינית ג'ילי – שמייצגת בשיתוף וולוו את המותג החשמלי פולסטאר.
לאור כל המגמות הללו, דווח לאחרונה כי וולוו מתכוונת להציע גרסה חשמלית לכל אחד מהרכבים שהיא מייצרת – עד שנת 2026. כלומר, החברה עשויה להפוך את כל הדגמים שלה לחשמליים בתוך שלוש שנים (מבלי לוותר על דגמי הבנזין הקיימים).
השינוי הזה עשוי לכלול גם הגברה של שיתוף הפעולה בין וולוו לבין שאר השלוחות של תאגיד ג'ילי. כך למשל דווח כי המיני-ואן של וולוו יתבסס על הפלטפורמה הקיימת של זיקר 009, המיני-ואן החשמלי מבית ג'ילי.
בנוסף וולוו מגבירה את מאמציה לתפוס נוכחות בשווקי אסיה השונים. החברה מגדילה את הצוותים שלה בשנגחאי שבסין – ומתכוונת להתאים את קטלוג כלי הרכב שלה לדרישות הלקוחות במזרח.