fbpx

6 סיבות למעבר לרכב חשמלי

חסכוני, אמין ומספק ערך מוסף לעובדים– הנה שש סיבות לעבור לצי רכב חשמלי כבר השנה.

זו עובדה- תם עידן האגזוז, התנודתיות במחיר הדלק והצורך להחליף את המצבר כי לא הנעתם את האוטו במשך החגים. מכירות הרכב החשמלי בישראל הכפילו את עצמן בשנה האחרונה ואלפי ישראלים התחילו לחסוך כסף ולהנות מאיכות חיים גבוהה יותר.

לא מדובר רק ברכב הפרטי שלכם: הרכבים החשמליים צפויים להשתלט אפילו מהר יותר על ציי הרכב הקלים והכבדים. בין אם מדובר בענקית כמו אמזון ובין אם בניידות שיטור של המועצה המקומית, הרעיון של רכב חשמלי הופך מאידאל אקולוגי למציאות כלכלית הגיונית. יכול להיות שהגיע הרגע להפוך את צי הרכבים בעסקים לחשמלי? אנחנו חושבים שכן, והנה שש סיבות לכך:

1: חיסכון בעלויות הדלק

אישה מחברת את הרכב החשמלי שלה לעמדת טעינה

אחת ההוצאות המרכזיות בתפעול צי רכבים בכל גודל הוא עלות הדלק. זה נכון לכל צי רכב בעולם, אבל זה בולט במיוחד בישראל- בה אין מצבורי נפט ויש מיסוי כבד על דלק.

כמו כן, השינויים התקופתיים במחיר לליטר דלק יכולה להקשות על תכנון תקציב התחזוקה והתפעול של הצי. רק לאחרונה, עלו מחירי הדלק בישראל במשך 10 חודשים ברציפות!

מעבר לרכבים חשמליים בצי יכול לצמצם משמעותית את ההוצאה הזו:

החשמל בישראל זול משמעותית מהדלק ובניגוד לדלק סביר שעלות החשמל תרד עוד עם הגדלת כושר הייצור מאנרגיות מתחדשות.

כבר היום הטעינה בישראל עולה בין 8 ל-13 אגורות לקילומטר, בעוד עלות הדלק ברכבי בנזין נעה סביב 50 אגורות לכל קילומטר, ואף יותר.

משמע, בכל קילומטר נסיעה ברכב חשמלי ניתן לחסוך בין 74% ל-86% מעלות הדלק. 

ניתן להגיע כך בקלות לחיסכון של אלפי שקלים בכל חודש, ועשרות אלפי שקלים בכל שנה, עבור כל רכב.

2: חיסכון בעלויות התחזוקה

לא צריך להחליף שמן, אין רצועת טיימינג ובטח שלא ראש מנוע – לרכבים החשמליים יש הרבה פחות חלקים נעים, רק שלושה נוזלים (קירור, בלמים וניקוי שמשות) ולפי מספר מחקרים, עלות התחזוקה היא בערך מחצית מעלות התחזוקה של רכב בנזין או דיזל.

תחזוקה שוטפת היא אחד המרכיבים המשמעותיים בהפעלת צי רכבים. במספרים גדולים – מדובר בעשרות או מאות אלפי שקלים בשנה, עוד לפני שפותחים את העלויות של ימי עבודה מבוזבזים על נסיעות למוסך או על תקלות בלתי-צפויות.

הבעיה העיקרית שמדאיגה את בעלי הרכבים החשמליים היא הצורך בהחלפת הסוללה. עם זאת, חשוב לזכור שרכבים חשמליים מגיעים היום עם אחריות על הסוללה למשך שמונה שנים או מאה ושישים אלף קילומטרים. עד שהאחריות על הסוללה תפוג, הרכב כבר מזמן לא יהיה שלכם. 

3: פנקו את העובדים שלכם

טסלה מודל 3 אדומה בנסיעה באיזור עירוני
טסלה מודל 3 (צילום: Anton Violin / Shutterstock.com)

רכבים חשמליים נחשבים היום כמוצר יוקרתי, למרות שהם יעילים יותר.

הענקת רכב חשמלי לעובדים שלכם משדרת להם שאתם חושבים עליהם ומפנקים אותם ברכב שקט יותר, אמין יותר, עם יכולת ההאצה מדהימה, מרכז כובד נמוך שמשפר את האחיזה בכביש ומערכות בטיחות ומולטימדיה משתכללות. 

4: פחות הפתעות, יותר יעילות

רכבי דלק הם שק של חלקים נעים שמועדים לתקלות. קשה לכמת את הזמן שהולך על טיולים קבועים לתחנות דלק בדרך לעבודה, ועל אחת כמה וכמה אירועים בלתי מתוכננים כמו מצבר שנשרף ויכול להשבית עובד לחצי יום של התעסקות ברכב על חשבון העבודה, ובטח כשמדובר בתקלות גדולות יותר.

עם צי חשמלי, שמתבסס על טעינה בבית או במקום העבודה, הזמן על הכביש מתקצר וכך יכול להפחית את השחיקה של הנהגים בדרך לעבודה ובימי תקלות בלתי-צפויות. 

5: בטיחות מעל הכל

נהיגה כרוכה בסיכון לתאונות דרכים. הבחירה ברכבים חשמליים, שזוכים שנה אחרי שנה ודגם אחרי דגם לתשבחות מגופי הביטוח והרגולציה בעולם, היא בחירה שמגדילה את הבטיחות עבור הנהגים ומשפחותיהם. 

6: נוהגים את העסק שלך לעתיד

משבר האקלים הוא כבר נושא מדובר ונוכח בכל אחד מתחומי חיינו. מי שעוקב אחר הצעות החקיקה רואה שבשנים הקרובות מתכננת הממשלה להטיל ׳מיסי פחמן׳ כדי לעודד את המשק לעבור לתחבורה ירוקה יותר.

בנוסף, כל תחומי חיינו עוברים דיגיטציה נרחבת. ההפיכה של כל המוצרים המשמשים אותנו לחכמים יותר ובעלי יכולת תקשורת, תכנון וניהול יעיל אינה יכולה לפסוח על הרכבים. רכבים חשמליים וחכמים הם חוד החנית של הטכנולוגיה.

השילוב של שני תחומים אלו הופכים את הבחירה ברכב חשמלי להגיונית ומתבקשת: עסקים וחברות שרוצים להפגין רלוונטיות ומוכנות למציאות האקולוגית-חברתית-טכנולוגית לא יוכלו להמשיך להסיע את עובדיהם ברכבים מזהמים, שהטכנולוגיה שמניעה אותן לא השתנתה כמעט כלל בחמישים השנים האחרונות.

המשך רכישה של רכבי בנזין לא שונה מקנייה של סוס וכרכרה לפני 50 שנים. הגיע הזמן להתקדם, אני כאן כדי לעזור.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button