fbpx

לטנדרים ורכבי שטח חשמליים: סטלנטיס מציגה פלטפורמה חדשה

הפלטפורמה הייעודית לרכבי עבודה-פנאי-שטח חשמליים תקרא STLA Frame ולצד החדשות החיוביות, יש גם חדשות פחות טובות.

סטלנטיס (Stellantis), אחד מתאגידי הרכב הגדולים ביותר בתעשיית הרכב העולמית, תחתיו פועלים לא פחות מ-14 מותגי רכב מוכרים, חושף פלטפורמה חדשה המיועדת לרכבים חשמליים. בניגוד לפלטפורמות ה-STLA הנוכחיות שזמינות בכמה גדלים, פלטפורמת ה-STLA Frame מיועדת בראש ובראשונה לרכבים עם שלדת "סולם" – טנדר חשמלי, רכבי שטח, ורכבי פנאי-שטח.

על פי סטלנטיס, על הפלטפורמה החדשה שלהם יהיה ניתן לבסס רכבים 100% חשמליים שעושים שימוש בסוללה ומנועים חשמליים בלבד (BEV) וגם רכבי EREV, הדור הבא של הרכבים ההיברידיים, סגמנט שתופס תאוצה בעולם הרכב – כפי שראינו בחשיפה של דגמי סקאוט.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

רכבים היברידים, כפי שהתרגלנו עד היום, מגיעים עם מנועי בעירה פנימית שהם המנועים העיקריים שגורמים לרכב לנוע, ואליהם מצטרף עוד מנוע חשמלי קטן. ברכבי EREV, שהם רכבים 100% חשמליים, זה עובד הפוך. רכבים אלו מצוידים במנוע בעירה פנימית קטן שלא מניע את הרכב באופן ישיר אלא משמש כגנרטור שתפקידו להטעין את הסוללה ובכך לייצר עוד אנרגיה חשמלית זמינה – מאריך טווח בעגה המקצועית.

על פי סטלנטיס, אנחנו יכולים לצפות לטווחי נסיעה של יותר מ-1,100 ק"מ ברכבי ה-EREV שיעשו שימוש בפלטפורמת ה-STLA Frame וכ-800 ק"מ ברכבים ללא מאריך טווח שיעשו שימוש בפלטפורמה החדשה.

הרכבים החשמליים שיעשו שימוש בפלטפורמת ה-STLA Frame החדשה של סטלנטיס יציעו בסיסי גלגלים בין 3,143-3,690 מ"מ, מרווחי גחון בין 168-262 מ"מ כושר גרירה של יותר מ-6 טונות וכושר העמסה של יותר מ-1.2 טונות, וסוללות בנפחים שבין 160 ל-200 קוט"ש. מה שאומר שמדובר ברכבים גדולים, חזקים, עם טווחי נסיעה גדולים וכן, גם תגי מחיר לא-צנועים.

פלטפורמת ה-STLA Frame תבנה בארכיטקטורת 800V, גם שגם זמני הטעינה שיציעו הרכבים שיבנו על בסיסה צפויים להיות מהירים במיוחד, וידרשו דקות בודדות של טעינה מהירה על מנת לקבל תוספת של מאות ק"מ לטווח הנסיעה. 

אלו רכבים צפויים להיות מבוססים על פלטפורמת ה-STLA Frame של סטלנטיס?

תחת סטלנטיס פועלים כמה מותגים שהדגמים שלהם יוכלו לעשות שימוש בפלטפורמה שכזו – כמו למשל ג'יפ רנגלר או ג'יפ גרנד-צ'ירוקי חשמליים (הג'יפ וואגוניר S החשמלי שנחשף לאחרונה עושה שימוש בפלטפורמת ה-STLA Large), רכבים גדולים של קרייזלר וגם דגמי ראם חשמליים כמו ה-ראם 1500 ראמצ'ארג'ר

אממה, יש רק בעיה אחת. סטלנטיס הודיעה לאחרונה כי הראם החשמלי, שנחשף ב-2023 והיה אמור להגיע לאולמות התצוגה ב-2025 נדחה בגלל מה שבסטלנטיס מגדירים כ"עומס".

אנחנו פשוט מתמודדים עם כמות משמעותית מאוד של עומס עבודה", והחברה רוצה להיות "שקולה" בתהליך האימות. "אז אנחנו לוקחים את הזמן שלנו" אמר המנכ"ל, קרלוס טברס.

בסטלנטיס מעדיפים לקחת את הזמן אבל מה שבטוח זה ששוק הרכב לא מחכה לאף אחד, וכשיותר ויותר דגמי טנדרים חשמליים ודגמי פנאי שטח חשמליים נחשפים, אין ספק שמדובר בבעיה רצינית שהמשקיעים בחברה, האנשים ש"יושבים" על ברז המזומנים לא יאהבו, בלשון המעטה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button