fbpx

הנאה חשמלית: ה-ID.4 של פולקסווגן במפגן ביצועים על מסלול המרוצים

נהג המרוצים טאנר פאוסט מדגים מה יכולות להוציא הידיים והרגליים הנכונות ממנוע ה-150 קילוואט של רכב הפנאי-שטח החשמלי

אם אתם מתעניינים רק ברכב חשמלי ולא ממש מכירים ענפי מוטוריקה נוספים, לא בטוח בכלל ששמעתם על טאנר פאוסט. אבל בעולם מנועי הבעירה הפנימית, פאוסט האמריקני הוא נהג מרוצי שטח וכביש עטור תארים ומוערך במיוחד. פאוסט אף השתתף כפעלולן בלא מעט סרטים הוליוודיים הקשורים לאקשן מוטורי, בין השאר בחלק מסרטי סדרת "מהיר ועצבני" הפופולרית. לצד הקריירה התחרותית שלו, מכהן פאוסט בן ה-47 גם כשגריר רשמי של פולקסווגן R – חטיבת הביצועים של הקונצרן. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על הרכבים החשמליים בארץ ובעולם?
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כלי רכב חשמליים (ובתוך כך גם אופנועים), נתפסים לעיתים כמשעממים או חסרי נשמה בעיניי חובבי המוטוריקה, אבל פולקסווגן, שמזוהה עם לא מעט אגדות מוטוריות, רוצה להוכיח שההפך הוא הנכון. מתוך הרצון לגרום לכמה שיותר נהגים לעבור לרכב חשמלי, מנסים בקונצרן הגרמני למשוך גם את תשומת ליבם של חובבי ההגה, ומשחררים סרטון אקשן, תצוגת תכלית של ה-ID.4 שמפגין ביצועים לא רעים בכלל במסלול המרוצים ווילו ספרינגס שבקליפורניה. 

טאנר פאוסט על הפולקסווגן ID.4
טאנר פאוסט על הפולקסווגן ID.4

מדובר בגרסת ה"טרום-ייצור" של ה-ID.4 המיועדת לשוק האמריקני, בעלת הנעה אחורית עם בקרת אחיזה שנותקה בסרטון לחלוטין כדי לייצר את החלקות הזנב השובבות שאתם רואים בסרטון. פולקסווגן מתכננים לייבא בתחילה את הגרסה הזו לארה"ב מגרמניה, ובהמשך הייצור אמור לעבור ליבשת עצמה. 

גרסה זו של ה-ID.4 מצוידת במנוע חשמלי יחיד בהספק של 150 קילוואט (204 כ"ס) עם יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-8 שניות ומהירות מירבית של 160 קמ"ש. 

ואולי זו בכלל גרסת R שרירית ל-ID.4 שפולקסווגן מחביאים? לא ברור. מה שכן ידוע, שבהמשך אמורה להצטרף לגרסת ההנעה האחורית שמיועדת לשוק האמריקני גרסה נוספת, עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. 

אז האם יש חשש שההנאה מנהיגה תיעלם מן העולם עם הופעתן של המכוניות החשמליות? צפו בסרטון והחליטו בעצמכם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button