זה לא כל כך שגרתי שיצרן רכב מאפשר נסיעות מבחן על דגם שמוגדר כגרסת קדם-ייצור, אבל כשמדובר ברכב כה אייקוני ומגניב כמו ה-BUS של פולקסווגן, שחוזר עכשיו בגרסה חשמלית, ID. Buzz, אפשר להקליל קצת את הדברים, לא?
ה-BUS הראשון (שמוכר גם בשמות קומבי, מיקרובוס, קמפר או בולי – תלוי באיזה אזור של הכדור אתם נמצאים…) של פולקסווגן יוצר ב-1950 כדי להתחרות בדגמים המסחריים הקלים של יצרני רכב אמריקנים כמו פורד, דודג' ושברולט, אירופאים כמו סיטרואן ורנו ויפניים כמו טויוטה, ניסאן וסובארו.
אחרי שכבשה את העולם עם החיפושית, פולקסווגן שיחזרה את ההצלחה גם עם ה-BUS שלה, שהפך במהרה גם הוא ללהיט בזכות עצמו – הופיע בסרטים, סדרות טלוויזיה, והפך לרכב הרשמי של ילדי הפרחים של שנות ה-60 וה-70, שמתוכם צמחו להקות וזמרי / ות הרוק הקלאסי המוכרים ביותר בעולם, כמו הגרייטפול דד, הביץ' בויז, ג'ימי הנדריקס ועוד.
בעוד שבמרבית מדינות ברחבי העולם ה-BUS המקורי ההוא ירד מזמן מפס הייצור, בברזיל הוא יוצר ונמכר עד שנת 2013 בצורתו הקלאסית.
אחד מהגופים שהוזמנו לנסיעה על גרסת הקדם-ייצור של ה-ID.Buzz הוא מגזין הרכב Motor1 – בכתבה הבאה נעביר לכם את הרשמים כפי שהם פורסמו.
נסיעת המבחן התקיימה באנגליה, ולצוות העיתונאים הוקצו 45 דקות כדי להתרשם מהמיניוואן החשמלי. העיתונאים לא הורשו לצלם את הרכב מבפנים, כך שאין לנו יותר מידי מושג לגבי איך תראה הגרסה הסופית של הפולקסווגן ID.Buzz מבפנים, מעבר למה שניתן לראות בתמונות האלו.
תנוחת הישיבה ב-Buzz החשמלי גבוהה והראות מצוינת. עם מנוע חשמלי המפיק הספק של כ-204 כ"ס הוואן החשמלי ה-ID.Buzz לא מאד מהיר, אך גם לא איטי – הסוללה בנפח 77.4 קוט"ש, מפיקה טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. כמו שאר דגמי ה-ID, גם ה-Buzz עושה שימוש בפלטפורמת ה-MEB החשמלית של הקונצרן.
על פי דיווחים שונים, ה-ID.Buzz אמור לקבל גם סוללה יותר גדולה בעתיד, בנפח של 111 קוט"ש, מה שצפוי להגדיל את טווח הנסיעה בצורה משמעותית.
ההשקה הרשמית, בה נזכה לראות לראשונה את ה-ID.Buzz החשמלי של פולקסווגן ללא שום "צבעי הסוואה" אמורה להתקיים בחודש הבא – בתחילת שנת 2023 צפוי להגיע המיניוואן החשמלי גם לארה"ב, בגרסה ארוכה יותר.
אין ספק שמדובר באחד הרכבים החשמליים הכי מגניבים שצפויים להגיע לייצור סדרתי – אנחנו ממש סקרנים כבר לדעת עוד פרטים עליו, כמה הוא הולך לעלות וכמובן נשמח לראות אותו מגיע לארץ.