fbpx

סאנגיונג מציגה את הטורס, יגיע גם בגרסה חשמלית

רכב פנאי חשמלי קוריאני שקורץ לשטח, עם לוק שמזכיר את הגרנד צ'ירוקי החדש של ג'יפ.

כשמדברים על יצרני רכב דרום קוריאנים, הפוקוס הולך כמעט תמיד ובאופן טבעי ליונדאי וקיה, אבל הן לא יצרניות הרכב הקוריאניות היחידות. סאנגיונג, יצרן רכב קטן שכמה יחידות בודדות ממנו נמכרות כל שנה גם בישראל, מגיע גם הוא מדרום קוריאה.

סאנגיונג ממתגים את הרכבים שלהם כבעלי יכולות שטח, יותר ספרטניים ופחות מאובזרים ויוקרתיים, ובישראל יש נישה של נהגי שטח שמעדיפים לקנות מותג פחות נפוץ כמו סאנגיונג במחירים יותר ידידותיים בהשוואה למותגים המוכרים יותר כמו טויוטה, מיצובישי, ג'יפ, לנד רובר וכו׳.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כמו מרבית יצרני הרכב בעולם, גם סאנגיונג רוצה "להשאר בחיים" בעידן התחבורה החדש ולאחרונה החברה החליטה לשים דגש גדול יותר על רכבים חשמליים.

בחודש ספטמבר 2021 החברה הודיעה על הרכב החשמלי הראשון מבית המותג, גרסה חשמלית של דגם הפנאי קוראנדו שמצויד בסוללה בנפח של 61.5 קוט"ש שיתחרה בישראל ברכבים כמו הסרס 3 וכעת, אנחנו מכירים את הדגם החשמלי השני של היצרן – טורס (Torres) שמזכיר לנו קצת את הגרנד צ'ירוקי החדש של ג'יפ.

מבט צד טיזר לסאנגיונג טורס החשמלי

בהודעה המעורפלת משהו שלה לגבי הטורס, לא הציגה סאנגיונג יותר מידי מידע:

"עם הטורס אנחנו ממלאים את הפער בין רכבי שטח בינוניים כמו הקורנדו לבין דגמים גדולים יותר כמו הרקסטון. בצעד זה אנו יוצרים פלח שוק נוסף שפותח בפנינו הזדמנויות צמיחה חדשות, במיוחד אם נפתח ברציפות את מגוון המוצרים."

למען האמת, ולמעט העובדה שהוא צפוי להתחיל להמכר באירופה (ואולי גם בישראל) ב-2023, אין לנו יותר מידי פרטים על הטורס החשמלי של סאנגיונג. סוללת ה-61.5 קוט"ש של הקורנדו אמורה להפיק טווח נסיעה של קצת יותר מ-300 ק"מ (אם כי לא ברור לפי איזה תקן נמדד טווח הנסיעה הזה וכמה הוא באמת אמין…) כך שהטורס צפוי להציע ביצועים דומים ואולי אף מעט טובים יותר.

האם יש עוד מקום בעולם לרכבים חשמליים שעושים 300 ק"מ בין טעינה לטעינה?

כן, בתנאי שזה משתקף במחיר. האינסטינקט הראשוני שלנו כשאנחנו שומעים על רכב חשמלי שעושה טווח נסיעה קצר יחסית הוא לגחך מעט בבוז, אבל בכלל לא בטוח שזו התגובה הנכונה.

אנחנו רוצים להציע נקודת מבט שונה קצת על העניין – יש שווקים ענקיים בעולם, כמו הודו ודרום אמריקה ששם רכב חשמלי עם יכולות שטח וטווח נסיעה קצר יחסית יכול ללכת דווקא לא רע, בטח אם מחירו אטרקטיבי בשוק.

בשוק הישראלי, מתוקף היותו קטן, אנחנו מקבלים דווקא את גרסאות הפרימיום היקרות של הדגמים החשמליים, שמציעות אמנם טווח נסיעה גדול יותר, יותר אבזור ויותר יוקרה אבל גם תג מחיר גבוה. הישראלים התרגלו לצרוך מוצרי יוקרה ואנחנו עדים לכך שהמגמה הזו ממשיכה גם בשוק הרכב.

זה קצת חבל, יכול להיות שפחות ביצועים בפחות כסף זה משהו שיכול ללכת כאן. 

הבעיה היא, שבישראל כמו בישראל, לפעמים זה לא זה ולא זה, ורכבים כמו הטורס עשויים להגיע לכאן ולעלות יותר ממה שאנחנו מצפים. האם בסופו של דבר נראה את הטורס במחיר מפתיע? רק הזמן יגיד.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button