fbpx

הרץ החלה לקבל משלוחים של טסלה מודל 3

עד סוף השנה החברה תקבל לפחות חמישים אלף רכבים חשמליים בארה״ב, וכבר הביקוש עוקף בעשרות מונים את ההיצע – מה שיכול להעניק לנו שיעור חשוב על ההפיכה של ציי רכב לחשמליים בעתיד הקרוב.

אחרי כמה פרסומים עלומי שם ברשתות החברתיות של מובילי רכבים עם טסלה מודל 3 עליהם בכניסה למרכזי השכרת רכב של הרץ בקליפורניה (מיקום מפתיע למדי), ענקית השכרת הרכב (העולמית) מאשרת כי החלה לקבל משלוחים של הדגם החשמלי הפופולרי בתבל, כחלק מהזמנת הענק שלה מטסלה.

לקראת סוף 2021 הרץ ביצעה הזמנה של מאה אלף רכבים ממודל 3 מטסלה, שמיועדים להתווסף לצי הרכבים להשכרה שלה. עם זאת, פרט לדיווח המקורי לא היה ידוע עד כה מתי תחל החברה של אילון מאסק לספק את הרכבים, ומתי הם מיועדים להתחיל לפעול במסגרת הצי העצום שהחברה מחזיקה בצפון אמריקה. מה שבטוח – המעבר של הרץ לחשמל העניק לה משב רוח רענן של השקעות והבטחות, אחרי שנתיים קשות במיוחד עבורה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בתגובה לשאלות שהופנו על ידי משתמשי טוויטר ונענו באמצעות הטוויטר הרשמי של הרץ (שהפך, כמו הטוויטר של מאסק, לצינור ידיעות רשמי למדי) – המשלוחים של מודל 3 צפויים להגיע למספר מרכזים ברחבי ארה״ב, עם כי עדיין לא פורט מה הם ומה לוח הזמנים עבורם. נכון לעכשיו, עוד לא ניתן להשכיר את הרכבים.

רכבי טסלה מודל 3 ליד מבנה של חברת הרץ

הרץ אישרה גם לאחרונה כי היא ביצעה הזמנה נוספת של כחמישים אלף רכבים חשמליים שיצטרפו לצי רכבי האובר שהיא מפעילה, ומיועדים להיכנס לשימוש עד סוף השנה. במספר דיונים בטוויטר בחודש האחרון הועלו תלונות כלפי החברה על זמינות נמוכה במיוחד של רכבים חשמליים להשכרה או לשימוש באובר – ולכולם הגיבה החברה בכך שהיא עדיין מצטיידת ברכב החשמלי המבוקש, לצערה או לשמחתה, יותר מדי.

מה אנחנו חושבים?

המעבר (ההדרגתי) של הרץ לרכבים חשמליים אמנם קורה הרחק מאיתנו אבל יכול לתת שיעור חשוב בנוגע להפיכת ציי רכבים גדולים לחשמליים. ראשית, אנחנו רואים שמרגע שהחברה הודיעה על שיתוף הפעולה עם טסלה היא זוכה לפופולריות גוברת, ושהביקוש לשימוש ברכב חשמלי גבוה בהרבה מההיצע שהחברות מסוגלות לייצר כרגע – כפי שקורה בכל רחבי העולם עם כמעט כל רכב חשמלי שקיים.

עוד מוקדם להשתמש בדוגמה של הרץ על מנת להסיק מסקנות נחרצות בנוגע לדרכי ניהול יעילות של צי חשמלי, אבל אין ספק שהמהלכים שתבצע החברה בשנתיים הקרובות – הן בארה״ב והן במגרש העולמי – יעניקו לגיטימציה ושיעורים להמשך הדרך עבור חברות רבות המפעילות ציי רכבים, ונמצאות כעת בצומת החלטה חשוב לקראת מעבר לחשמל.

אם הרץ תוכיח לעולם שהמעבר לפעילות חשמלית יעילה כלכלית (הן במישור התחזוקה והן במישור הביקוש), סביר שנראה גל עצום של חברות בינוניות וקטנות שיעשו את השינוי גם הן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button