לא שקט בפולקסווגן. בפוסט ארוך ברשת החברתית-מקצועית לינקדאין, בישר הרברט דיס לקהל עוקביו כי הוא ופולקסווגן כבר לא, ומי שיגיע לנווט את הספינה במקומות יהיה אוליבר בלום, מנכ"ל פורשה, שימשיך לנהל במקביל את מותג המכוניות הספורטיביות.
דיס חלק בפוסט את מחשבותיו על התקופה הקשה וה"מלחיצה" לדבריו שעוברת על תעשיית הרכב (והעולם כולו למעשה) לה אחראיות בעיקר מגפת הקורונה ממנה העולם עדיין לא הצליח להתאושש והמלחמה באוקראינה שמשפיעה בצורה משמעותית מאד על יבשת אירופה ושאר מדינות העולם, שהביאה לבעיות קשות בשרשראות האספקה העולמית.
יחד עם זאת אומר דיס, "יש הרבה צדדים חיוביים" – הביקוש לרכבים חשמליים בסין, אירופה ואפילו ארה"ב נמצא בשיא של כל הזמנים. "במחצית הראשונה, רבים מהרכבים החשמליים שלנו כמו הפולקסווגן ID.3 ו-ID.4, האאודי Q4 e-tron והפורשה טייקן אזלו לעוד חודשים רבים של ייצור".
דיס הזכיר גם את ה-ID.BUZZ, המיניוואן החשמלי של פולקסווגן שאת השקתו הגדיר כ"מרגשת".
מדיזל גייט לחזית התחבורה החשמלית
דיס החל את דרכו בתעשיית הרכב הגרמנית בחברת בוש, משם עבר לקדנצייה ארוכה של 15 שנים בב.מ.וו ואז לפולקסווגן, עד שהתמנה למנכ"ל בשנת 2019.
דיס אחראי במידה רבה להתקדמות הגדולה שעשתה פולקסווגן בתחום החשמול, עד למקומה כאחת היצרניות המובילות בעולם בענף הרכב החשמלי – וזה לא מובן מאליו כלל למותג ששמו הוכתם בצורה רצינית בפרשת "דיזלגייט" שנחשפה בשנת 2015, במסגרתה הואשמה פולקסווגן שזייפה נתוני פליטות ברכבי הדיזל שלה מה שגרר קנסות ענק ונזק תדמיתי שספק אם אפשר לתקן אותו – אבל הם בדרך הנכונה.
המנהל השני שמפנה את מקומות הוא סקוט קיאו, מנכ"ל פולקסווגן בצפון אמריקה. במקרה של קיאו, לא מדובר בפרידה לשלום אלא בשינוי תפקיד בתוך הארגון, כאשר קיאו הולך למעשה להוביל את חזרתו לחיים ובגרסה חשמלית של מותג סקאוט שתחתיו שווקו בשנות ה-60 וה-70 רכבי שטח שהיו אמורים להתחרות בברונקו של פורד.
לאחרונה פורסמה במגזיני הרכב השונים תמונה שיכולה לתת לנו מושג על העתיד של סקאוט – של טנדר חשמלי שיוכל לתת פייט לסילברדו ול-F-150 לייטנינג. מי שיחליף את קיאו הוא פאבלו די-סי, שניהל עד עתה את השלוחה הדרום אמריקנית של פולקסווגן.
השינויים הללו לא באמת אמורים לעכב או להוציא את פולקסווגן ממסלולה – הספינה כבר יצאה לדרך והמסלול ברור – להפוך ליצרנית הרכב המובילה בעולם, ובעיקר דרך מכירה של רכבים חשמליים.