fbpx

טסלה משווה את מחירי האנרגיה הסולארית שלה

חברת טסלה החלה להתאים את מחירי האנרגיה הסולארית שהיא מציעה ללקוחות בשיטה של השוואה מול הצעות מחיר של מתחרים בענף. הכוונה היא שאם יימצא מחיר נמוך יותר לאותו מוצר, טסלה יכולה להגיע לאותו מחיר עבור הלקוח.

על פי הדרישות של טסלה להשוואת המחירים, המערכת הסולארית של החברה המתחרה חייבת לכלול ממיר מתח, להיות באותו הגודל או יותר מזו של טסלה ולהציע מינימום עשר שנות אחריות. הצעת המחיר של המתחרים חייבת להיות בטווח של עד ארבעה עשר ימים מההזמנה של טסלה תוך שימוש באותם אמצעי תשלום. בנוסף, הצעת המחיר צריכה לכלול את עלויות ההקמה של המתחרים.

לקוחות שרוצים להשתתף בתוכנית התאום החדשה של טסלה יכולים לעשות זאת בקלות דרך אתר החברה. מה שנדרש הוא לשלוח לטסלה את הצעת המחיר של המתחרים, טסלה תבדוק את ההצעה לפי התנאים שלה ותודיע ללקוחות אם ישנה אפשרות להשוות את המחירים ולהציע אותם כנגד.

בשנה האחרונה, טסלה ניסתה לשקם את עסקי האנרגיה הסולארית שלה גם דרך שיפור תשתיות וגם דרך תמחור שונה. בצד התשתיות, טסלה הציעה מערכות סולאריות חדשות לגגות ומערכות שקיימות בשוק שלה כבר. בנוסף, על מנת להוריד את מחירי התשתיות, טסלה עשתה כמה שינויים במערכות הסולאריות: מעבר לגודל אחיד, מספר מוגבל של עיצובים ויעוץ בבתים של הלקוחות. כל אלה אפשרו לטסלה לחסוך בצד התפעולי ובכך להציע ללקוחות מחירים נמוכים יותר.

חוץ מהתשתיות, טסלה החלה גם בשיטת תמחור ונגישות גדולה יותר ועשתה מספר צעדים על מנת שהתוכנית הסולארית שלה תהיה בת השגה יותר לצרכנים. במקום לשלם בפעם אחת סכום גדול על הקמת פאנלים סולאריים בבתים, טסלה הציעה ללקוחות שלה גם תוכניות מנויים ושכירות חודשית בנוסף לאפשרות רק לקנות את המערכת. המהלכים הללו הביאו להתעניינות עצומה מצד הלקוחות שרצו להשתמש באנרגיה סולארית בבתים שלהם עם אפשרות כספית נוחה שתתאים להם.

מבט מהאוויר על גג סולארי של טסלה
תמונה: טסלה

כעת, עם התוכנית לתאום המחירים החדשה, טסלה יכולה להציע תמחור נמוך מאוד בשוק הסולארי. אם ישנו מחיר נמוך יותר מזה של טסלה, השוואת העלות לזו של המתחרה מבטיחה שהחברה תספק מערכת סולארית במחירים נמוכים וגם תגדיל את התפוקה של הרכיבים הסולאריים שלה.

טסלה מציעה מערכות סולאריות בכמה גדלים: ממערכת קטנה של ארבעה קילוואט שמייצרת החל מארבעה עשר קוט"ש ליום, דרך מערכות בינוניות של שבעה וחצי קילוואט שמייצרות כשלושים קוט"ש ליום ועד למערכות גדולות של שנים עשר ויותר קילוואט שמייצרות חמישים ואף מעל לשבעים קוט"ש ליום.

מחירי צריכת האנרגיה הסולארית מגוונים ותלויים בגודל של המערכת, באיכות שלה וגם המיקום של הלקוחות. לדוגמא, מי שגר באריזונה בארצות הברית, ישלם בממוצע 2.8 דולרים על כל וואט בעוד שלקוח שגר בניו יורק ישלם בממוצע על אותו וואט 3.4 דולרים. בנוסף, לקוחות שיש להם מערכת סולארית גדולה, ישלמו בממוצע כמה אחוזים פחות על כל וואט לעומת לקוחות שמחזיקים במערכת קטנה.

לאסטרטגיה של טסלה יש תוצאות וברבעון הראשון של 2020, עסקי האנרגיה של החברה המשיכו לשגשג למרות המשבר שנוצר כתוצאה מנגיף הקורונה. לפי הדיווחים של טסלה לסוף הרבעון הראשון, החברה הצליחה להתקין את מערכת ה- Powerwall המאה אלף שלה וחוותה עלייה במכירות נוספות של לקוחותיה כאשר למעלה מארבעים אחוזים מאלה שהתקינו פאנלים סולאריים בבית, העדיפו לקנות מטסלה גם את מערכת Powerwall שהיא מספקת.

חוץ מהמערכת הזו, טסלה מכרה גם יותר רעפים סולאריים לגגות, כאשר בג'יגה פקטורי שלה בניו-יורק הגיעו לרמת ייצור של ארבעה מגה וואט בשבוע, כלומר יכולת לספק כיסוי סולארי לגגות של כאלף בתים. בהתחשב בעובדה שלוקח שבוע להתקין גג אחד עם רעפים סולאריים, יש כאן יכולת תפעולית עצומה של החברה ועל פי מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, יש ביקוש לרעפים הללו ברחבי ארצות הברית ומחוצה לה, כך שלא חסרה עבודה בתחום לטווח הרחוק.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button