fbpx

תאריך הפתיחה של הג׳יגה-פקטורי בטקסס מתקרב

עם השקעה של עוד עשרה מיליארד דולר ותכנית להעסקת עשרים אלף עובדים, טסלה מתחילה להסיט את מרכז הכובד שלה לאתר בו ייוצרו הסייברטראק ומשאית הסמי. האם זה עניין של ימים, או ששוב מאסק מותח את סבלנותנו?

אחרי שנתיים של הכנה, נראה שתאריך הפתיחה של המפעל החדש של טסלה באוסטין, טקסס, מתקרב.

לפי דוברות מחוז טראביס בקרבת העיר, שטחי המפעל העצום של חברת הרכב החשמלי של מאסק קיבלו אישורי השלמת בנייה, מה שחיוני עבור עסקים לפני תחילת הפעילות במבנים חדשים. עם זאת, טרם הובהר מתי ובאיזה היקף תתחיל הפעילות בג׳יגה-פקטורי טקסס – כששנת היעד שהבטיח מאסק (אנחנו יודעים שיש לו זמן משלו לדברים) הסתיימה לפני כמה ימים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ובכל זאת מדובר בצעד קריטי עבור טסלה, שמתכננת להגדיל בחמישים אחוזים את התפוקה שלה ב-2022 ולייצר חמש מאות אלף רכבים יותר מאשר במהלך 2021, שהייתה גם היא שנת שיא בה כמעט הוכפלה יכולת הייצור של החברה.

המפעל בטקסס יהיה אחד האתרים החשובים עבור טסלה, אם לא מפעלה החשוב ביותר אחרי מרכז הפיתוח בפרמונט, קליפורניה – ולקראת סוף דצמבר הודיע מאסק כי המפעל בטקסס יזכה להשקעה נוספת מצד טסלה, של כעשרה מיליארד דולר, כשעד כה הושקעו בהקמת המפעל 1.1 מיליארד דולר.

בתצורתו הסופית, לפי מאסק, המפעל יעסיק כעשרים אלף עובדים, פי שניים מהתכנון המקורי. כראייה לחשיבות האתר בטקסס, גם משרדי ההנהלה של טסלה עברו לאתר, וגם הם צפויים להתרחב בקרוב.

בשנתיים הקרובות מתוכננים להגיע לפסי הייצור של המפעל גם מודל Y המחודש (שיונע בסוללת 4680) ובעיקר רכבי הסייברטראק ומשאית הסמי החשמלית, שני דגמים חדשים שיכניסו את טסלה לשני סקטורים מרכזיים בעולם הרכב האמריקאי. עם תחילת הייצור של דגמים אלו, ההשקעה של טסלה באתר זה צפויה לתפוח אפילו יותר. בזכות ההתנהלות השקטה (מדי) של טסלה, יכול להיות שכבר ברגעים אלה מורכבים הרכבים הראשונים במפעל, ושעד סוף ינואר כבר נראה ונשמע על מודל Y תוצרת טקסס שמגיעים ללקוחות.

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. כתוב שבעתיד
    כי המפעל בטקסס י
    זכה להשקעה נוספת מצד טסלה, של כעשרה מיליארד דולר,
    כשעד כה הושקעו בהקמת המפעל 1.1 מיליארד דולר

  2. לא הבנתי מה הכוונה מודל Y תוצרת טקסס. זה יהיה דגם חדש ?
    האמת גם לא הבנתי אך יכול להיות שטסלה השקיעה עוד כ10 מיליארד דולר למפעל. אם המפעל בעצמו עלה בסך הכל כ 1.1 מיליארד דולר בלבד. משהו לא מסתדר כאן.

    1. כשאומרים מודל Y תוצרת טקסס, אז מתכוונים שזה מודל Y שייוצר בטקסס, ולא מודל Y שייוצר בפרימונט.
      זה לא אומר שיהיה דגם חדש לגמרי של המודל Y

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button