fbpx

פולקסווגן חשפה רכב דגל חשמלי חדש ל-2026

החברה הגרמנית הציגה את פרויקט ׳טריניטי׳, שכולל סדאן חשמלי שיושק ב-2026, עם ׳טווח נסיעה גדול וזמן טעינה קצר׳. פולקסווגן הופכת לאחת חברות הרכב החשמלי הבולטות ביותר- אך לא ממהרת להתנער ממנוע הבעירה הפנימית.

פולקסווגן ממשיכה בהסתערות על שוק הרכבים החשמליים – ובאירוע שקיימה לאחרונה הבהירה כי היא מתכוונת להיות אגרסיבית עוד יותר. 

בין היתר, הודיעה החברה על השקת רכב דגל חדש ב-2026, תחת השם פרויקט טריניטי (VW Trinity). לפי החברה, הסדאן החדשה תקבע ׳סטנדרטים חדשים׳ מבחינת ביצועים חשמליים, כולל טעינה מהירה, טווח נסיעה וטכנולוגיות נוספות.

בסקיצה שפורסמה, מזכירים קווי המתאר של הרכב את אלו של אאודי A7, אך בפולקסווגן לא התיימרו להציג מפרט ברור יותר, מעבר להתייחסות כי יהיה ״בדרגה 2+״ מבחינת האוטונומיה שלו, אך גם ״טכנית מוכן גם לדרגה 4״. על אף שאין משמעות הגדרה ״׳2+״, העובדה שפולקסווגן מתכוונת לעדכן מהאוויר את תוכנת רכביה החשמליים תאפשר לה לשכלל את הרכבים במידה ותצייד אותם נכון.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

תכנית הדגל החדשה מגיעה כחלק מהאצת התכניות החשמליות של פולקסווגן, במסגרתה תוגדל ההשקעה והמחויבות לפיתוח התוכנות להפעלת רכב חשמלי ואוטונומי. לפי מנכ״ל החברה, הגעת הרכבים החשמליים אינה העתיד במלואו, ״והמפתח הוא דיגיטליזציה. חשמול היה רק ההתחלה.״

לא מתכננת רכבי יוקרה

פולקסווגן ממשיכה להדגיש את העובדה שרכבי הדגל שלה נועדו למכירה נרחבת, והעובדה שטריניטי הוא פרויקט הדגל הבא שלה אינו אומר שהרכב המיועד יהיה יקר. בניגוד לפרויקט ארטמיס של אאודי, מנכ״ל פולקסווגן ראלף ברנדשטאטר הבהיר בעצמו כי אין כוונה דומה בפולקסווגן.

מה שכן חדש בפרויקט הבא היא השלדה עליה יתוכנן הרכב – פלטפורמת המערכות בת השדרוג, או SSP (Scalable Systems Platform). למעשה, פולקסווגן חושפת את החלופה העתידית של ה-MEB, הפלטפורמה שעשתה כבר לא מעט כותרות ומסיעה כבר היום את הרכבים מסדרת ה-ID, כמו הפולקסווגן ID.3, ולא רק אותם.

פלפטורמת MEB של פולקסווגן
פלפטורמת MEB של פולקסווגן

טריניטי ימלא נישה חשובה בסל הרכבים של פולקסווגן, שבין ה-ID לסדרת רכב נוספת שמתוכננת בעתיד. מחירו צפוי לעמוד על 35 אלף יורו בערך. לפי החברה, ה-SSP מוגדר בתור ״מערכת כלים והסעה חשמלית שטוחה בעלת ביצועים גבוהים״. בנוגע למילה ״שטוחה״ עוד טרם פורסמה הבהרה.

הפולקסווגן העתידיות ידברו אחת עם השנייה, אם תשלמו מספיק

רכב פנאי שטח חשמלי פולקסווגן ID.4 בצבע צהוב על כביש בינעירוני
פולקסווגן ID.4

המונח ׳טריניטי׳ אינו סתמי, ומתייחס לשלושת הדגשים שפולקסווגן הציבה לעצמה לצורך האצת תכנית החשמול שלה – תכנון מחודש של הרכבים, נהיגה אוטונומית, ושינוי גישה רדיקלי בנוגע לתכנון המוצר.

כפי שהודיעו לאחרונה בקבוצת הרכב הגרמנית, פולקסווגן (החברה) תהיה החלוצה של פולקסווגן (הקבוצה, כולל סקאניה ודוקאטי) בפיתוח כלי רכב אוטונומיים. כאמור, טריניטי תושק ברמת אוטונומיה שאינה גבוהה בהרבה מהקיים היום, אך עם החומרה שאמורה לאפשר את הפעלת הטכנולוגיה האוטונומית בעתיד.

אחת הסיבות לבחירה ברמת האוטונומיה הנמוכה, נכון להיות, נגזרת כנראה מהצורך ברכב זול שיוכל לשטוף את השוק. החזון של החברה נותר להשיק דגמים מתקדמים יותר שיפותחו במקביל, יחד עם פיתוח של ׳רשת נוירונים(!) בין צי הרכבים המקושרים שלנו״. למרות שמדובר ברעיון שטסלה כבר מיישמת, פולקסווגן מתכננת לקחת אותו לרמה אחרת לגמרי.

לפי פולקסווגן, רכביה העתידיים ״יחליפו מידע באופן רציף״, כמו בנוגע לעומס בכבישים. שיתוף המידע הזה אמור להוביל את פולקסווגן ״ליצור מערכת הלומדת באופן עצמאי עם מיליוני רכבים שיקלו על הלקוחות של כל המותגים מקבוצת פולקסווגן.״

החלק האחרון של המשולש (אחרי אוטונומיה והפלטפורמה החדשה) הוא שינוי הגישה בתכנון המוצר עליו פולקסווגן הצהירה. לפי החברה, הדגש התכנוני של רכביה יעבור שינוי, שנקרא ״מודל עסקי 2.0״ ובו המרכיב המרכזי שיכתיב את ביצועי הרכב יהיה התוכנה, ולא החומרה שלו.

משמע – הרכבים העתידיים יבנו כולם בצורה האופטימלית (מבחינת מערכות מיזוג, שמע ועוד), אך השימוש המלא ביכולות הרכב יעשה על ידי הפעלה ממוקדת (בתשלום כמובן). בצורה זו פסי הייצור יהיו יותר פשוטים, החברה תוכל לחסוך עלויות בייצור וגם להרוויח אחרי המכירה.

האם היעדים החדשים מספיקים?

סקיצה ראשונית של הסדאן החשמלי מבית פולקסווגן בפרויקט טריניטי
פרויקט טריניטי (תמונה: פולקסווגן)

מבחינת החברה לא מדובר רק על רכבים, אלא על מהלך רחב של קבוצת הרכב הגרמנית שנועדה להגדיל את המרכיב החשמלי בפעילותה. 

במסגרת התכנית, התחייבה פולקסווגן כי תושק סדרת דגמים חשמליים חדשה אחת לפחות בכל שנה, על מנת לעמוד ביעדי מכירות הרכבים החשמליים. השנה מתוכננת השקה של שלושה רכבים חשמליים ממשפחת ID – 4,5 ו-6. בשנתיים הקרובות אמורים להגיע לייצור גם ID Buzz ו-Aero B, ובשנת 2025 יגיע לשווקים ID1, הרכב החשמלי הקטן של החברה, וככל הנראה יהווה סוג של סיכום לדור הרכבים החשמליים הראשון של פולקסווגן.

כאמור, פולקסווגן מתכננת להגדיל את החלק החשמלי של מכירות 2030 ל-70% באירופה, מה שידרוש ממנה השקעה עצומה בקידום הרכבים החשמליים שלה. בארה״ב ובסין החברה מרשה לעצמה להיות פחות נועזת, ולכוון ליעד של 50%. עם זאת, הצהרותיה פחות מרשימות אחרי שחברות ראשונות כבר הציבו תאריך יעד ממנו יימכרו רק רכבים חשמליים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button