Trending

לכל אחד ואחת? פולקסווגן מציגה את ה-ID.Every1

דגם הקונספט שאמור להוות את הרכב החשמלי הקטן והזול ביותר אי פעם של יצרנית הרכב מגרמניה, נחשף.

בפולקסווגן מדברים כבר שנים על כך שהם מתכוונים לחשוף רכב חשמלי קטן במחיר אטרקטיבי – ואחרי לא מעט טיזרים ושמועות, נראה כי הרגע הזה קרוב מתמיד. הרגע הזה הוא חשיפת הפולקסווגן ID.Every1, דגם חשמלי חדש, שלמרות שהוא מוגדר כדגם קונספט, נראה לא רחוק בכלל מייצור סדרתי.

ה-ID.Every1 צפוי להיות קטן עוד יותר מהפולקסווגן ID.2, שכעת מסתבר שהוא לא יהיה הדגם הקטן ביותר בליין הרכבים החשמליים של פולקסווגן.

יקומו חדי המוח ויגידו – "רגע, אבל לפולקסווגן היה כבר דגם חשמלי קטן, ה-E-UP!" ובצדק, אבל ההבדל בין הפולקסווגן ID.Every1 לפולקסווגן E-UP, הוא שהראשון צפוי להיות מבוסס על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים בה עושים שימוש גם הדגמים החשמליים האחרים במשפחת דגמי ה-ID, בעוד שהאחרון מהווה את הגרסה החשמלית לגרסת הבעירה הפנימית, ולא מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים. הבדל משמעותי לכל הדעות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בחברת "רכב האנשים" (Volks-Wagen) מצפים שה-ID.Every1 תהפוך לרב-מכר להמונים, ומזכירים את הפולקסווגן חיפושית, שנמכר ביותר מ-23 מיליון יחידות במהלך 65 השנים בהן יוצרה החיפושית בייצור סדרתי.

איך זה הולך לקרות? בעיקר בזכות תג מחיר אטרקטיבי, שצפוי לעמוד על כ-20,000 אירו – כשהדגמים החשמליים היחידים שזמינים מתחת למחיר הזה עם ליפ מוטור T03 הסיני שמצויד בסוללה בקיבולת של 36 קוט"ש וטווח נסיעה של 265 ק"מ על פי תקן WLTP ומחירו 19,950 אירו או דאצ'יה ספרינג 45 החשמלי, שמגיע עם סוללה בקיבולת של 25 קוט"ש וטווח נסיעה של 230 ק"מ על פי תקן WLTP ומחירו 18,950 אירו.

פנים הרכב וסביבת הנהג של פולקסווגן ID.Every1

ה-ID.Every1 בעצם "סוגר את הפינה" לפולקסווגן בכל מה שקשור לרכבים חשמליים קטנים "החתיכה האחרונה בפאזל", כמו שהגדיר אותו תומאס שייפר, מנכ״ל חטיבת פולקסווגן.

ה-ID.Every1 מבוסס על גרסה חדשה של פלטפורמת ה-MEB, שמיועדת לרכבים חשמליים קטנים בעלי הנעה קדמית – גרסת הקונספט של הרכב הקטן ביותר בליין הדגמים החשמליים של פולקסווגן מצוידת במנוע חשמלי קדמי בעל הספק של כ-95 כ"ס ומציעה טווח נסיעה של "לפחות 250 ק"מ" – כך הצהירו בחברה.

מבט צד על פולקסווגן ID.Every1 חשמלי

נזכיר שמדובר בדגם קונספט שאמור להגיע לשווקים בגרסת הייצור הסדרתי שלו לא לפני שנת 2027 כך שמטבע הדברים, עדיין אין לנו מספרים רשמיים. מה שכן ידוע שאורכו של הפולקסווגן ID.Every1 עומד על כמעט 3.9 מטרים – גדול יותר מקיה פיקנטו (3.5 מטרים) וקטן יותר (אם כי רק במעט) מהפולקסווגן פולו (4 מטרים).

ואם ה-ID.Every1 סוגר לפולקסווגן את הפינה בכל מה שקשור לרכבים חשמליים קטנים, אז מי הם 3 הדגמים החשמליים הנותרים שיצרנית הרכב מגרמניה הבטיחה שהיא תחשוף עד 2027? אחד מהם יכול להיות גרסת GTI ספורטיבית ל-ID.Every1, כך על פי ההערכות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button