פולקסווגן חשפה את ה-ID.7 לפני מעל שנה – מכונית סדאן חשמלית מרווחת, המבוססת על פלטפורמת ה-MEB של הקונצרן. ה-ID.7 היא הרכב הפרטי הגדול ביותר במשפחת ה-ID (למעט המיניוואן ID.BUZZ), והיא הוכתרה על ידי פולקסווגן כ"ספינת הדגל" החשמלית של היצרן.
ה-ID.7 משווק בשלוש גרסאות, שתיים עם הנעה אחורית וגרסת GTX ספורטיבית, המצוידת בהנעה כפולה. צ׳מפיון מוטורס החלה בשיווק של הדגם במחיר התחלתי של 319,900 שקלים.
סוללה, טווח, הנעה
פולקסווגן ID.7 נמכרת בשלוש גרסאות – פרו, פרו S ו-GTX. גרסאות הפרו והפרו S מצוידות בהנעה אחורית בהספק של 286 כוחות סוס, עם מומנט של 55 קג״מ, ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-6.5 עד 6.6 שניות. גרסת ה-GTX מצוידת בהנעה כפולה בהספק כולל של 340 כוחות סוס, 57 קג״מ ותאוצה למאה קמ״ש ב-5.4 שניות בלבד.
גרסת הפרו מצוידת בסוללה בקיבולת של 82 קוט״ש, בדומה לדגמים נוספים של הקונצרן כמו פולקסווגן ID.4, והיא מציעה טווח נסיעה מוצהר של 609 ק״מ לפי התקן טווח הנסיעה בפועל צפוי לנוע באיזור ה-450 ק״מ לטעינה.
גרסת הפרו S מצוידת בסוללה של 91 קוט״ש, עם טווח מוצהר של 651 ק״מ לפי התקן, גם כאן טווח הנסיעה האמיתי צפוי להיות נמוך יותר ולנוע באיזור ה-500 ק״מ לטעינה. גרסת ה-GTX מצוידת גם היא בסוללת 91 קוט״ש עם טווח מוצהר של 542 ק״מ לטעינה. טווח הנסיעה של גרסה זו צפוי להיות כ-450 ק״מ בעולם האמיתי (בנהיגה רגועה כמובן).
יחד עם טעינה מהירה בהספק של 175 קילוואט בגרסת הפרו או 200 קילוואט בגרסת הפרו S וה-GTX, תוכלו לקבל עוד 100 ק״מ של טווח נסיעה ב-8-9 דקות של טעינה בלבד, או לחלופין להטעין את הרכב מ-10% ל-80% סוללה בכ-26 דקות.
בנוסף גרסאות הפרו S וה-GTX מצוידת גם במערכת מתלים אדפטיביים. המהירות המירבית של כלל הגרסאות עומדת על 180 קמ״ש.
פנים הרכב ואבזור
ה-ID.7 מציעה פנים מרווח עם בסיס גלגלים של 2,971 מ״מ (מעט ארוך יותר משל יונדאי איוניק 6 עם 2,950 מ״מ, או טסלה מודל S עם 2,960 מ״מ), ותא מטען של 532 ליטרים, אך היא אינה מציע תא מטען קדמי (Frunk) בדומה לחלק מהמתחרות.
בהמשך לקו העיצובי של משפחת ה-ID של פולקסווגן, ה-ID.7 שומרת על קו עיצוב נקי יחסית. הרכב מצויד במסך מולטימדיה בגדול 15״ במרכז הדשבורד, עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים עם שלושה איזורים, מצלמות היקפיות עם מבט עילי, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי לנייד ותא מטען חשמלי.
גרסת הפרו S מצוידת גם במערכת שמע מבית Harman Kardon, גג שמש פנורמי, חימום לכלל המושבים, אוורור למושבים הקדמיים, וחישוקי 19״. גרסת ה-GTX מצוידת גם בחישוקי 20״, חבילת השחרה ועיצוב פנים ספורטיבי.
עלויות טעינה ואחזקה
טעינה מלאה של הרכב עם עמדה טעינה ביתית תעלה כ-55 עד 60 שקלים (כתלות בגרסה), עם טווח נסיעה צפוי של 450-500 ק״מ עלות הנסיעה לקילומטר עומדת על 12 אג׳, זאת לעומת רכב בנזין מקביל, שיצרוך כ-50 עד 60 אג׳ לק״מ. חסכון של כ-43 אג׳ לקילומטר או 8,600 שקלים בשנה לנוסעים 20 אלף ק״מ בשנה.
מעבר לכך עלות התחזוקה של רכב חשמלי נמוכה ביחס לרכבי בנזין, בעיקר בזכות מיעוט בחלקים נעים, ומערכת הנעה פשוטה יותר – דבר שצפוי להגדיל את החסכון השנתי עוד יותר.
מחירון
- פולקסווגן ID.7 פרו – החל מ-319,900 ש״ח.
- פולקסווגן ID.7 פרו S – החל מ-354,900 ש״ח.
- פולקסווגן ID.7 גרסת GTX – החל מ-399,900 ש״ח.
לדעתי אתם צריכים להחביא את ההשקה של הרכב. שום הופלה סביב מוצר כזה בינוי לא צריכה להיות.
המשקל, הסוללה, המערכת של הרכב, הכל מאוד בינוני ולא יעיל להחריד!
אולי הטווח אם אכן יגיע ל500 יהיה סביר וטוב.
והמחיר ?!?