fbpx

טסלה מתחילה לייצר את מודל Y בסין ומצהירה על דגמים עתידיים

לפני ימים אחדים, חברת טסלה הודיעה על ייצור מוגבר של מודל 3 שלה בג'יגה-פקטורי בשנגחאי, סין. עתה, נראה שהחברה לא שוקטת על השמרים והיא מתכוונת להתחיל גם בייצור מודל Y שלה באותו מקום.

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הודיע על ייצור מודל Y באופן רשמי בעת שנשא דברים בג'יגה-פקטורי בסין. מאסק טס לשנגחאי במיוחד והגיע למפעל כדי להשתתף בטקס הרשמי של מסירת הרכבים הראשונים ממודל 3 לקהל הלקוחות הסיני ובכך פתח בעצם את טסלה לשוק קונים בעל פוטנציאל ענק. לדברי מאסק: "בסופו של דבר למודל Y יהיה את הביקוש הגבוה ביותר מכל רכבי טסלה ביחד."  לדבריו, טסלה גם תגדיל את ההשקעות שלה בסין כדי לייצר את מודל Y ודגמים אחרים.

למה התכוון מאסק כשאמר דגמים אחרים? מתברר שטסלה מתכננת לפתוח בסין גם מרכז לתכנון ועיצוב כשהמטרה היא ליצור רכבים מקוריים חדשים למכירה ברחבי העולם, בעתיד. לדברי מאסק: "אני חושב שזה יהיה מאוד מרגש. אני חושב שלסין יש את האומנות מהטובות בעולם. אני גם חושב שזה משהו שיהיה מוערך בכל העולם. אני חושב שזה צריך להיעשות ואנחנו הולכים לעשות את זה."

המהלך של טסלה בסין, החל מפתיחת הג'יגה-פקטורי בתחילת 2019, דרך ייצור מודל 3 ומכירתו לקהל הסיני ועד למודל Y ושאר הדגמים המתוכננים- כל אלה הם צעדים בוני אמון של טסלה ואילון מאסק בפרט, אך גם צעדים גלובליים לקראת שליטה אפשרית בשוק הרכבים החשמליים ותחילתה של תחרות ענקית בתחום. הייצור בסין מאפשר לטסלה להוריד מחירים ובכך להקשות על המתחרים המקומיים כמו גם על יצרניות ענק אחרות כמו ב.מ.וו ודיימלר ברחבי העולם.  

נראה שהקשר בין טסלה לסין מתהדק לאחרונה וישנו שיתוף פעולה בין השתיים. טסלה זכתה כבר לתנאים מועדפים בצורת הלוואות נוחות ואישורים שונים מהסינים ובטקס שהתקיים במפעל, נכחו נציגי ממשל סיניים, כולל ראש העיר שנגחאי ועוזריו. מאסק הודה לממשל המקומי של שנגחאי על העזרה שלהם בזירוז ההקמה של המפעל. סגן ראש העיר, וו צ'ינג, ציין בטקס שזו החברה הזרה שהשקיעה הכי הרבה ושהוא מקווה שטסלה תרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם העיר שנגחאי ותייצר עוד דגמים במפעל הסיני שלה.

סימנים מקדימים לתחילת הייצור של מודל Y נראו כבר בטסלה עצמה, כשבאתר שלה נפתחה האפשרות להזמין את הרכב כבר מחודש דצמבר האחרון. ההזמנות למודל 3 נפתחו בסין כבר בנובמבר ועתה החלו המסירות הראשונות, לכן ישנן הערכות שיש סיכוי לא רע שהייצור של מודל Y יחל בקרוב. מה שכן הפך לרשמי יותר, זו ההצהרה של טסלה על כך שהמפעל שלה בארצות הברית יתחיל בייצור מודל Y כבר בחודשים הקרובים, מוקדם יותר מהתחזית הראשונה שדיברה על קיץ 2020.

יש לציין שהייצור של מודל Y לא אמור להיות קשה במיוחד לאור העובדה שקרוב לשבעים וחמישה אחוזים מהחלקים של הרכב הם חלקים זהים לאלה של מודל 3, כך שתהליך ההרכבה שלהם הוא יחסית זהה. שיטת הייצור הזו של שני דגמים המיוצרים כמעט אחד ליד השני באותו מפעל, מביאה לייעול ולהגשמת התחזית של טסלה לייצר מאות אלפים רכבים משני המודלים ולעמוד בלוחות הזמנים המתוכננים.  

לפי האתר של טסלה בסין, מחירו של מודל Y אמור להיות בסביבות שישים וארבעה אלף דולרים, מחיר גבוה מהמחיר המוצע של הרכב בארצות הברית. אולם בטסלה טוענים שהמחיר הרשמי יוכרז במועד מאוחר יותר, כך שאולי צפוי מחיר נמוך יותר.

בצד הפיננסי, לא הרבה אחרי הופעתו המשעשעת של אילון מאסק בטקס במפעל בשנגחאי והריקוד שהחל על הבמה באופן ספונטני, מניות טסלה עלו באותו היום בכארבעה אחוזים והגיעו לשיא חדש. באופן כללי, מניית טסלה עולה בזמן האחרון ובשלושת החודשים האחרונים, היא עלתה בתשעים וחמישה אחוזים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button