כשאנחנו חושבים על בטיחות ברכב, אנחנו חושבים בדרך כלל על מה קורה כלפי פנים, על הבטיחות של אלו הנוסעים ברכב ולא על מה שקורה כלפי חוץ, על הבטיחות של אלו שנמצאים בסביבת הרכב.
בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר פיצ'רים שבאים להגן על הקבוצה השנייה כמו חיישנים שיודעים לזהות משתמשי דרך שנמצאים בסביבת הרכב והעברת המידע למערכות הרלוונטיות כדי שיגיבו בהתאם. רוב הפיצ'רים נותנים מענה למצב של לפני פגיעה, אך מה קורה במקרה שהפגיעה כבר מתרחשת? הלא לא כל תאונה אפשר למנוע (לכן קוראים לזה תאונה) – פולקסווגן ID.7 מציג פיצ'ר חדש שמטפל בדיוק בנושא הזה.
בסרטון חדש שפרסמה יצרנית הרכב מגרמניה ניתן לראות את הפולקסווגן ID.7 שלה מגיע לכיוון "הולך רגל" תמים ורגע לפני שהרכב כמעט פוגע בו, ניתן לראות שמכסה המנוע נפתח מעט.
למה זה טוב?
תפקידו של הפיצ'ר שמשולב במערכת הבלימה האוטונומית של הרכב, הוא לרכך עד כמה שניתן פגיעה אפשרית.
ברגע שהמכונית עצרה והסכנה חלפה, מכסה המנוע נסגר באופן אוטומטי. פיצ'ר זה קיבל את השם "מכסה מנוע אקטיבי" והוא לא חדש אבל בלא מעט מכוניות אחרות שמגיעות עם הפיצ'ר הזה, אחד מהנוסעים יצטרך לצאת ולסגור באופן ידני את מכסה המנוע ובחלק אפילו תדרש הגעה למרכז השירות.
פיצ'ר זה נמצא כיום בבחינה אצל פולקסווגן ובאם ימצא מתאים, אפשר להניח שנראה אותו מצטרף למערכות הבטיחות של המכוניות החשמליות של החברה.
הפולקסווגן ID.7 הגיע לאחרונה לישראל – "ספינת הדגל" החשמלית של פולקסווגן זמין כאן ב-3 רמות גימור שונות: פולקסווגן ID.7 פרו, פולקסווגן ID.7 פרו S ופולקסווגן ID.7 GTX, הגרסה בעלת האופי הספורטיבי יותר. שתיים מהגרסאות הן גרסאות הנעה אחורית, כשגרסת ה-GTX היא בעלת הנעה כפולה.
טווחי הנסיעה שמציע הפולקסווגן ID.7 נעים בין 542 ק"מ לגרסת ה-GTX ועד ל-651 ק"מ שמציעה גרסת ה-פרו S.
הפולקסווגן ID.7 בגרסת הפרו יעלה החל מ-319,000 ש"ח, הפולקסווגן ID.7 בגרסת הפרו S יעלה 355,000 ש"ח והפולקסווגן ID.7 GTX יעלה 400,000 ש"ח.