fbpx

החידושים של טסלה ל-2020: כל השמועות וההצהרות

בטסלה מתכננים הרבה הפתעות ומוצרים חדשים לשנה החדשה: החל מהמשאית המדוברת, דרך סוללה משופרת ועד לכדי שמועות על חיבור בין הרכב ל-App Store. מה צפוי לנו?

עם כניסת השנה החדשה בטסלה יכולים להביט אחורה בסיפוק על השנה הפעילה ביותר של החברה מהיווסדה שכללה שווקים חדשים, מפעלים מתקדמים בסין ובאירופה וכמובן – חשיפת הסייברטראק, לו ציפינו בכיליון עיניים.

גם ב-2020 טסלה צפויה לגדול, ובחברה מקווים להתחיל לשנות את מאזן הכוחות בשוק העולמי ולא רק לעמוד בחזית הרעיונית של המעבר לתחבורה מבוססת חשמל. בין היתר, מספר מוצרים חדשים ושינויים צפויים בחברה, ואספנו למענכם כמה בולטים:

מודל Y פורץ קדימה ויושק תוך שנה מההכרזה

אחרי שחשפה את רכב הקרוסאובר הראשון שלה במרץ האחרון, ציינו בחברה שהדגמים הראשונים יכנסו לייצור בקיץ 2020. מדובר במעבר המהיר ביותר מפרסום לייצור שהחברה תעשה – בערך שנה.

במהלך 2019 מספר דגמים שוחררו לצורך נסיעות מבחן וביקורות, שהיו חלוקות: היו שחשבו שמדובר במודל 3 מוגדל, ויש שהתייחסו אל הרכב כמוצר לו הלקוחות השתוקקו עד כה.

הרכב, שנמכר החל מ-48 אלף דולר, מסוגל להגיע לכמעט 300 מייל עבור סוללה מלאה – 480 ק"מ, טווח מרשים ביותר. פרט לשינויי עיצוב שונים שאפשריים בהזמנת הרכב, כולל הוספת 40 ק"מ נוספים לטווח הנסיעה, ניתן גם לקנות רכב עם שבעה מקומות: חלומם של ההורים המסיעים לחוגים.

לא רק  זאת, פרסומים אחרונים חשפו שמאסק פנה ליצרני החלפים בבקשה להקדים את זמני המשלוחים, כך שאולי נראה את מודל Y אפילו מוקדם משחשבנו – אולי אפילו בסוף הרבעון הראשון של השנה.

רכב מסוג טסלה מודל Y כחול נוסע על כביש
טסלה מודל Y (תמונה: Tesla)

Tesla Semi- משאית או חלום?

כשטסלה חשפה לראשונה את המשאית החשמלית שלה, Tesla Semi, השנה הייתה 2017 ומועד ההפצה המקורי, 2019, נראה מאד רחוק.

למרות אלפי הזמנות (שכללו פיקדונות של 5,000-20,000 דולר כל אחת) החברה עיכבה את תחילת הייצור וההפצה של המשאית החדשה. עוד לא ידוע היכן ייוצרו המשאיות, והשמועות אומרות שכנראה המפעל בנוואדה (Gigafactory 1) יוביל את הקמת צי המשאיות העתידי.

אבל בטסלה לא ממהרים לקדם את המשאית, ולאחרונה נמסר שהמשאית תכנס לייצור ולחלוקה בצורה מוגבל בלבד בשנת 2020, למרות תכניות גרנדיוזיות של מנכ"ל החברה לייצר בסופו של דבר מאה אלף משאיות בכל שנה. 

העיכוב בייצור נובע, לדברי מאסק, מכוונת החברה להגדיל את טווח הנסיעה בזכות טכנולוגיה חדשה שפותחה וטרם פורסמה – מה שכנראה יכפיל את טווח הנסיעה לכמעט אלף ק"מ לסוללה מלאה.

סוללות הליתיום הטובות בעולם צפויות עוד להשתפר

בסוף נובמבר, אחרי חשיפת הסייברטראק, צייץ אילון מאסק שלא מתוכננות השקות של מוצרים חדשים בקרוב, אך שיהיו מספר הודעות בנושאים טכנולוגיים במהלך 2020. כרגיל, כל עצם שנזרקת על ידו בטוויטר מועצמת פי כמה על-ידי מיליוני העוקבים שלו והניחושים הגיעו כמעט מיד.

במקום הראשון עומדת סוללת "מיליון המיילים" שטסלה ציינו זה מכבר שנמצאת תחת פיתוח. טסלה כבר הוכיחה עצמה כמובילה בנושא טכנולוגיית סוללות, ופרט למפעל הסוללות שהיא מחזיקה ומפעילה בעצמה רכביה מציעים טווח נסיעה ארוך באופן משמעותי מאשר של מתחריה היום. 

בנוסף, טסלה עובדת בצמוד לחוקר ג'ף דאן, אחד מהמובילים במחקר ובפיתוח סוללות ליתיום היום. הרכישה של טסלה את חברות מקסוול טכנולוגיות והיבאר מערכות מעידה על הרצינות של טסלה בפיתוח 'סוללת הקסם', סוללה שתביא למהפכה רבתי בשוק הרכב. 

עם הקדמת יום הכינוס השנתי למשקיעי החברה באנרגיה ובפיתוח סוללות – רבים צופים הודעה בתחום זה.

טסלה מייד-אין-צ'יינה זולה יותר

עם כניסתו לפעילות של מפעלה בשנגחאי (Gigafactory 3) והתחלת החלוקה של מודל 3 המיוצר שם, בטסלה מתחילים לבחון הוזלה של בערך 20 אחוזים במחיר הרכב בהמשך שנת 2020, כך לפי פרסום בבלומברג.

מודל 3 נמכר כעת בסין במחיר של 300 אלף יואן (בערך 50 אלף דולר), והוזלה שכזו תכניס את טסלה למקום תחרותי בשוק הרכב הסיני – המתחרה הסינית המשמעותית, Xpeng, הודיעה לאחרונה שרכבה החדש P7 יעלה בין 270 ל-370 אלף יואן.

מידת ההוזלה של הדגם החדש של טסלה עוד טרם פורסם בצורה רשמית, ואנו נדע זאת רק עם התקדמות השנה – שכן הוזלה כזו עלולה לפגוע במכירות הדגם כעת, והיא תלויה יותר מכול בקצב ובמחיר הייצור של הסוללות. לאחרונה טסלה דיווחו על עסקה עם יצרנית סוללות סינית שתמומש עם תחילת 2020, ועם הגעת כל האישורים הנחוצים מממשלת סין המפעל החל לייצר רכבים בקצב קבוע.

בקרוב ב-App Store

אחרי כמה שדרוגי תוכנה בשנה האחרונה, כמו חיפוש באמצעות קול ועד נהיגה אוטונומית למרחקים קצרים, בטסלה מתחילים לפזר רמזים על אפליקציה עתידית למכונית שתתחבר לסמארטפון.

אחרי שימוש באפליקציות חיצוניות שעוזרות לעקוב אחרי רמת הסוללה, לנווט את הרכב אליך ולמצוא את תחנת הטעינה הקרובה – מאסק וטסלה משדרים שבכוונתם להפוך את הרכב החכם מדמיון למציאות. 

למרות שטרם פורסמה הודעה רשמית, מאסק כבר ציין שהחברה עשויה להשיק תשתית למשחקים ולאפליקציות נוספות עם גדילת הצי, מה שצפוי לקרות ב-2020. 

על אף שמדובר בעיקר בשמועות וברחשי לב, סביר מאד להניח שטסלה לא תוותר על ההזדמנות להפוך את חווית הנהיגה ברכביה לייחודית ועתידנית עוד יותר- כבר בשנה הקרובה.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. באנגליה מתקינים "ערכה חשמלית" ברכבים רגילים שזה אומר מוציאים מרכב רגיל את הגיר והמנוע ושמים מנוע חשמלי וסוללה . החברה האנגלית תתחיל למכור לכל העולם החל מיוני 2020 מי שפה בארץ יקים מוסך שיעשה את זה יצליח בענק !!!

    1. אהבתי את הרעיון. אשמח לעשות זאת בטויוטה לנד קרוזר פראדו דיזל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button