אילון מאסק אישר לאחרונה כי טסלה רואה ״ביקוש גבוה״ לגרסאות החדשות של מודל S ומודל X שהושקו. לפי מנכ״ל החברה, טסלה תגדיל את תפוקת ייצור רכבי היוקרה שלה באמצעות הוספת משמרות במפעלים על מנת לעמוד בביקוש – כך לפי דוא״ל שנשלח לעובדי החברה ופורסם ברשת.
דיווחים אלו מגיעים רק כמה שבועות מאז שנחשפו הגרסאות המעודכנות למודל S/X של טסלה, שגם פורסמו פה – עם שינוי משמעותי של עיצוב חלל הפנים ויכולות ביצועיות משודרגות.
מנגד, מאסק כתב גם כי החברה חווה קשיים באספקה של חלקים, בין היתר לטסלה מודל Y וטסלה מודל 3 הפופולריים יותר, מה שהביא להשבתה זמנית של מפעלה המרכזי בפרמונט, עליה החברה נמנעה מלדווח עד לאחרונה.
ההודעה של מאסק עוזרת להבין את ההקשר של השבתת המפעל בפרמונט, וגם להבין מעט על הדגש שטסלה מעניקה מחדש לדגמים היקרים שלה – אחרי התעסקות אינטנסיבית במודלים 3 ו-Y, שהפכו להיות עיקר המכירות של החברה. לפי מאסק, ברבעון הקרוב אנחנו צפויים לראות עליה משמעותית בייצור של מודלים X/S עם הביצועים הדמיוניים.
המשלוחים יתחילו בקרוב והדגמים החדשים של טסלה כבר משווקים בישראל
המשלוחים של מודל S המשופר אמורים להתחיל במהלך הרבעון הקרוב. בעדכון הרווחים האחרון של החברה, העריך מאסק כי משלוחים ראשונים יגיעו כבר במהלך פברואר – ורכבים ראשונים בעיצוב החדש כבר נצפו מחוץ למפעל, כך שסביר להניח שהרכבים הראשונים יימסרו במהלך השבועות הקרובים.
במידה והחברה תצליח להגביר משמעותית את ייצור רכבי היוקרה שלה החודש, היא עשויה לסיים את הרבעון הראשון עם רווחים נאים למדי. אחרי יותר משנה שעיקר הרווחים של טסלה מגיעים ממודל 3 ומקרדיטים ירוקים שהיא מוכרת לחברות אחרות – הגדלה של מכירות רכבי היוקרה תאפשר לה לשמור על מאזן פיסקלי חיובי. נושא זה חשוב בהסתכלות קדימה, על היום בו מכירות רכבים חשמליים (באמריקה ובאירופה) לא יתומרצו בנדיבות כמו היום.
מודל S פלייד ופלייד+ יונע באמצעות שלושה מנועים חשמליים, עם הספק כולל של למעלה מאלף כוחות סוס ויכולת להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש תוך פחות משתי שניות. טווח הנסיעה האפשרי נע בין 630 ל-830 ק״מ – הטווח הגדול ביותר לרכב חשמלי עד כה.
מודל X פלייד יחלוק עם מודל S המחודש חלק מיכולות ההנעה שלו, אך בשל עיצובו הגבוה והגדול יותר, יגיע למאה קמ״ש ״רק״ אחרי 2.5 שניות.
נזכיר שלשם השוואה, רכב היוקרה הפופלארי בישראל, המרצדס C קלאס מאיץ מ-0 ל-100 תוך 3.7 שניות, והפורשה טייקאן ב-2.8 שניות.
שני הדגמים זכו לעיצוב פנים מחודש , כולל הפיכת ההגה למלבני (דומה למטוס) והוספה של מסך בגודל 17 אינץ׳ ללוח המחוונים. בדגמים החדשים הוסיפה טסלה גם משאבת חום – שנועדה למנוע אובדן טווח נסיעה בתנאי קור קיצוני.
הרכבים החדשים זכו לתג מחיר של החל מ-644 אלף שקלים בישראל. מחיר הטסלה מודל S פלייד+ מתחיל בישראל מ-740 אלף שקלים.
מרצדס C קלאס הנמכרת בישראל מאיצה ב3.7 שניות?
מה אתם מעשנים פה באתר הזה 🤣
מודל s מתחיל ב420,000 ש"ח. ולא כפי שציינתם
מדובר כאן על הפלייד+
דיברו על דגמי הקצה, למשל c63..