קיה, יצרנית הרכבים הקוריאנית, ניצלה את הבמה בתערוכת CES 2024 כדי להציג את מה שהיא מכנה PBV – Platform Beyond Vehicle פלטפורמה מודולרית גמישה חדשה עליה צפויה היצרנית לאכלס מספר משפחות דגמים חשמליים.
קיה מתכננת לבנות מספר "משפחות" דגמים על גבי ה-PBV – הדגם המעניין ביותר, עם הגמישות הגדולה ביותר והפוטנציאל הגדול ביותר הוא ה-PV5, שבזכות פיתוח טכנולוגי פשוט אך גאוני, שכולל פלטות, מגנטים ומנגנוני נעילה (כפי שניתן לראות בסרטון המצורף) יכול להפוך ממיניוואן לנוסעים, לוואן מסחרי, לטנדר, כשתא הנהג של הרכב (קבינה) נשאר זהה והחלק האחורי מתחלף לאיזו וריאציה שהלקוח ירצה – אחת מהן יכול לשמש גם כרכב לשירותי תחבורה שיתופית, וכאן אובר נכנסת לתמונה.
לצד החשיפה של ה-PBV, הודיעו בקיה גם על מזכרת הבנות חדש, שנחתם עם אובר, במסגרתו יוצעו רכבי ה-PV5 לנהגי השירות. באובר התחייבו שעד שנת 2040 כל רכבי השירות בכל השווקים בהם פועלת החברה יהיו חשמליים, והמהלך עם אובר מגיע במסגרת התחייבות זו.
שתי מטרות העל של שתי החברות, קיה רוצה להוביל את תחום התחבורה המסחרית החשמלית ואובר שחצי רוצה ל"חשמל" את הצי, וחצי נלחצת על ידי ממשלות לעשות כה, פוגשות אחת את השנייה במקום הנכון ובזמן הנכון.
בהצהרה המשותפת נמסר כי "שתי החברות יעבדו יחד על יצירת הוכחות לקונספט, אבות טיפוס, וייצור של PBVs המותאמים לצרכים של נהגים המשתמשים בפלטפורמת אובר" כך שלא מן הנמנע שנראה דגם חדש, שיבוסס על פלטפורמת ה-PBV של קיה, שיפותח במיוחד כדי לענות על הצרכים של נהגי אובר.
על פי אובר, נכון להיום, ישנם כ-75,000 רכבים חשמליים שנותנים שירות לנוסעים ברחבי צפון אמריקה ואירופה, מספר זעום ביחס לגודל האוכלוסיה ובחברה חייבים לתת גז אם הם רוצים לעמוד ביעד שהציבו לעצמם – באובר עובדים ישירות עם יצרני הרכב כדי להציע מסלולי רכישה נוחים לנהגים שרוצים להצטרף לשירות עם רכב חשמלי, כולל בונוסים מיוחדים על כל נסיעה ברכב חשמלי.