fbpx

קיה מציגה פלטפורמה מודולרית חדשה

הפלטפורמה החדשה תשמש בסיס לליין חדש לחלוטין של דגמים חשמליים, מסחריים ודגמי נוסעים.

תערוכת CES 2024: בקיה מציגים מהלך משמעותי שמראה על הכוונות של יצרנית הרכב הדרום-קוריאנית להפוך לשחקנית משמעותית בתחום הרכבים המסחריים החשמליים. כידוע, קיה פועלת תחת קבוצת יונדאי יחד עם מותג יונדאי ומותג ג'נסיס – פחות סביר שנראה רכב וואן מסחרי של ג'נסיס אבל לא מן הנמנע בכלל שנראה רכבים מסחריים חשמליים של יונדאי ואולי אפילו מיניוואן יוקרתי חשמלי של ג'נסיס (מתחרה ל-EX90 של וולוו) שיבנו על בסיס הפלטפורמה המודולרית החדשה של הקבוצה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בקבוצת יונדאי מגדירים את הפלטפורמה כ-Fully Customizable ומציגים חלק מהיכולות שלה כבר באירוע החשיפה החגיגי – 4 דגמים חשמליים חדשים, שניים מהם בשני גדלים שונים המיועדים לשימוש מסחרי ושניים נוספים בשני גדלים שונים המיועדים להסעת נוסעים.

עד עתה התרכזה הפעילות של המותגים שפועלים תחת הקבוצה בעיקר בתחום רכבי הנוסעים, קרוסאוברים, רכבי פנאי וסדאן חשמליים והכניסה לסגמנט הרכבים המסחריים החשמליים היא בהחלט מתבקשת – אין ספק שגם ההתרחבות של מותגים אחרים בסגמנט זה, כמו ריביאן למשל, גורמים לקוריאנים להבין שזה מקום שהם חייבים להיות בו.

הפלטפורמה תגיע בגדלים שונים – החל מ-P1V, הקטן ביותר, דרך ה-PV3 וה-PV5, ועד ל-PV7, הגרסה הגדולה ביותר, כשאת החלק מאחורי תא הנוסעים, הקבינה, יוכלו הלקוחות להתאים לפי צרכיהם המדויקים – החל ממונית דרך רכב שירות ועד פוד-טראק. ההתאמה מתאפשרת בזכות טכנולוגיית ה-Easy Swap.

  • דגם ה-P1V הוא רכב נוסעים חשמלי עירוני קטן, שיכול להסתובב במקום.
  • דגם ה-PV5 הוצג בהשקה ב-4 גרסאות שונות: רכב מסחרי עם גג גבוה / נמוך, רכב נוסעים עם גג נמוך ואף טנדר חשמלי.

מתוך הבנה שמשם יגיע הבידול, יצרניות הרכב משקיעות משאבים רבים בפיתוח חידושים שיאפשרו להגיע לרמות הגבוהות ביותר של התאמה אישית – בסדרת הרכבים החדשה של קיה הדבר הזה נמתח אל הקצה עם עשרות אלמנטים ופיצ'רים נשלפים, מתקפלים וקבועים שאמורים לייצר מקסימום נוחות למשתתפים – שטחי אחסון, שקעים, שולחנות ומושבים מתקפלים ועוד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button