fbpx

טסלה פתחה את ההזמנות לסייברטראק, אבל רק בצפון אמריקה

אחד הרכבים המדוברים בעולם בשנים האחרונות מגיע לשלב ההזמנות, בינתיים רק בצפון אמריקה. בדרך להשלמת מכסת ההזמנות האדירה שלה, טסלה צריכה להגדיל את כושר הייצור שלה – וחושבת על מפעל חדש באינדונזיה.

בקרוב נציין שלוש שנים לחשיפת הסייברטראק, הטנדר החשמלי מבית טסלה שעדיין מהווה הבטחה אדירה עבור שוק הרכב החשמלי (למרות שכל שאר הטנדרים הגדולים בשוק האמריקאי כבר זמינים ונוסעים בניגוד אליו).

בתחילת השנה הבאה הלקוחות הראשונות אמורים להתחיל ולקבל את המשלוחים של הרכב, שיגיע לפסי הייצור במפעל החדש בטקסס, שהחל את פעילותו לפני כמעט חודשיים.

כעת טסלה פתחה את האתר שלה להזמנות רשמיות של הסייברטראק, אך נכון לעכשיו אלו מוגבלות רק לצפון אמריקה, השוק החשוב ביותר עבור הטנדרים החשמליים. עד כה ניתן היה רק לבצע הזמנות מוקדמות של הרכב (עם פיקדון של מאה דולר), והוערך כי מספר ההזמנות הגיע כבר ל-1.5 מיליון כרגע.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עם זאת, כשעוד לא ברור מתי יתחילו הרכבים להגיע לבעלים ומה יהיה קצב הייצור שלהם עם תחילת השנה הבאה, לא ברור אם ומתי תשלים טסלה את מכסת ההזמנות הזו – שיכולה להיות קטנה בהרבה אם תכיל רק את ההזמנות מצפון אמריקה.

בינתיים טסלה לא סיפקה הסבר להחלטה שלה להגביל את ההזמונת כרגע רק לצפון אמריקה, מה שמותיר את הלקוחות במקומות אחרים באפלה – ולא ידוע האם ההזמנות הללו יבוטלו (ויוחזר הפיקדון) או שמא הלקוחות הלא אמריקאיים של טסלה יצטרכו להתאזר בסבלנות מוגברת עד אשר יגיעו הטנדרים של החברה גם לצדדים האחרים של האוקיינוסים?

מה אנחנו חושבים?

כך או כך, על פי מספר ההזמנות המקדימות (המוערך) לפסי הייצור בטקסס יש מספיק עבודה לשלוש שנים כרגע, שבמהלכם בכל מקרה תצטרך החברה לרחיב מאד את יכולות הייצור שלה – כמו הקמת מפעל נוסף לסוללות ולרכבים באינדונזיה, שלפי השמועות מקדמת החברה בימים אלה, אחרי שאילון מאסק נפגש עם נשיא המדינה, ג׳וקו ווידודו.

אמנם מדובר בשמועות שרחוקות מלקרום עור וגידים, אבל כשחושבים על התכניות של טסלה ועל הביקוש האדיר לרכביה – אין ספק שהיא זקוקה ליכולות ייצור של חברת רכב גדולה.

קשה להפחית בחשיבות של הגעת הסייברטראק לשלב ההזמנות וההצטרפות שלו לטסלה סמי, שגם היא עוברת משלב הפנטזיה לשלב המציאות. גם אם מדובר באכזבה (יותר מ)חלקית ללקוחותיה כרגע, העיקר הוא ההתקרבות של הסייברטראק אל פסי הייצור, שיחד עם הכניסה של טסלה לתחומי הרכב המסחריים מהווה צעד חשוב עבורה ועבור עולם הרכב האמריקאי.

מאמרים נוספים

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button