וולוו, פולסטאר, לוטוס, מרצדס, ג'יאומטרי, לינק אנד קו – זו רק רשימה חלקית של המותגים והחברות בבעלות ענקית הרכב הסינית, שנדמה שהתיאבון שלה להתרחבות, כמו כל חברת ענק, פשוט בלתי נגמר.
מותג נוסף בבעלות ג'ילי, זיקר (ZEEKR), מתפקד על תקן מותג היוקרה של היצרן ואחרי הדגם הראשון שלו, הקרוסאובר החשמלי 001, אנחנו מתוודעים כעת לדגם נוסף – הפעם מדובר במיניוואן חשמלי, 009 שמו, הדגם השני בסה"כ שישווק תחת המותג.
ה-009 נבנה על אותה פלטפורמת SEA, ראשי תיבות של Sustainable Experience Architecture בה עושה שימוש גם דגם הקרוסאובר.
אנחנו לא מרבים לדבר על עיצוב כי על טעם ועל ריח אין מה להתווכח ושפה עיצובית זה משהו שלא תמיד קל לתאר במילים אבל במקרה של ה-009 אנחנו נחרוג ממנהגנו ונגיד שאם זיקר רצתה להוכיח עם ה-009 שהפיזור לחוגים לא חייב להיות משעמם, אין ספק שהצליח לה – עם גריל עצום ומואר, מבנה מונמך וגלגלי 20 ענקיים, הדבר האחרון שאפשר להגיד על ה-009 החשמלי שהוא נראה כמו המיניוואן של השכנים.
ה-009 עוצב במרכז העיצוב של זיקר בשוודיה, ומי שהוביל את הפרויקט הוא סטפן זיילף, מעצב בכיר שערק מאאודי.
הזיקר 009 מציע 6 מקומות ישיבה, אינדיבידואליים לחלוטין, עם מגוון אפשרויות כיוון, חימום, עיסוי ועוד בשורה הראשונה והשנייה, ואם מבחוץ הוא נראה כמו מיניוואן מפואר, מבפנים, הוא מזכיר יותר מטוס מפנק – עם מגשים נשלפים, מערכת שמע משובחת מבית ימאהה ואפילו מסך תצוגה עליון בגודל 15.6 אינטש לרווחת הנוסעים.
הזיקר 009 מגיע מצויד בשני מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק של יותר מ-500 כ"ס ומגיע ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות בלבד. אנחנו עדיין מדברים על מיניוואן ששוקל כמעט 3 טונות, כן?!
כדי לתמוך במשקל הגבוה ולאפשר חווית נסיעה נוחה וחלקה, קיבל המיניוואן החשמלי מערכת מתלי אוויר ומערכת לשיכוך רעידות.
הזיקר 009 נמתח לאורך של יותר מ-5 מטרים ומוצע בשתי גרסאות סוללה – אחת בנפח 116 קוט"ש והשניה בנפח של 140 קוט"ש, תקן CLTC הסיני האובר-מפרגן קבע כי טווח הנסיעה עומד על 702 ו-822 ק"מ בהתאמה, אך יש לקחת את זה כמובן בעירבון מוגבל. למרות זאת עם סוללות בגדלים כאלו סביר להניח שטווחי הנסיעה יהיה גבוהים מ-500 קילומטרים.
הזיקר מקבל את המוצר המתקדם ביותר של יצרנית הסוללות CATL, סוללות ליתיום-ניקל דחוסות במיוחד שמציגות יעילות הגדולה ב-72% מהדור היוצא.
המיניוואן החשמלי עמוס בטכנולוגיה מתקדמת, ומציע לא פחות מ-30 מערכות בטיחות ובתוך כך מערך מצלמות של חברת מובילאיי הישראלית, חיישנים, זיהוי פנים, זיהוי קולי ועוד.
המסירות לשוק הסיני צפויות לצאת לדרך בעוד כחודשיים, ינואר 2023, כשהמחיר נקבע על כחצי מיליון יואן שהם כ-68,000 דולרים לגרסה עם הסוללה הקטנה יותר, וכמעט 600,000 יואן (כ-80,000 דולר) לגרסה עם הסוללה הגדולה יותר.
2023 אמורה להיות שנה חשובה במיוחד מבחינת זיקר – חברת האם ג'ילי מתכננת להתחיל לשווק אותה במדינות מובילות באירופה החל משנה זו, ולא מן הנמנע שנראה גם את ה-009 שנמכר שם בכמויות יפות.
מה מחיר הגאומטרי c בסין שנוכל להעריך כמה יעלה בארץ?