fbpx

טסלה תאט את קצב התרחבות רשת הטעינה שלה

לאחר קיצוצים בכוח האדם של החברה, חלק מהצוות של רשת הטעינה המהירה של החברה פוטרו גם הם. ציוץ של מאסק שופך קצת אור על התכניות של החברה בתחום.

לפני כשבועיים טסלה הודיעה על קיצוצים נרחבים בכוח האדם של החברה, לאחר שברבעון הראשון של השנה חלה ירידה במסירות ביחס לרבעון הראשון של 2023. הקיצוצים כללו גם בכירים בטסלה, ולפי דיווחים שונים גם חלק נרחב מהצוות שאחראי על רשת הטעינה המהירה של החברה.

נזכיר כי לטסלה יש את רשת עמדות הטעינה המהירות הגדולה בעולם – בספטמבר של שנה שעברה החברה ציינה את הקמת העמדה ה-50,000 ברחבי העולם. בישראל לבדה טסלה פרסה קרוב ל-200 עמדות סופר מהירות במעל 20 מיקומים מאילת ועד קרית שמונה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפני שלושה ימים אילון מאסק התייחס לראשונה לנושא רשת הטעינה בציוץ ב-X, לפיו טסלה תתמקד יותר בהרחבה של המיקומים הקיימים: ״טסלה עדיין מתכננת להרחיב את רשת תחנות הטעינה המהירה, אך בקצב נמוך יותר במיקומים חדשים, ועם דגש רב יותר על הגעה לזמינות של 100%, והרחבת המיקומים הקיימים.״

הקיצוצים בחברה כבר החלו להשפיע על ההרחבה של הרשת – לפי דיווח ב-Electrek, החברה ביטלה לפחות ארבעה חוזי שכירות שנועדו להקמת תחנות טעינה בארבעה מקומות שונים בניו-יורק, זאת לאחר שהחברה הבטיחה להקים 100 מטעינים מהירים נוספים בניו-יורק בשל עומס על המטענים.

המהלך מגיע לאחר שבשנה האחרונה טסלה פתחה את תקן הטעינה שלה, הקרוי NACS (ר״ת של תקן הטעינה של צפון אמריקה), ליצרניות רכב נוספות, והחלה לפתוח את העמדות שלה גם לבעלי רכבים חשמליים ממותגים שונים. כחלק מההסכמים של החברה עם יצרניות נוספות, כגון פורד, ג׳נרל מוטורס וסטנלנטיס, חברות אלו יאמצו את תקן ושקע הטעינה של טסלה, כך שתקן זה צפוי להפוך לסטנדרט דה פקטו בצפון אמריקה.

נציין שנכון להיום יש בארצות הברית שלושה תקני טעינה מהירה שונים נפוצים, מה שיוצר כאוס אצל בעלי הרכב החשמלי ודורש מהם למצוא עמדה עם חיבור מתאים לרכב שלהם. בעלי טסלה בארצות הברית ובקנדה יכולים להתחבר לרשת הסופרצ׳ארג׳ר של החברה, אך כדי להתחבר לעמדות אחרות הם נדרשים להשתמש במתאם ייחודי.

הקיצוצים האחרונים בטסלה עלולים להשפיע על כלל יצרניות הרכב שהחלו באימוץ של תקן ה-NACS. ג׳נרל מוטורס ופורד הודיעו כי בשלב זה הן לא משנות את התכניות שלהן, והן ימשיכו לצייד את הרכבים שלהן בשקע הטעינה שיאפשר להם להתחבר לרשת הטעינה של טסלה.

״אין לנו מה להוסיף בנוגע לתכניות שלנו״, כך הגיבו בג׳נרל מוטורס לפניה של רויטרס, ״אנו ממשיכים לעקוב אחרי המצב בנוגע לשינויים בצוות הסופרצ'ארג'ר והשפעותיו האפשריות, אך אין לנו תגובה מעבר לכך.״

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button