fbpx

טסלה תציע מודל S עם טווח מוגדל, הולכת ראש בראש עם לוסיד

קרב צמוד בקטגוריית רכבי הסדאן החשמליים היוקרתיים. המטרה: להציע דגם עם טווח כמה שיותר גדול, במחיר כמה שיותר אטרקטיבי.

בעוד שזה נראה לנו לפעמים שהתחרות האמיתית לטסלה תגיע מקונצרנים גדולים כמו פולקסווגן או ג'נרל מוטורס, יש לא מעט מתחרות קטנות יותר, שמסתבר שמדאיגות לא פחות את אילון מאסק וצוותו.  

אחת כזו היא לוסיד (Lucid) כשאנחנו מדברים כמובן בעיקר על דגם ה'אייר'  (Air) שלה, שנמצא בתחרות צמודה, ראש בראש, עם המודל S של טסלה בסגמנט רכבי הסדאן החשמליים היוקרתיים. 

אחרי שהגדילו בטסלה את טווח הנסיעה של המודל S לכ-640 ק"מ לפני כמה חודשים, בלוסיד הגיבו מהר וחשפו את גרסת הבסיס של ה'אייר' עם טווח נסיעה גדול מעט יותר מהטסלה, שעומד על כ-650 ק"מ. 10 ק"מ הבדל זה בדיוק מה שדרוש כדי שאילון לא יירדם בלילה, וזה מצידו לא נשאר חייב, ומיהר להצהיר בתגובה שהמחיר של המודל S בגרסת ה'לונג-ריינג' יוזל בכ-3,000 דולר ויעמוד על 69,420 דולר – בעוד שמחירה של האייר הבסיסית עומד על 69,900 דולר. 

אבל הורדת המחיר לא הספיקה למייסד טסלה, ועל פי ידיעה שהתפרסמה באתר electrek.co, גרסת ה'לונג-ריינג" של המודל S תציע בקרוב טווח נסיעה משופר לכ-654 ק"מ. חשוב לציין כי באתר הרשמי של החברה או באתר הרשמי של ה-EPA אין עדיין כל אזכור לעלייה שכזו בטווח הנסיעה. 

לוסיד אייר חשמלית במבט מעל
לוסיד אייר

למרות שטסלה נמצאת במקום מתקדם הרבה יותר מלוסיד, שלמעשה עוד לא מסרה אפילו רכב אחד (לפחות לא בצורה רשמית…) מאסק נוהג בצורה חכמה ומתייחס ליריבות הקטנות כגדולות ולא מזלזל בהן – לפחות לא מבחינת מהלכים עסקיים – מבחינה תקשורתית – זה כבר סיפור אחר… 

והרי התחזית ל-2021

הולך להיות חם! 

עם היצע רכבים חשמליים שהולך וגדל ותחרות שהולכת ומתעצמת בין יצרניות, נראה שמהפכת הרכב החשמלי תוכרע מוקדם מהצפוי. 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button