fbpx

טסלה לא תמכור יותר את מודל Y בגרסת Standard Range

ימים ספורים אחרי שהורידה באלפיים דולר את מחיר הגרסה הפשוטה של דגם הקרוסאובר שלה, טסלה הסירה לחלוטין את אופציית הרכישה של גרסת ה-Standard Range מהאתר. הסיבה: טווח הנסיעה אינו מגיע לסף המינימלי אליו החברה התחייבה לפני כמה חודשים, של שלוש מאות מייל (480 קילומטרים) עבור סוללה מלאה.

בשבועות האחרונים המחיר והזמינות של גרסת הבסיס של טסלה מודל Y, שזמין כרגע רק בארצות הברית, חווה עליות ומורדות שלא יביישו רכבת הרים ממוצעת. בשלב הראשון, הוצנח מחירו של מודל Y בגרסת ה-Standard Range באלפיים דולר – ל-41,190 דולר.

ההנחה המפתיעה הפכה את מודל Y הפשוט ליקר רק בשלושת אלפים דולר יותר מאשר גרסת הלונג-ריינג׳ של מודל 3, הדגם הפופולרי ביותר שלה. אבל תוך כמה ימים מהירידה במחיר – כל הרכב ירד מאתר החברה, ולמעשה אינו זמין לרכישה יותר.

טסלה מודל Y נמכרת רק בגרסאות ה-LR והביצועים
טסלה מודל Y – גרסאות (מתוך האתר של טסלה)

כעת טסלה מציעה רק שתי גרסאות של מודל Y, גרסת הלונג ריינג׳ – עם טווח של 326 מייל (520 ק״מ) במחיר של 50,190 דולר – וגרסת ׳הביצועים׳ עם טווח של 303 מייל (485 ק״מ) שעולה 62 אלף דולר. טסלה לא הסבירה את המהלך באופן רשמי (ובכן, מצב הגיוני בהעדר מחלקת יח״צ) והותירה, כרגיל, את במת הטוויטר למנכ״ל אילון מאסק שסיפק הסברים:

בתגובה לציוץ שתוהה לאן נעלם דגם הסטנדרט, כתב מאסק שהוא ״עדיין זמין מחוץ לתפריט, אבל אני לא חושב שהטווח, במצבי נהיגה רבים, עומד בסטנדרט המצוינות של טסלה.״ ההנחה היא שהעובדה שטווח הנסיעה של מודל Y הסטנדרטי עמד על פחות מ-250 מייל (400 ק״מ) הייתה עילה עבור החברה להפסיק ולהציע את המודל.

יחסי אהבה-דחיה

פנים הרכב של המודל Y בצבע לבן

מודל Y חווה כבר כמה טלטלות מאז שהושק – וזו לא הפעם הראשונה שהוא מוסר מאתר החברה, בדיוק מהסיבה שצוינה. ביולי שעבר מאסק כתב בטוויטר כי הדגם לא יגיע לייצור בגלל טווח הנסיעה הנמוך שלו, במקביל להורדה של מחירי הגרסאות המתקדמות יותר של הדגם.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כמו כן, בחודש שעבר טווח הנסיעה שהופיע באתר החברה עבור המודל עמד על 244 מייל בלבד, יחד עם האופציה להוספה של שורת מושבים נוספת (לשבעה מקומות בסך הכל). למרות הטווח המצומצם ביחס לגרסאות המקבילות, הוא זכה להערכה בזכות המחיר הנמוך, שאפשר להגדיל את קהל הרוכשים.

נכון לעכשיו, לא ברור אם ההסרה של הדגם מהאתר היא קבועה, או שמא נראה אותו חוזר בעתיד הקרוב או הרחוק – אולי בגרסת ביניים, אחרי שיתחיל הייצור בקנה מידה רחב של הסוללה החדשה. בכל מקרה, טסלה אינה משתפת את הקהל בתכניות הנוגעות לעתיד הדגם הזה, ומתמקדת כעת בדגמים המתקדמים יותר, כמו גם בחידושים של מודלים X/S שהחלו להימכר, וכנראה ישאירו את עובדי החברה עסוקים בשבועות הקרובים.

טווח סף של 300 מייל לטעינה – חוץ ממודל 3

בקיץ האחרון, קצת אחרי ההודעה הקודמת על עצירת הייצור של מודל Y הפשוט ובמהלך סיכום הרבעון השני, ציין מאסק כי הטווח ׳הנורמלי החדש׳ של רכבים חשמליים יעמוד על חמש מאות קילומטר לטעינה מלאה.

בהתייחסו למעבר העולמי לתחבורה חשמלי, ציין כי ״אנשים לא רוצים להגיע ליעד בטווח של עשרה מייל. הם רוצים גבולות הגיוניים, אז אני חושב ששלוש מאות (מייל), קרוב לכך, עומדים להיות הנורמה החדשה. סביב חמש מאות קילומטר, למעשה.״

טסלה בולטת בשוק החשמלי עם טווחי נסיעה טובים באופן משמעותי ביחס לחברות המתחרות, מצב שנובע ככל הנראה מהניסיון החשמלי המשמעותי שלה, עם יתרון של כמה שנים על כולן בפיתוח סוללות. נכון לעכשיו, רק הגרסה הבסיסית של מודל 3 (SR+) מציעה טווח נסיעה שנמוך משלוש מאות מייל.

שמירה על רמה במחיר ויתור על לקוחות

ההורדה של מודל Y בגרסתו הפשוטה ביותר היא נושא שנוי במחלקות כשבוחנים את התנהלות החברה. מצד אחד, היא מוותר על ההזדמנות להפוך את דגם ה-SUV ״הפשוט״ שלה (ביחס לטסלה מודל X) לנגיש יותר לנהגים, אך מצד שני ממצבת את עצמה כחסרת פשרות – ומאותת לנו ולחברות אחרות כי היא מתכוונת לשמור על תחרותיות גבוהה.

וטסלה, ככל הנראה, זקוקה להמשך המיצוב כהגמונית הרכב החשמלי, כמו גם לביצועים מספיק טובים. אחרי כמעט שנתיים כשליטה הבלתי מעורערת של המכירות בתחום והביצועים של הדגמים החשמליים, מעמדה מתחיל להתערער: בעוד שמצד אחד חברות כמו לוסיד מתחילות לתפוח, מציגות מפרטים מרשימים ומאיימים, מהצד השני ניצבות ענקיות הרכב שמביאות רכבים הולכים ומשתפרים.

רק בימים האחרונים נחשפו למודל החשמלי החדש של וולוו – XC40 Recharge, דגם SUV שיגיע בהמשך השנה וכבר מושווה למודל Y. כמו כן, הגעתו של ID.4 של פולקסווגן לחופי אמריקה מסמל את תחילת התחרות הישירה בין שתיים מהחברות המעניינות ביותר בתחום כרגע, ולא בטוח שידה של טסלה תהיה על העליונה.

המשך השנה, שצפויה להיות עתירת מכירות חשמליות, יעזור לנו להבין האם טסלה עדיין ניצבת מעל כולם – ומהו המשך סיפור האהבה-דחיה של החברה עם הגרסאות הפשוטות של דגמיה.

מאמרים נוספים

8 תגובות

  1. טסלה נערכת לתחרות מול יצרני הרכב המסורתיים והמקצועניים. בתכלס, לטסלה צפויה תחרות קשה. מה שהיא עושה הוא הורדה של מחירים והעלאה של מאפיינים כמו למשל טווח. אלה מהלכים טובים מאוד אבל ספק אם הם יעזרו אל מול הנסיון והעוצמה של חברות בנות כמאה שנים בתעשייה. בתוך שנתיים טסלה תצטרך לבחון את מעמדה בשוק הרכב. האם היא הצליחה לשמור על ההובלה או שמא למרות הטכנולוגיה והחדשנות היא מפגרת מאחור? הבעיה העיקרית של טסלה היא רמת הרכבים והגימור שלהם. ממה ששמעתי, טסלה אינה עומדת באיכויות הבנייה של חברות הרכב הוותיקות. ספק אם תעמוד. בשורה התחתונה, טסלה היא יותר חברת הזנק מאשר חברת רכב של ממש. אמנם היא פרצה את שוק הרכבים החשמליים ומגיע לה כל הקרדיט על כך. אבל בעולם בו כל חברות הרכב הוותיקות מוציאות רכבים חשמליים מצויינים – טסלה תתקשה לבלוט, מה גם שהתמיכה הכספית שהיא מקבלת מהמדינה עומדת להיגמר. ומה אז? מאסק הוא אדם נדיר וגאון, אבל להערכתי הוא יצליח במקום בו אין תחרות (למשל במירוץ לחלל, ובמיוחד בכל נושא הטיסות המסחריות לכוכבים ולמארס במיוחד) או בהייפר לופ, אבל שוק הרכבים רווי והתחרות בו תהיה אכזרית וקשה. המהלכים של טסלה מוכיחים שהם מבינים היטב שהם עומדים לחטוף מכה קשה. הצלחת האודי איטרון בנורווגיה בשנה שעברה על פני דמגי טסלה מוכיחה שטסלה לא תהיה חברת הרכבים החשמליים המובילה ב-2022.

    1. נראה לי אתה צריך ערוץ רכב משלך בפלטפורמה כזאת או אחרת. מסכים עם כל מילה שלך.

      1. אתה חושב בקטן. הוא גאון ומבין הכי טוב. תן לו לנהל את טסלה – רק הוא יכול להפוך אותה מחברת הזנק לחברת מכוניות אמיתית.

    2. טסלה דווקא חווה ביקוש גדול בסגמנט של רכבי היוקרה.
      היתרון של טסלה גם בבניה של השאסי, גם בבטריה וגם בתוכנה.
      להשוות לפי גימור פנים זה לא רציני, מה גם שעכשיו הם מייצרים בסין והסינים יודעים לייצר טוב מאוד, וכמו שיונדאי למדו גם הם לומדים ומצמצמים פערים בגימור ומהר.

    3. טסלה עוד לא אמרה את המילה האחרונה.
      רכב מדהים בעיצוב מינמלסטי.
      מבחינת אמינות אף רכב לא מתרב .
      יש עדיין פיתוחים לרכבים זולים ועם טווח גדול יותר.
      פריסת הסופרצ'ארג' בארצות הברית עצומה.
      המודל Y עם השיפורים והגעה לטווח 650 ק"מ יטרוף את הקלפים מכל היצרניות הגדולות.
      האוטופיילוט של טסלה מוביל בגדול.
      טגנולוגיה של סוללות מצב מוצק לטסלה כבר בפיתוח.
      רכבים עם 3 ו 4 מנועים עם ביצועים מדהימים.
      ולסיום אוודי e tron יקר יותר, פחות אוטונומי, וטווח קטן יותר , פחות עמדות טעינה ובשנה הבאה יתייקר הרבה יותר מטסלה.
      טסלה זה לא בייטר פלייס .
      יש לה קהל שבוי כמו אפל.
      חברה טכנולוגית וחדשנית.
      הוכיחה את עצמה .
      אמינות מעל ומעבר.
      כשיהיה לך תדבר.

      1. כל מלה בסלע. עונה לכל הקשקשנים פה שמגיבים מטעם ובכלל לא מבינים מה זה טסלה ומה זה הרכבים שלה. "שמעתי ש…", זה כבר מראה שהתגובה לא רצינית, מילא היית נוהג ברכב שלהם ומכיר את החברה יותר טוב. שמעת ש איפה ? באינטרנט ? מעיתונים כמו כלכליסט וגלובס ? זו לא דוגמא, הם משרתים את היבואנים הגדולים בארץ

    4. אין בעיה עם האיכויות והגימור. יש קצת בעיה עם עודף תחכום בתוכנה. צריך לייצר מערכת יותר ידידותית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button