המצטרף החדש ביותר למשפחת דגמי ה-ID החשמליים של פולקסווגן הוא ה-ID.CODE, רכב פנאי חשמלי בעיצוב מרשים, דגם קונספט שמיועד נכון להיום לשוק הסיני בלבד והוצג לאחרונה בתערוכת הרכב של בייג'ינג. בפולקסווגן מדגישים שרכב הפנאי החשמלי עוצב במיוחד לטעמו של הלקוח הסינ, מה שמעיד על החשיבות הגדולה שהם מייחסים לשוק הזה. "הלקוחות הסיניים מחפשים את העיצוב המתקדם ואת הטנולוגיה" אומר אנדראס מידנט, ראש מחלקת העיצוב של מותג פולקסווגן.
אבל האמת היא שהקשר של ה-ID.CODE לשאר דגמי ה-ID הנוכחיים בא לידי ביטוי רק בשם וביצרן, ובפולקסווגן לא יאהבו כלל וכלל ששמנו אותם באותה פסקה – הגרמנים מדגישים שדגם הקונספט נוצר במיוחד כדי להציג ולהדגים שפת עיצוב וטכנולוגיות מתקדמות שיהיו זמינות בדור חדש לחלוטין של רכבים חשמליים של פולקסווגן, "הרכב הראשון של העידן החדש".
הפולקסווגן ID.CODE מציע כמה פיצ'רים מעניינים כמו קונסולה מרכזית אחת מחולקת לשניים עם מסכי תצוגה נשלפים, יכולות נהיגה אוטונומיות בדרגה 4 (מתוך 5), עוזרת אישית דיגיטלית שמקבלת את פני הנהג והנוסעים, פותחת עבורם את הדלת, מספקת מידע על המערכות השונות ברכב כמו מצב הסוללה ואפילו מזכירה לכם למרוח קרם הגנה ביום שמשי וחם ועוד.
אבל הדבר שאולי הכי מעניין זו הצורה שבה פולקסווגן ID.CODE "מדבר": פסי התאורה האלו שאתם רואים בקדמת הרכב מכונים Light Cloud ו-3D Eye, זו למעשה מערכת תאורה אינטרקטאיבית שמתקשרת עם הנהג והסביבה. לדוגמא, הפולקסווגן ID.CODE יברך את פניו של הנהג כשזה יגש אל הרכב, ברכות שמשתנות לפי עונות השנה.
כאשר פולקסווגן ID.CODE נמצא במצב נהיגה אוטונומית, הנהגים והולכי הרגל שימצאו בסביבת הרכב יוכלו לזהות סימני תאורה שונים בקדמת, צדדי, ואחורי הרכב.
כפי שאתם בטח יודעים, הסינים אוהבים את המדיה החברתית שלהם ולא שמחים להיות מנותקים ממנה לאורך זמן. אבל מה קורה אם יצאנו עכשיו לנסיעה ארוכה ועלה איזה טיק-טוק חדש שאנחנו חייבים לראות? אפשר כמובן בסמארטפון אבל בפולקסווגן חשבו גם על זה – במסך הנשלף האנכי הצעירים יוכלו לצפות בסרטוני טיק-טוק בעוד שבמסך הקדמי האופקי המבוגרים יכולים לצפות ביוטיוב בקונצרט של מוזיקה קלאסית או חדשות או משהו אחר שמבוגרים אוהבים לראות.
סדר הישיבה בלאונג' (תא נוסעים זה כל כך 2023) של פולקסווגן ID.CODE מסודר בצורת 2+2, שני מושבים קדמיים ושניים אחוריים, כאשר במצב האוטונומי הגבוה ביותר, ההגה ניתן לקיפול והנהג והנוסע שלצידו יוכלו לסובב את המושבים שלהם אחורה, כך שהם יושבים פנים מול פנים מול הנוסעים מאחורה. מי מעיז לצאת לנסיעה ככה בכביש 6? אנחנו צריכים לחשוב על זה קצת.
בתקופה האחרונה ישנה מגמה שמבקשת לשנות את נקודת המבט שלנו על חוויית הנסיעה – תאי נוסעים שהופכים למרחבי מחייה על גלגלים – דיברנו על כך לא מעט בכתבות השונות שעלו כאן באתר. האביזר שאיתו מגיע הפולקסווגן ID.CODE מחזק את הטענה הזו אף יותר – תאמינו או לא, אבל הפולקסווגן ID.CODE מגיע עם לופו, שואב אבק רובוטי שמנקה את תא הנוסעים סליחה, את הלאונג', לאחר הנסיעה. אתם יודעים, ביום שישי אחרי שאתם חוזרים הביתה מסידורים וכל הרכב מלא בפירורים של בורקס.
בפולקסווגן לא חשפו מידע לגבי הפלטפורמה עליה יבוססו הדגמים החשמליים החדשים שלה, אך לא מן הנמנע שנראה מחליפה ל-MEB הוותיקה. לאחרונה הודיעו בפולקסווגן שהם עובדים על פלטפורמה חדשה, זולה יותר, שתאפשר להם להציע דגמים חשמליים זולים שיתחרו ברכבים החשמליים הסיניים.