fbpx

טסלה טוענת למחירים הזולים ביותר באנרגיה סולארית

לפני ימים אחדים, הודיעה טסלה על הורדת מחירים בשוק האנרגיה הסולארית הביתית בארצות הברית כשהמטרה היא להתחרות בחברות אחרות ולשבור את השוק.

לטענת טסלה, מערכת סולארית ממוצעת מתוצרתה זולה כעת בשליש מהמחיר אצל חברות אחרות וההבטחה היא שזהו המחיר הזול כרגע. המסר של טסלה לצרכנים ברור: אין לכם מה לחפש אצל אחרים. יתרה מזאת, טסלה מבטיחה שאם הצרכנים לא יהיו מרוצים מהתוצאות, הם יוכלו להסיר את המערכת הסולארית שלהם ולקבל החזר כספי מלא.

המסר הוא לא רק לצריכה של אנרגיה סולארית ביתית, אלא גם לבעלים של רכב חשמלי ולאלה שמתלבטים. כעת, כשהמחירים של המערכת הסולארית זולים יותר, השיקול לעבור לרכב חשמלי ולהשתמש בו, הופך לכדאי יותר גם בראיה לטווח ארוך. אפשר לטעון את הרכב בבית במחיר מופחת ולחסוך בהוצאות וגם בנסיעה לתחנות טעינה אחרות.

לדוגמא, מערכת סולארית בינונית לבית בהספק של 8.2 קילוואט שעלתה עד כה כשישה עשר אלף דולרים בארצות הברית, תעלה מעתה פחות משנים עשר אלף דולרים. מערכת גדולה יותר, בהספק של 12.2 קילוואט, שעלתה עשרים ושלושה אלף וחצי דולרים, תעלה כעת קצת יותר משבעה עשר אלף דולרים.

בחברת טסלה התייחסו לתמחור החדש: "עם המחיר החדש שלנו, צרכן שיקנה את המערכת הגדולה בקליפורניה, יחזיר את ההשקעה בתוך שש שנים בלבד על ידי הפחתת חשבון החשמל כשבסופו של דבר, הרווח יגיע ליותר משמונים ושמונה אלף דולרים בממוצע בכל הזמן שהמערכת פועלת. בניו מקסיקו, אותה מערכת תרוויח בממוצע כחמישים וחמישה אלף דולרים ובמדינת ורמונט, למעלה מארבעים ושבעה אלף דולרים. החיסכון משתנה בהתאם לחוקי המדינה ותעריפי התשתיות המקומיות. אנו גם מציעים מנוי מוזל במחיר חודשי קבוע בשש מדינות שניתן לבטל אותו בכל עת."

נשאלת השאלה המתבקשת, מה קרה שהמחירים ירדו כעת? בטסלה טוענים שזאת תוצאה של כמה שיפורים כמו: גודל אחיד של חלקי המערכת בהזמנה מהירה שלא דורשת שעות של ייעוץ וחישוב, תוכנה שמתאימה את המערכת הביתית והצבתה בדרך אופטימלית מבלי שצריך לתכנן מערכת חדשה כל פעם, פאנלים סולאריים חדשים יעילים יותר וחזקים יותר וגם תוכנה וחומרה מובנות שמפחיתות את העלות של חיבור המערכת. בטסלה טוענים שבשל השיפורים הללו, הם הגיעו להפחתה של שישים וארבעה אחוזים בעלויות של המכירות והשיווק ולכן הם יכולים להוריד את המחירים.

למרות זאת, נשמעת גם ביקורת כלפי המהלך הזה של טסלה, על כך שהוא מגוחך ושיש בו מלכודות לצרכנים. הטענה היא שטסלה מגדילה את המערכות הסולאריות ואת הסוללות ולא מתחשבת בגודל השטח הפנוי של הגג, בצל שנוצר בו או בסוג הגג של הבית. טענה נוספת היא שטסלה לא מתחשבת בשידרוגים הכרחיים של מערכת החשמל.

לפי הביקורת, הצרכנים רוכשים מערכת סולארית וחושבים שהשיגו עסקה טובה, אך מגלים לאחר מכן שהעלויות גבוהות ברבע עד חצי מהסכום. בנוסף, אותם צרכנים יקבלו בסופו של דבר מערכת גדולה יותר מזו שהם צריכים ורשת החשמל המקומית עלולה לדחות אותם בשל הגודל המופרז של התשתית הביתית הזו.

יחד עם זאת, טסלה עוד לא אמרה את המילה האחרונה בנושא המערכת הסולארית שלה והיא משפרת אותה כל הזמן כדי להיות אחת מהחברות המשמעותיות בשוק זה. אמנם יש לטסלה עוד מה לשפר וללמוד, אך נראה שאחרי כמה שנים של דשדוש בתחום, טסלה מבצעת תפנית ויוצאת לדרך טובה יותר. לדברי החברה, היא משקיעה בטכנולוגיות המגבירות את היעילות של המערכות הסולאריות שלה על כל מרכיביהן ולכן מתאפשרת גם ירידת מחירים, נוחות ונגישות גדולה יותר למערכת.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. טסלה כיום היא כל כך הרבה מתקדמת מעבר לשאר בנושא של אנרגיה חשמלית
    מישהו יודע מתי הם משיקים בארץ את הרכב שלהם?
    ומי מהאלטרנטיבות החשמליות שכדאי לי לבחור http://www.carfind.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button