אחרי שנחשף לראשונה בספטמבר 2020, רכב הפנאי החשמלי מבית פולקסווגן, פולקסווגן ID.4, נוחת היום בישראל. למעשה מדובר ברכב החשמלי הראשון ממותג פולקסווגן שמגיע ארצה. בהמשך צפויות להגיע גם ה-ID.5, לקראת סוף שנה הבאה, וה-ID.3.
ה-ID.4 מבוססת על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, עליה מבוססות גם הסקודה אניאק, והאאודי Q4 החשמליים שהגיעו בשנה שעברה לישראל. שלושת הרכבים חולקים פרטים טכניים דומים, כמו סוללה של 77 קוט״ש ומנוע של 204 כוחות סוס. אתם מוזמנים לצפות בטאנר פאוסט מדגים על המסלול מה אפשר להוציא מה-ID.4.
הנעה, טווח וסוללה
הרכב נמכר בגרסה אחת בישראל (ושלוש רמות גימור), והוא מצויד בסוללה של 77 קוט״ש כאמור, עם טווח נסיעה של 519 קילומטרים לפי התקן, ותומך בטעינה מהירה בהספק של 135 קילוואט, טעינה מהירה מאפס ל-80%.
לפולקסווגן ID.4 הנעה אחורית בהספק של 204 כוחות סוס, ומומנט של 31.6 קג״מ, הרכב מאיץ מאפס למאה ב-8.5 שניות.
פנים הרכב
העיצוב של משפחת ה-ID, וה-ID.4 בפרט נקי ומודרני. הרכב מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה גדול במרכז, ושפע של תאי אחסון. מעבר לכך פולקסווגן שמרו על סביבת הנהג מינימליסטית, ולדעתנו זה רק מחמיא לרכב.
הפלטפורמה החשמלית אפשרה לפולקסווגן להציע בסיס גלגלים רחב (2771 מ״מ, מעט נדיב יותר מהסקודה אניאק), ותא נוסעים מרווח, עם לא מעט מקום לרגליים ולראש, כך שגם אנשים גבוהים יוכלו לשבת מאחור בנוחות. מעבר לכך רמות הגימור הגבוהות יותר מצוידות במושבי Top Comfort.
למרות שרכבי ה-ID של פולקסווגן תומכים בעדכוני OTA, בשלב זה הפיצ׳ר הזה לא נתמך בישראל.
עלויות אחזקה וטעינה
עלות טעינה (מעמדה ביתית) של ה-ID.4 תעלה כ-45 שקלים לטעינה מלאה. עם טווחי הנסיעה של הפולקסווגן ID.4 עלות החשמל תהיה כ-11 אגורות לקילומטר, לעומת כ-50-60 אגורות לקילומטר ברכב בנזין מקביל.
כלומר חסכון של כ-45 אגורות לקילומטר נסועה, או 8,100 שקלים לשנה אם אתם נוהגים כ-18 אלף קילומטרים בכל שנה (נסועה ממוצעת בישראל). יחד עם אגרת רישוי נמוכה (כ-537 שקלים) ושגרת טיפולים פשוטה וזולה יותר החסכון באחזקה של הרכב יהיה אף גבוה יותר.
למידע נוסף על טעינה של הרכב, מוזמנים לבקר במדריך לטעינת רכב חשמלי.
רמות גימור
הרכב נמכר בשלוש רמות גימור. כל רמות הגימור כוללות מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני 10", לוח מחוונים דיגיטלי, שליטה קולית וממשק ל-Apple Car Play ו-Android Auto, מערכת שמע בת 7 רמקולים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני איזורים, כניסה ונסיעה ללא מפתח, תאורת אווירה פנימית במגוון צבעים וטעינה אלחוטית לטלפון הנייד עבור מכשירים תומכים.
- רמת פרו
- רמת פרו Advanced – מושבים קדמיים Top Comfort עם כיוונון חשמלי וזכרונות, בקרת אקלים עם שלושה איזורים מערכת שמע משודרגת (מבית פולקסווגן), ומסך מולטימדיה 12״.
- רמת פרו פרימיום – חישוקי 20״, גג פנורמי עם תריס, מסך מולטימדיה 12״, תא מטען חשמלי ותאורת IQ.Light.
מבחינת בטיחות כל רמות הגימור מצוידות ב-7 כריות אוויר, במצלמה היקפית 360 מעלות + חיישנים קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, התראה בשטח מת, ובלימה אוטונומית במצבי חירום.
מחירים
- פולקסווגן ID.4 פרו – מחיר 214,900 שקלים.
- פולקסווגן ID.4 פרו Advanced – מחיר 255,900 שקלים.
- פולקסווגן ID.4 פרו פרימיום – מחיר 272,900 שקלים.
אחריות של 8 שנים או 160 אלף קילומטרים לסוללה, ושלוש שנים לרכב.
מה חדוע לגבי שגרת טיפולים נדרשת?
מה הסיפור של הבלמים האחוריים
למה אין דיסק