ה-ID.3 של פולקסווגן הוא הרכב החשמלי השני הנמכר באירופה מתחילת השנה, וכעת יגיע לשוק הרכב החשמלי הגדול בתבל. בסוף אוגוסט הציגה פולקסווגן את הדגם הקומפקטי, הזול יחסית שלה, בתצוגת הרכב בצ׳נגדו, במקביל לפתיחת האפשרות להזמנות מקדימות בסין.
ה-ID.3, שהחל להימסר לפני שנה בדיוק באירופה, היה הרכב החשמלי הראשון שפולקסווגן ייצרה ומכרה ממשפחת הרכבים החשמליים ID, וגם הראשון שיוצר על בסיס הפלטפורמה החשמלית האוניברסלית MEB עליה יבוסס דור הרכבים החשמליים שפולקסווגן מייצרת כעת.
עם זאת, הוא מגיע לסין אחרי ה-ID.4 X וה-ID.6 X – שני דגמים גדולים יותר, שמיוצרים במסגרת החברה המשותפת של פולקסווגן והתאגיד המקומי SAIC. עם כניסתו לשוק המזרחי, פולקסווגן תחל בייצורו במפעלה בשנגחאי.
שלושת רכבי ה-ID החשמליים הגיעו לסין בחצי השנה האחרונה, ולפי החברה ״צמחו משמעותית בחודשים האחרונים, מ-1,500 יחידות במאי לכשלושת אלפים רכבים ביוני ו-5,800 ביולי״. זאת על רקע דיווחים לכניסה לא קלה ומפתיעה לרעה לשוק הסיני, שלא קיבל את הדגמים החשמליים של פולקסווגן באהדה דומה לזו לה זכתה טסלה. בהתחשב בעובדה שבחודשים הקרובים יתחילו המשלוחים הן של ID3 והן של ID4 בקנה מידה גדול יותר, פולקסווגן עוד עשויה להכפיל פעם נוספת את מספר הרכבים החשמליים שהיא מוסרת בסין.
את האישור הרשמי לייצר ולמכור את ID.3 בסין קיבלה החברה כבר ביוני, כך לפי המידע שפורסם במשרד התעשייה והטכנולוגיה הסיני. לפי הרברט דיס, מנכ״ל קבוצת פולקסווגן, החברה מתמקדת כעת בשוק הסיני במטרה להגיד את המכירות החשמליות בה – ולהגיע ליעד מטרה של שמונים עד מאה אלף מכירות חשמליות עד לסוף השנה. בהתחשב בארבעת החודשים שנותרו עד 2022, קשה לראות את היעד הזה מתממש, אלא אם יתרחש זינוק אדיר הן בהזמנות והן ביכולות הייצור של החברה.
למרות זאת, הנהלת החברה מנסה לשדר אופטימיות, כפי שאמר מנכ״ל חברת פולקסווגן ראלף ברנדשטאטר: ״המעבר האגרסיבי והעולמי של פולקסווגן לחשמל צובר מומנטום במהירות[…] ID.3 יהיה הדגם החשמלי השלישי של החברה בסין תוך פחות משישה חודשים. כך אנחנו מדגישים את השאיפה לכבוש עמדה מובילה בשוק עבור רכבים חשמליים, בסין כמו באירופה.״
פולקסווגן מכוונת להפוך את הרכבים החשמליים למרכיב העיקרי במכירותיה עד סוף העשור, עם יעד של 70% מהמכירות באירופה ולפחות מחצית מהמכירות בארה״ב ובסין.
נזכיר שה-ID.3, שמחירו בהולנד עומד על כ-126 אלף ₪ (גרסת הבסיס) מסוגל לנסוע כ-341 קילומטרים לפי התקן וכ-275 קילומטר לטעינה בשימוש ממוצע בעולם האמיתי. על אף שהמשפחתית הקומפקטית נצפתה בישראל לצורך ניסוי, עדיין אין צפי להשקתה בישראל.