ק.ט.מ, יצרנית הדו-גלגלי המובילה מאוסטריה הציגה את הק.ט.מ פרירייד החשמלי לראשונה בשנת 2014. בדומה לדגמי החברה שעושים שימוש במנועי בעירה פנימית, גם הק.ט.מ פרירייד החשמלי הוצג בגרסאות מוטוקרוס, E-SX, המיועדות לרכיבה במסלולים מוגדרים ובגרסאות אנדורו, E-XC, שהורשו לנוע על כבישים ובשטח הציבורי באופן חוקי.
הק.ט.מ פרירייד החשמלי המקורי הגיע עם מנוע מקורר נוזל שהציע הספק מקסימלי של כ-21 כוחות סוס, מקום טוב באמצע בין אופנועי 125 סמ"ק דו-פעימתיים לאופנוע 250 סמ"ק בעלי מנוע בעירה פנימית 4 פעימות, סוללה זעירה בנפח של 2.6 קוט"ש שהספיקה לכשעה של רכיבה בלבד, טעינה ל-80% סוללה בתוך כ-50 דקות ומשקל של 106 ק"ג.
בשנת 2017 הציגו בק.ט.מ את גרסה מחודשת ומעודכנת של הק.ט.מ פרירייד החשמלי כדגם 2018. הדגם החדש כלל עדכונים מקיפים כמעט בכל האספקטים: מנוע בראשלס עם הספק של 24.5 כ"ס, סוללה גדולה יותר בנפח של 3.9 קוט"ש שהעלתה את זמן הרכיבה לשעה וחצי, שלדה חדשה ומזלג WP אקספלור 43 חדש ועוד.
כעת, 10 שנים אחרי שהק.ט.מ פרירייד החשמלי המקורי הושק, בק.ט.מ מראים כי הם עדיין מאמינים בכיוון החשמלי וחושפים ק.ט.מ פרירייד חשמלי חדש לחלוטין.
בעוד שהגרסאות הקודמות של הק.ט.מ פרירייד החשמלי הציגו מראה שונה מדגמי הבעירה הפנימית של החברה כך שהיה ניתן להבדיל ביניהם בקלות, בגרסת 2025 של הפרירייד החשמלי נראה כי ק.ט.מ עשתה מאמץ דווקא "להסתיר" את זהותו החשמלית. הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש דומה עכשיו הרבה יותר לאחיו הלא חשמליים.
ק.ט.מ פרירייד E 2025
כמו שגרסת 2018 של הק.ט.מ פרירייד החשמלי עשתה לגרסה המקורית של 2014, כך עושה לה עכשיו גרסת 2025.
עם מנוע חשמלי שמפיק הספק מקסימלי של כ-25 כ"ס הק.ט.מ פרירייד החשמלי של 2025 יהיה הק.ט.מ פרירייד החשמלי החזק ביותר שהציגה ק.ט.מ עד כה. המנוע החשמלי עמיד בפני אבק, רטיבות, ושאר מרעין בישין איתם הוא עתיד להפגש בשטח.
הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש מגיע עם שלושה מצבי רכיבה, אקו, נורמל וספורט ושלושה מצבי אחזור אנרגיה, Off, Mid ו-High, כפי שאנחנו מכירים ממערכות רגנרציה של מכוניות חשמליות. יש גם בקרת אחיזה שגם היא ניתנת לכיוון וחיישן התהפכות שמדומם את הכלי במקרה של… התהפכות.
הבשורה העיקרית כאן היא העלייה בזמן הרכיבה, העקב אכילס של הדגמים הקודמים. הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש מציע זמן רכיבה ארוך בכ-20%, זאת הודות לסוללה חדשה בנפח של 5.5 קוט"ש. זמן הרכיבה הפוטנציאלי שמציע הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש עומד כעת על כ-3 שעות, כפול מזמן הרכיבה הפוטנציאלי שהציע הדגם היוצא. זה נשמע אולי קצר אבל האמינו לנו – לכ-90% מרוכבי האנדורו-הובי 3 שעות רכיבה נטו זה מספיק והותר. על פי ק.ט.מ, טעינת הסוללה החדשה של אופנוע האנדורו החשמלי תארך כ-8 שעות בשקע ביתי רגיל וניתן להגיע ל-80% קיבולת בתוך כ-4 עד 5 שעות טעינה.
הסוללה אינה נשלפת אך ניתנת להסרה, תהליך שלוקח פחות מ-10 דקות, כך על פי ק.ט.מ.
לצד הארכת זמן הרכיבה, העלייה בנפח הסוללה באה לידי ביטוי גם בעלייה במשקל – הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש שוקל כעת 112 ק"ג. הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש יושב על שלדה חדשה ומקבל גם בסיס גלגלים מוארך, מה שמשפר את יציבות האופנוע החשמלי, לדברי היצרן. הבולמים שמותקנים באופנוע האנדורו החשמלי, מסוג WP Xact בקוטר 43 מ"מ, מציעים מספר אפשרויות כיוון.
גובה המושב של הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש עומד על 910 מ"מ.
מי קונה אופנוע שטח חשמלי?
היום בו אופנועים חשמליים יגברו על מקביליהם בעלי מנוע הבעירה הפנימית עוד רחוק, אך בשקט בשקט, התחום מתפתח. אופנועי שטח חשמליים הופכים יותר ויותר נפוצים, כשהיתרונות שהם מציעים בדמות תחזוקה נמוכה, תפעול ידידותי ובעיקר פעולה שקטה נזקפים לזכותם.
הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש הוא לא אופנוע דו-שימושי שמתאים לטיולים למרחקים ארוכים, אך הוא בהחלט יכול להחשב כפליי-בייק שמשנעים לשטח על גבי רכב או עגלה, פורקים ל-3 שעות של רכיבת סינגלים וחוזרים הביתה עייפים ומרוצים.
אופנועים כמו הסטארק וורג שהפך לחביב הקהל וההונדה CR-E החשמלי, וגם ההצטרפות של הק.ט.מ פרירייד המחודש יכולים להוות נקודת מפנה חיובית.
מחירים וזמני הגעה צפויים לארץ טרם נחשפו, אנחנו נעדכן ככל שיהיו חידושים.