טסלה חשפה פרטים ראשונים על המטענים החדשים של החברה, Supercharger V4, שהחלו להפרס באירופה בחודשים האחרונים. למרות הפריסה הראשונית, לא נחשפו הרבה פרטים על המטענים, כולל ההספק שלהם.
השינוי העיקרי שהיה ידוע עד כה, הוא שטסלה האריכה את כבל המטען – הכבל במטעני ה-V3 הוא קצר מאוד (כ-2 מטרים), והוא מיועד ומתאים לרכבי טסלה, ששקע הטעינה שלהם ממוקם בצידו השמאלי ובחלקו האחורי של הרכב.
בשנה שעברה טסלה החלה לפתוח את רשת הטעינה שלה, שהייתה סגורה רק לרכבי החברה, לכלל הרכבים החשמליים (בחלק מהמדינות, אך עדיין לא בארץ). מכיוון שמיקום שקע הטעינה בדגמים חשמליים של יצרניות שונות יכול להמצא במיקום שונה, הכבל הקצר של המטענים הווה בעיה, שצפויה להפתר במטעני ה-V4, שמצוידים בכבל של כמעט שלושה מטרים.
בנוסף המטענים החדשים זוכים לעיצוב מעודכן, ללא הפתח במרכז המטען שבו הוחזק הכבל. המטענים החדשים מציגים חזית לבנה עם הכיתוב טסלה, אותה מקיף הכבל.
מהיר יותר
דור הסופרצ׳ארג׳ר הקודם, V3, מציע הספק טעינה של עד 250 קילוואט, שמאפשר לקבל טווח נסיעה של 100 קילומטרים בכ-7 דקות של טעינה בלבד. המטען החדש מאפשר להטעין בהספק של עד 350 קילוואט, שדרוג משמעותית, שיאפשר לקבל 100 ק״מ של טווח ב-5 דקות בלבד.
לצורך השוואה, דור ה-V1 וה-V2 של המטענים תמכו בהספקי טעינה של עד 150 קילוואט. דור ה-V1 החל להפרס בארצות הברית כבר בשנת 2012, בקליפורניה ובניו יורק. בישראל כמעט כל המטענים של החברה תומכרים בהספק של 250 קילוואט (למעט תחנה אחת במצפה רמון).
בשלב זה טסלה מוכרת רכבים שיכולים להטען בהספק מקסימלי של 250 קילוואט. נכון להיום יש מעט דגמי רכבים שיודעים לקבל 350 קילוואט, והרשת החדשה תוכל לתמוך בהם ובדגמים עתידיים שתומכים בהספקים האלו.
מהצד השני החשיפה של המטענים החדשים יכולים להעיד גם על שדרוג צפוי בדגמים הבאים של טסלה, אולי אפילו במתיחת הפנים הצפויה של טסלה מודל 3, שתכנס לייצור בשנה הבאה.