fbpx

פולקסווגן החלה בייצור של רכב השטח החשמלי שלה

ה-ID.4, אחיו הגדול של ׳החיפושית החשמלית׳ ID.3, נכנס לייצור בהילוך גבוה במפעלים בגרמניה. בהמשך השנה צפויים משלוחים ראשונים של שני הדגמים, לאחר עיכוב מפתיע בייצור של רכב הדגל החשמלי.

אפשר לנשום לרווחה – בפולקסווגן סוף סוף מייצרים רכבים חשמליים המונעים בסוללה (BEV) שאמורים להתמודד ברצינות מול דגמיהם בעלי מנוע הבעירה הפנימית. נכון, ID.3 היה הראשון והוא נמצא על פסי הייצור כבר כמה חודשים (אם כי טרם בוצעו משלוחים גדולים) אך כנראה שהבשורה האמתית מסתתרת בהצטרפות הנוכחית של אחיו הגדול, רכב הפנאי החשמלי ID.4.

הייצור וההרכבה של דגמים אלו החלו במפעל של החברה בסקסוניה והרכבים הראשונים צפויים להגיח אל אוויר העולם לקראת סוף ספטמבר.

ה-ID.4 – שמבוסס על רכב הקונספט ID Crozz – הוא לא הרכב החשמלי הראשון של המותג הגרמני אך הראשון שיימכר באופן עולמי (ובכן, באירופה, בארה״ב ובסין) בעוד ID.3 נמכר רק באירופה. 

המסלול התקשורתי שעבר הרכב היה מוזר במידת מה – אולי בגלל או בזכות השנה המוזרה שעוברת עלינו ועל שוק הרכב – כך שהייצור החל מבלי שבחברה נתנו מידע מספק בנוגע לביצועים ולטווח הצפויים ועד כה נאלצנו להסתפק בעיקר בתמונות ששוחררו מדי פעם. בעשרים ושלושה בספטמבר (תאריך ההשקה הווירטואלית) נוכל לדעת יותר.

לא צריך טווח וביצועים כדי להגיע להיכל התהילה

פולקסווגן ID.4 החשמלית בצבע כחול על רקע כחול
פולקסווגן ID.4 החדשה

לפני שנתייחס למאפיינים השונים (הצפויים) של הרכב החדש, חשוב לציין שכבר עכשיו הוא מועמד בולט לתפקיד ה״גיים-צ׳יינג׳ר״ לו עדיין מחכים בתעשיית הרכב החשמלי, למרות ההצלחה שומטת הלסתות של מודל 3 והביקוש הצפוי למודל Y של טסלה

למה? בפשטות, ה-ID.4 צפוי להיות זול יותר והוא מגיע מאחד המותגים האהודים באירופה. הפיכתה של פולקסווגן לחשמלית היא אירוע שמסוגל לגייס את היבשת המגויסת להגנת הסביבה ולהעניק לה נופך אקולוגי מתמיד תוך זמן קצר משחשבנו.

לרכב עצמו נותר להוכיח שהוא שווה את הציפייה: אמנם עדיין בגדר ניחושים-מושכלים, אך סביר שטווח הנסיעה של ID.4 יגיע לטווח ׳הסטנדרטי החדש׳ של שלוש מאות מייל (כמעט חמש מאות קילומטר) בגרסה היקרה עבור סוללה מלאה. כמו כן צפויה גרסה זולה בעלת הנעה אחורית בלבד ואחת יקרה יותר בעלת הנעה ארבע-מנועית – אך פרטים בנוגע למחיר עוד טרם ידועים.

בדומה לכל משפחת הרכבים החשמליים של פולקסווגן הצפויים בדור הנוכחי, רכב השטח יזכה להיות השני שמורכב על גבי פלטפורמת ה-MEB שפותחה בפולקסווגן ונחשפה לפני כשנה וחצי ונועדה לאפשר התאמה של רכבים רבים לתבנית הנעה חשמלית אחת. כעת כשיש לפולקסווגן שני רכבים בעלי תכלית וצרכים אנרגטיים שונים המורכבים על ה-MEB נגלה האם וכיצד מתאימים את המנוע לסוג הרכב מבלי להגיע לצורך בייצור נפרד.

שלוש מאות אלף רכבים חשמליים בשנה

פולקסווגן ID.4 החשמלית בצבע כחול על רקע כחול
פולקסווגן ID.4 החדשה

ייצור הרכב בסין אמור להתחיל עוד השנה – ותמונות ראשונות מהמפעל כבר פורסמו על ידי משרד התחבורה הסיני. במפעל בצפון אמריקה הייצור יחל רק בעוד שנתיים, כשארצות הברית כבר תהיה מוצפת ברכבי שטח וטנדרים חשמליים שיגיעו מחברות חדשות וותיקות.

בהודעה לעיתונות צוטטה התייחסות מנכ״ל המותג פולקסווגן תומאס אולבריך לרכב החדש: ״ה-ID.4 מצויד בטכנולוגיה מובילה עם מאפיינים עתידניים, בעל מרכז כובד נמוך ויכולות נסיעה דינאמיות, יחד עם האצה מצוינת. רכב שהוא בפשטות כיף גדול״.

לדברי החברה אל זוג הרכבים החשמליים המיוצרים היום יצטרפו בקרוב סדאנים ומספר רכבי פנאי שטח חשמליים נוספים וגם, איך לא, הגרסה החשמלית המחודשת של Bulli האהוב. כולם יתבססו על MEB להנעה שתאפשר להם ״להרשים עם טווחים ארוכים, יכולות טעינה מהירה, פונקציות דיגיטליות חדשות וחלל גדול״.

הרכבים החשמליים מיוצרים במפעלה המחודש (בעלות של 1.2 מיליארד יורו) של פולקסווגן בסקסוניה. מפעל הרכב החשמלי הגדול באירופה כיום הוא גם הראשון של החברה שייצר רק רכבים חשמליים ובשנה הבאה צפוי לייצר כשלוש מאות אלף רכבים חשמליים על גבי הפלטפורמה של החברה – ככל הנראה גם ממותגים אחרים.

לפי החברה, המפעל משחק תפקיד מרכזי במעבר לפעילות חשמלית – בין היתר הפיתוח והשיווק של יותר מעשרים דגמים חשמליים תוך חמש שנים. בפולקסווגן מתכננים להשקיע אחד עשר מיליארד יורו בהתאמת מפעליה הנוספים לייצור חשמלי עד שנת 2024.

תנו ל-ID.3 לנסוע

פולקסווגן ID.3 חשמלית בנסיעה על כביש עירוני
פולקסווגן ID.3

בעוד העולם ובעיקר אנחנו מחכים ל-ID.4, הראשונים מבין דגמי ה-ID.3 כבר הגיעו לאירופה וזכו לנסיעות מבחן ראשונות. נגיף הקורונה לא עשה חסד עם השנה שהייתה אמורה להפוך את פולקסווגן לנסיכת התחבורה החשמלית (הכתר עדיין שייך לטסלה), בנוסף לכך התגלו תקלות של הרגע האחרון בתוכנת הרכבים.

מהמעט שפורסם על החוויה עם ID.3, שמסתכמת בכמה שעות, נראה שהחברה הגרמנית עשתה זאת נכון – מדובר ברכב פשוט בהווייתו, נוח לשימוש ובהחלט מספיק עבור הנהג האירופאי הממוצע שגם יעדיף לחסוך כמה אלפי יורו ולבחור בפולקסווגן על פני טסלה.

במידה וה-ID.4 ילך באותה דרך, מה שאכן צפוי, יכולה פולקסווגן להפוך לסיפור הגדול של 2021 בתחבורה באירופה. עם עשרות אלפי משלוחים של ID.3 שיתרחשו ברבעון האחרון של השנה ועוד כמה מאות אלפי רכבי חשמליים שעשויים לעלות על הכביש בשנה הבאה, קל לדמיין את אירופה חשמלית ומהר. על אף, ואולי בזכות עברה המלוכלך (מדיזל), היום כבר אי אפשר להפריז בחלקה של פולקסווגן בהטמעה של תחבורה חשמלית באירופה.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close