תדיראן אנרגיה חדשה, משיקה רובוט טעינה נייד לרכבים חשמליים. הרובוט מצויד בסוללה גדולה, והפעלתו מתבצעת על ידי שלט – כך ניתן לשנע את הרובוט ממקום למקום ללא שימוש בתשתית קבועה. הרובוט מתאים להצבה בחניוני קניונים, מגדלי משרדים ומגורים, שדות תעופה, תחנות רכבת, חניונים ציבוריים ועוד.
הרובוט מהווה פתרון משלים לטעינת רכבים בעיקר במקומות בהם לא ניתן להציב עמדה טעינה לרכב חשמלי, שיש מחסור בתשתיות חשמל או במקרים בהם יש צורך בתשתית טעינה ארעית. רובוט הטעינה משווק באמריקה, אסיה, יפן, גרמניה והולנד, והוא זמין כעת גם בישראל באמצעות תדיראן אנרגיה חדשה.
לרובוט החדש יש סוללה בקיבולת של 185 קוט״ש והספק טעינה של 60 קילוואט. סוללה של 185 קוט״ש יכולה להספיק לטעינה של כארבעה רכבים המטעינים מ-10% ל-80%, ויכול להגיע עד לטעינה של עשרה רכבים במידה ומדובר בטעינות קצרות יותר. עם טעינה מהירה של 60 קילוואט רוב הרכבים יכולים להטען ל-80% של סוללה בכ-45 דקות של טעינה.
זמן הטעינה העצמית של הרובוט עומדת על 8 שעות (הרובוט דורש הספק טעינה של כ-24 קילוואט), ומהירותו המירבית היא 5 קמ"ש.
״הרובוט החדש שלנו מציע פתרון מהפכני לטעינת רכבים חשמליים. עם סוללה בקיבולת של כ-185 קילוואט שעה, הוא מסוגל לטעון עד עשרה כלי רכב בטעינה אחת.״ אומר יריב קריים- מנהל תחום EV בתדיראן, ״זוהי קפיצת מדרגה משמעותית בתחום הטעינה הניידת, המאפשרת גמישות וזמינות ללא תלות בתשתית קבועה. מדובר בעוד מענה ללקוחות הרבים איתם אנו עובדים בימים אלו, בפתרונות מגוונים לעולם הטעינה של הרכב החשמלי.״
בסוף שנת 2020 נכנסה קבוצת תדיראן לתחום האנרגיה המתחדשת לאחר שרכשה מספר חברות בארץ ובחו"ל והקימה את חטיבת האנרגיה החדשה. החברה מציעה פתרונות גם בעולמות הטעינה הכוללים הקמה של עמדות טעינה AC ו-DC.