fbpx

פולקסווגן: נקודת המפנה של הרכבים החשמליים קרובה

בכנס השנתי שנערך על ידי המרכז לחקר תעשיית הרכב לפני כמה ימים במישיגן, ארצות הברית, כנס שאליו מגיעים בכירי התעשייה, אחד מהאורחים המרכזיים בו היה ריינהרד פישר, סגן נשיא בכיר בקבוצת פולקסווגן ואחראי על ענף החברה בצפון אמריקה.

הטענה המרכזית של פישר היא שמחירי הרכבים החשמליים יהיו זהים למחירים של רכבים המונעים על ידי דלקים, דבר שיהווה נקודת מפנה שתביא להרחבת שוק הרכבים החשמליים ותגיע קרוב יותר ממה שנדמה לנו. לדברי פישר, עלויות הרכבים החשמליים יירדו ולא מעט מכך הוא בזכות הסכום של חמישים מיליארד דולר שפולקסווגן משקיעה בייצור רכב חשמלי ברחבי העולם, כך מדווח המגזין Automotive News.

פישר התראיין למגזין ואמר: "אנחנו מאוד מאמינים שנקודת המפנה קרובה ושהיא תהיה תמחור הוגן." כשזה יקרה, יותר צרכנים ירכשו רכב חשמלי ולא רק כאלה שמאמצים טכנולוגיות חדשות. עוד הוסיף על כך פישר: "ברגע שאתה מתגבר על החשש ממשהו חדש, רכב חשמלי הוא בחירה טובה יותר עבורך." ואכן, יש מה לבחור. קבוצת פולקסווגן הצהירה השנה שהיא מתכננת להציג קרוב לשבעים סוגים של רכבים חשמליים מכל המותגים שלה עד שנת 2028 וצופה סך מכירות של כעשרים ושניים מיליון רכבים חשמליים בעשור הקרוב.

עוד הוסיף פישר בראיון: "אני לא חושב שיש צורך בשכנוע רב. יש סקרנות בסיסית. כולם רואים מה יהיה בסופו של דבר … בעלות על רכב חשמלי עולה כמחצית מהעלות הכללית של רכב המונע על ידי דלק."

למרות הדברים הללו, קבוצות מיקוד שהפעילה פולקסווגן גילו לחברה את מה שנמצא מעבר למחירים של הרכבים החשמליים- החששות של הצרכנים להיכנס לתחום. לדברי פישר: "עדיין ישנו החשש מנהיגת רכב חשמלי ושילובו עם מים. במשך חמישים שנים חינכנו את האנשים שחשמל ומים לא מתערבבים."

חשש נוסף של הצרכנים הוא הטעינה. "הפחד מהטווח התחלף עכשיו בפחד מטעינה." אומר פישר, אך לא נראה שהוא נרתע מהעניין ומשתמש בנתון היסטורי: "לפני מאה שנים, דלק נמכר בבתי מרקחת. כיום, יש בארצות הברית מאה עשרים ושניים אלף תחנות דלק. עברנו ממצב של צוואר בקבוק למוצר צריכה. טעינה חשמלית הולכת להיות בדיוק אותו הדבר", כך סיכם פישר.

על אף האופטימיות של פישר, לפולקסווגן יש עדיין כברת דרך עד שהרכבים החשמליים יגיעו לרמת מחירים דומה לאלה של רכבים המונעים בדלק. הרכב החשמלי שלה מדגם ID.3 יוצא לשוק במחיר התחלתי של ארבעים אלף אירו בגרמניה. בגרסה אחרת של הדגם, זולה יותר, המחיר מתחיל משלושים אלף אירו, שניהם מחירים יקרים יותר מדגמי קורולה, סיוויק ואלנטרה, לדוגמה. ייתכן שרכבים חשמליים יעלו פחות, אך זאת כנראה בטווח של שלוש עד חמש שנים מעכשיו.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. שמעו לאט לאט עולם הרכבים עובר לחשמליות אתם תראו איך בסוף המעבר יהיה כבר בלתי נמנע עם השנים זה יגיע בינתיים מסתפקים ברכבים עממיים יותר כמו הנירו החשמלית אבל הנה גם לה יש טווח של 400 קמ זאת רק ההתחלה זה רק מראה שאפשר ושיש עוד בדרך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button