עד לא מזמן, טווח נסיעה של 400-500 ק"מ בין טעינות היה נראה לנו כמו נתון נדיר, ששייך רק למכוניות יוקרה חשמליות עם תג מחיר מפוצץ… אבל היום זה כבר הפך לסטנדרט.
אחרי שעברו את המשוכה הראשונה – שינוי מחשבתי והשקעה ברכב חשמלי במקום במנועי בעירה פנימית, מתכוננות יצרניות הרכב לשלב הבא – שיפור הקיים.
פולקסווגן הייתה אחת הראשונות לחשוף פלטפורמה חשמלית מודולרית – כזו שמאפשרת לה "לשחק" עם מספר המנועים, קיבולת הסוללה ועוד כמה מאפיינים. אם פעם מכוניות חשמליות היו רכבי בנזין שעברו הסבה, כיום, ייצור רכבים 100% חשמליים (כאלו שבנויים על פלטפורמה ייעודית) כבר הופך לסטנדרט בתעשייה.
פלטפורמה זו, הנקראת MEB, משמשת כבסיס לכל דגמי ה-ID החשמליים של היצרן כמו ה-ID.3, ה-ID.4 וה-ID.BUZZ, ה"באס" בגרסה חשמלית שפולקסווגן חשפה לאחרונה, וגם לדגמים של מותגים נוספים תחת הקונצרן – ובתוך כך האניאק של סקודה, ה-Q4 של אאודי, הבורן של קופרה ועוד.
הפלטפורמה הנוכחית מאפשרת טווחי נסיעה של 400 עד 550 קילומטרים (לפי התקן) ברוב דגמי הקונצרן, יחד עם טעינה מהירה של 125 עד 175 קילוואט.
הגרסה הבאה של פלטפורמת ה-MEB
הגרסאות החדשות של הפלטפורמה יציעו טווח נסיעה משודרג – עד 700 ק"מ בין טעינות והספק טעינה מהיר יותר – עד 200 קילוואט – שתי הבשורות המרכזיות – עלייה משמעותית מהנתונים שהיא מציעה כיום. על פי פולקסווגן, שדרוג זה מתאפשר בעיקר הודות לשיפורים הטכנולוגיים בתחום תאי הסוללות.
פלטפורמת ה-MEB המשודרגת צפויה להיות זמינה בדגמים כמו ה-Aero B – סדאן חשמלי של פולקסווגן שיוצג ב-2023 ולא מן הנמנע שנראה את פולקסווגן מציגה גם גרסאות עם טווח משודרג לדגמים הקיימים.