בארץ, נמכרת גרסת ה"חצי גובה" (Semi High) של הטרנזיט החשמלי, שמציעה אורך של כמעט 6 מטרים (5,981 מ"מ), רוחב של קצת יותר משני מטרים (2,059 מ"מ), גובה של קצת יותר מ-2 מטרים (2,254 מ"מ), נפח תא מטען של יותר מ-10 קוב (10.2), משטח טעינה במידות של 3.4 מטרים (אורך) על 1.7 מטרים (רוחב) על 1.7 מטרים (גובה), דלת צידית (2 דלתות צד) במידות של 1.3 מטרים (רוחב) על 1.7 מטרים (גובה) ודלת אחורית במידות של 1.5 מטרים (רוחב) על 1.6 מטרים גובה וכושר העמסה של 1.2 טונות.
הטרנזיט החשמלי שזמין לרכישה בישראל מגיע עם מנוע חשמלי יחיד, אחורי, בהספק של 269 כ"ס ומומנט של 43.8 קג"מ, סוללה בנפח של 68 קוט"ש, טווח נסיעה של כ-200 ק"מ בלבד וטעינה מהירה בהספק מקסימלי של 115 קילוואט, שתאפשר לרכב לקבל טווח של 100 קילומטרים בכ-20 דקות של טעינה.
הטרנזיט החשמלי מגיע עם לא מעט אבזור בגזרת הבטיחות וחוויית הנהיגה: 6 כריות אוויר, התראה מפני התנגשות כולל זיהוי הולכי רגל וסיוע בבלימה, התראה לפני סטייה מנתיב וסיוע בהחזרת הרכב לנתיב המקורי, זיהוי והתראה של עצמים ב"שטח מת", בקרת שיוט, מערך מצלמות היקפי, חיישניי נסיעה, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם חימום, מסך תצוגה 12 אינטש, ועוד.
הטרנזיט החשמלי מקבל אחריות על הרכב ל-100,000 ק"מ נסיעה או 3 שנות שימוש (הקודם מבניהם) ואחריות לסוללה ל-160,000 ק"מ נסיעה או 8 שנות שימוש ברכב (הקודם מבניהם). מחירו של הטרנזיט החשמלי נקבע בישראל על כ-399,000 ש"ח, לפני מע"מ.
בפורד הציגו לאחרונה גרסה חדשה ומעודכנת של הפורד טרנזיט החשמלי, שכוללת מספר עדכונים חשובים.
טווח נסיעה משופר, אך עדיין נמוך אל מוך המתחרות
אחד הדברים שהכי הפריעו בטרנזיט החשמלי הוא טווח הנסיעה הנמוך יחסית – בפורד החליטו בנושא עם התקנה של סוללה חדשה, בנפח גדול יותר של 89 קוט"ש, בהשוואה לסוללת ה-68 קוט"ש היוצאת. העלייה בנפח הסוללה באה לידי ביטוי, מן הסתם, בטווח הנסיעה, שגדל מכ-200 ק"מ לכ-250 ק"מ – עדיין נמוך, אבל אנחנו מניחים שזה גם משהו.
דגם | פורד טרנזיט חשמלי (דגם חדש) | מרצדס ספרינטר חשמלי | פיאט דוקאטו חשמלי |
---|---|---|---|
טווח נסיעה מוצהר (ק"מ) | 250 | 400 | 370 |
רכב מסחרי חשמלי עם טווח נסיעה של 250 ק"מ?
על פניו, החבילה שמציע הטרנזיט החשמלי רחוקה מלהיות מפתה, ואפילו במדינה קטנה כמו ישראל נשאלת השאלה, לאן כבר נוכל להגיע עם 250 ק"מ של טווח נסיעה? מה הבעיה של פורד להתקין על הרכב המסחרי החשמלי שלה את סוללת ה-98 קוט"ש של הטנדר החשמלי שלה, הפורד F-150 לייטנינג או אפילו סוללה יותר גדולה?
אנחנו לא באמת יודעים, אבל יכול להיות שעם סוללה גדולה יותר, הרכבים המסחריים האלו דוגמת הטרנזיט החשמלי, שגם ככה נחשבים ליקרים, יהפכו ליקרים אף יותר, עם תג מחיר שיהפוך אותו לעוד פחות נגיש.