fbpx

Boring Company של אילון מאסק מתקדמת בפרויקט בלאס וגאס

חברת Boring של אילון מאסק, שעוסקת בכריית מנהרות ותחבורה, עובדת על הפרויקט המסחרי הראשון שלה בלאס וגאס וכבר נמצאת בשלב מתקדם בו. מדובר בחפירת מנהרה תת קרקעית מתחת למרכז הכנסים החדש בעיר, מנהרה שיעברו בה רכבים חשמליים במסלול סיבובי ובמהירות גבוהה של עד מאתיים וחמישים קמ"ש, כשהמטרה היא להעביר נוסעים רבים ממקום למקום במתחם ולחסוך זמן הליכה רב.

מעבר לזמן שייחסך, מדובר כמובן על יעילות סביבתית של רכבים לא מזהמים ואויר נקי במנהרות וגם על תוואי נסיעה שלא מתערב בתשתיות תחבורה שקיימות כבר בעיר. הנסיעה במנהרות היא חלקה ואמורה לקחת זמן קצר, בערך דקה למסלול של המנהרה הנוכחית במקום כחמש עשרה דקות, זמן ההליכה הממוצע.

עד כה, נחפרה מנהרה באורך של למעלה מקילומטר ורבע, כמחצית מהדרך המתוכננת. החפירה החלה בנובמבר האחרון וצפויה להמשך במהלך השנה. עלותו של פרויקט המנהרה הנוכחית היא כחמישים מיליון דולרים והתפעול של המנהרה וכלי הרכב החשמליים שיעברו בה יהיו כולם באחריות של חברת Boring.

לאחרונה הודיע מאסק, שהוא מצפה שהפרויקט יושלם עד סוף שנת 2020. לפני כחודש, צייץ מאסק בחשבון הטוויטר שלו: "המציאות האובייקטיבית בערים גדולות בעולם היא שמאמצים לפתור בעיות תחבורה לא עבדו יפה. אם לא ננסה משהו חדש, נהיה בגיהנום תחבורתי לנצח."  הרעיון לפרויקט המנהרות עלה במוחו של מאסק בעת שעמד בפקק תנועה לפני כמה שנים וכאשר הכריז על חפירת מנהרות לתעבורה מהירה של רכבים חשמליים, רבים חשבו שמדובר בבדיחה. אולם כעת, כשהפרויקט עבר לשלב מתקדם, מתברר שהמציאות עולה על כל דמיון.

מרכז הכנסים בלאס וגאס שגודלו כשמונה מאות דונמים, ממשיך להתרחב וחפירת המנהרה הזו השנה היא סנונית ראשונה בחזון לחבר אותה בעתיד לעוד מנהרות ולמקומות נוספים מרכזיים בעיר ולהגיע בסופו של דבר עד שדה התעופה, ממנו יוכלו להגיע ישירות במהירות ויעילות גבוהה יותר ולחסוך לאנשי העסקים ולמבקרים בעיר זמן יקר בדרכים.

טסלה מודל S במנהרה של BoCo מוארת באורות ירוקים
טסלה מודל S במנהרה של The Boring Company

המנהרה מתוכננת להכיל כארבעת אלפים וארבע מאות נוסעים בכל שעה ברכבים חשמליים שיכילו מספר נוסעים, אולם עדיין לא ידוע על אילו רכבים בדיוק מדובר. ישנה האפשרות לנסוע ברכבי טסלה כמו מודל X ומודל 3 שבהם עשו ניסוי ראשוני בעזרת התאמה לתוואי המנהרה. התכנון הוא שתהיה פלטפורמה בצורת מעלית שמורידה את הרכב ישירות למנהרה ואז הרכב נוסע בה רגיל כמו על כביש. ישנה אפשרות נוספת, שהיא רכב גדול שמותאם למנהרה בסדר גודל כזה. בחודש מרץ האחרון, נשיא החברה, סטיב היל, דיבר על רכבים כאלה שמתוכננים להכיל שישה עשר נוסעים בכל פעם, רכבים שנמצאים בתכנון ומיועדים להיות מורכבים משילדה של טסלה, אולם טרם נמסר רשמית אם רכבים כאלה נמצאים בשלב ייצור עבור הפרויקט.

בחזון של החברה ואילון מאסק בפרט, המנהרות הללו ישמשו כאלטרנטיבה לכבישים הקיימים שהופכים לצפופים יותר ויותר. מעבר לפרויקט הנוכחי בלאס וגאס, יש לחברת Boring תכנונים לפרויקטים נוספים דומים בשיקגו, וושינגטון, ניו יורק ופילדלפיה, אך כרגע הכל נמצא בשלב תכנוני בלבד ואין עדיין אישורים או החלטות מצד התושבים המעורים בתכנון בשטח המגורים שלהם, הרשויות המקומיות המעורבות בתכנון וגם מצד הממשל האמריקאי.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close