fbpx

איך נשמעת פולקסווגן ID.3 חשמלית? האזינו לסאונד

במהרויות נמוכות כלי רכב חשמליים הם שקטים כמעט לחלוטין, והולכי רגל בסביבתם לעתים לא שומעים אותם. מיולי 2019 האיחוד האירופי החל תקנות חדשות שלפיהן כל רכב חשמלי שעולה על הכביש מחוייב לייצר "רעש מלאכותי" במהירויות נמוכות.

לאחרונה חברת פולקסווגן פרסמה את הסאונד שתשמיע ה-ID.3 החשמלית בזמן תאוצה עד מהירות של 30 קמ"ש, ובזמן נסיעה לאחור.

הסאונד החדש תוכנן בשיתוף עם המלחין והמפיק לזלי מנדוקי, מלהקת הדיסקו הגרמנית ג׳ינגיס חאן. מנהל הפיתוח של רכבי הנוסעים בפולקסווגן, דר׳ פרנק וולש, אמר על הצליל החדש "הסאונד של רכב חשמלי מגדיר את הזהות שלו. הסאונד צריך להיות בטוח ונעים. הוא יכול להשמע עתידני והוא חייב להרשים עם הייחודיות שלו".

למרות שמדובר בתקנה, יצרניות הרכב לוקחות צעד מעבר למילוי החובה הנדרשת מהן, ומשקיעות בבחירת הצלילים שיפיקו הרכבים שלהם כדרך למתג את עצמן. גם חברת ב.מ.וו פרסמה לאחרונה את הסאונד של הרכבים החשמליים שלה, שפותח על ידי המלחין ההוליוודי המפורסם הנס צימר.

קולות מלאכותיים?

קיים דיון נרחב האם יש צורך אמיתי בהוספת קולות מלאכותיים לרכבים חשמליים. בסופו של דבר אחד היתרונות העיקריים של רכבים חשמליים הוא השקט שלהם, שיכול להפוך רחוב סואן ורועש לרחוב שקט.

הפתרון הנכון הוא כנראה שימוש בצליל עדין יחסית שישמע רק על ידי הולכי הרגל שנמצאים קרוב לכלי הרכב. בצורה זו תושג המטרה והיא למנוע את המצב בוא הולך רגל לא שומע מכונית מתקרבת.

מצד אחד יצרניות הרכב מנסות לעצב את הסאונד בצורה הנראית להם בניגוד להכרח המכני הנובע ממנועי הבנזין הרועשים. מהצד השני חשבו על רחוב עמוס ברכבים חשמליים. האם נרצה לשמוע את כולם בבת אחת?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button