כשהסייברטראק, הטנדר החשמלי של טסלה הוצג לראשונה בשנת 2019, הוא גרף מעל ל-150,000 הזמנות בתוך כ-24 שעות. אז, הבטיחה טסלה שהוא יגיע לשווקים לקראת סוף שנת 2021. מה שהחברה לא לקחה בחשבון זו העובדה שאירוע היסטורי של מגפה שמשתלטת על העולם עומד להתרחש – מגפה שעדיין כאן, כמעט שנתיים אחרי שפרצה, ולא נראה שיש לה תוכניות להיעלם.
בעולם המודרני בו אנו חיים מגפה בריאותית פוגעת לא רק בבריאות אלא בכל תחומי החיים ויש לה השפעה ישירה גם על התעשייה – זו הסיבה למחסור בצ'יפים ולפקקי ענק בנתיבים הימיים שתוקעים את תעשיית הרכב.
למרות הקשיים בייצור של הרכב (בין השאר אלו הקשורים לשלד החיצוני בעיצוב הייחודי של הטנדר החשמלי) שעל פי אילון מאסק, דרשה מטסלה להקים מערך ייצור ייחודי וחדש לגמרי, בטסלה ניסו לשמור על אופטימיות במהלך זמן רב – ועם הדיווחים על כך שמספר ההזמנות המוקדמות עבר את רף המיליון והעובדה שטסלה שלחה מכתבים על תחילת הייצור הקרוב ללקוחות שהזמינו את הרכב מראש היה נראה שדברים הולכים להסתדר –
עד שהגיע האישור הרשמי על כך שטסלה דוחה את הסייברטראק ל-2022 בחודש אוגוסט האחרון (2021).
עכשיו, אנחנו מבינים כי דחייה נוספת עומדת על הפרק – טסלה לא אמרה את זה בפירוש, אבל האקט של הסרת המחירים והפרטים הטכניים של 3 גרסאות הסייברטראק מהאתר הרשמי לא מבשר טובות – ומשאיר את מיליוני הרוכשים הפוטנציאליים (יותר מ-1.2 מיליון על פי הדיווחים האחרונים) באפלה.
רכבת ההרים של סגמנט הטנדרים החשמליים לא עוצרת לרגע – ריביאן פתחה הכי חזק אך דחתה את אספקת הטנדר החשמלי שלה, ה-R1T כמה פעמים, מה שאפשר לטסלה לתפוס את היתרון – ועכשיו העניינים מתהפכים שוב – ריביאן חוזרת למקום הראשון וטסלה היא זו שיצאה (אם כי רק באופן זמני) מהמרוץ.
מי שיושבת בשקט בצד היא פורד, שמתכננת למסור את הטנדר החשמלי שלה, ה-F-150 לייטנינג באמצע שנת 2022. אם טסלה וריביאן ימשיכו להתנהג בחוסר היציבות שאפיין אותן עד כה, לא מן הנמנע שפורד תהיה הראשונה להציף את אמריקה בטנדרים חשמליים.