fbpx

צפו: פורד וריביאן בקרב גרירה

צמד הטנדרים החשמליים הכי נפוצים בצפון אמריקה, ה-F-150 לייטנינג וה-R1T נפגשו לעימות שמטרתו לקבוע מי מבצע את משימת הגרירה בצורה הטובה ביותר.

אז מי גורר יותר טוב – ריביאן או פורד? זה בדיוק מה שרצו לבדוק הבוחנים מאתר אדמונד'ס. כשמדובר ברכבים "פרטיים", נדרשים היצרנים להציג טווח נסיעה ראוי, אבל בסגמנט הטנדרים החשמליים העניינים מעט מסתבכים – הגרירה משפיעה מאד על טווח הנסיעה של הרכב, ברמה כזו שאצל מי שגורר משקלים כבדים לעיתים קרובות, עולים סימני שאלה בנוגע לאופציה בכלל של רכישת טנדר חשמלי.

בצפון אמריקה, השוק המרכזי שבו נמכרים היום הטנדרים החשמליים של פורד וריביאן (וניתן לראות לא מעט מהם נעים על הכבישים) גוררים – והרבה, ולכל מיני צרכים – עבודה ופנאי – לא נדיר בכלל לראות טנדר שגורר אחריו קראוון ענק וכבד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

על הנייר, ה-R1T של ריביאן מציג כושר גרירה עדיף על הפורד – כמעט 5 טונות בריביאן לעומת כמעט 3.5 טונות בפורד F-150 לייטנינג בגרסת הפרו וכ-4.5 טונות בגרסאות ה-XLT והלריאט היקרות יותר.

לצורך המבחן, נרתמו שני הטנדרים החשמליים, שניהם ממודל 2022 לטריילרים שבתוכם הועמס יונדאי איוניק 5 – ולגרור כזה משקל גם של הטריילר וגם של המכונית החשמלית שבתוכו זו משימה קשוחה בהחלט. לא מעט תלוי גם במבנה של הטריילר, והאם הוא בנוי בצורה אירודינמית שמסייעת לטנדר "לחתוך" את האוויר או מושכת אותו אחורה, מה שיפגע עוד יותר בטווח הנסיעה.

הפורד F-150 לייטנינג שהתייצב למבחן מציע הספק של 580 כ"ס ומומנט מפלצתי של יותר מ-107 קג"מ – רכב המבחן הגיע גם עם סוללה גדולה יותר, שמציעה טווח נסיעה גדול יותר. מהעבר השני, הריביאן R1T שהגיע למבחן מציע הספק של 835 כ"ס ומומנט של יותר מ-125 קג"מ ועם נתונים כאלו – לא אמורה להיות לצמד הטנדרים שום בעיה לגרור את המשקל הכבד – השאלה לאיזה מרחק.

העימות התקיים לאורך 320 ק"מ בכבישים באזור קליפורניה שכוללים עליות וירידות רבות מה שכמובן הקשה על העניין. בתום הנסיעה, הציגו שני הטנדרים נתוני צריכת אנרגיה דומים – עם יתרון קל לריביאן – 0.9 קוט״ש למייל (560 וואט-שעה לק״מ) לעומת 1 קוט״ש למייל שצרך הפורד (625 וואט-שעה לק״מ).

מסקנת המבחן לא שינתה את המציאות – הגרירה עדיין משפיעה מאד על טווח הנסיעה של הרכב החשמלי הגורר. טווח הנסיעה של טנדרים עם העמסה במשקלים כאלו עומד על כ-200 עד 250 קילומטרים.

מי שמעוניין לגרור לטווחים ארוכים יותר, יוכל לעצור בדרך בעמדת טעינה מהירה (אך כנראה שיאלץ לנתק את הנגרר לפני), או לחכות עד שפתרונות כמו הטריילר החשמלי הזה, פרי יוזמה של שני עובדי טסלה לשעבר, יגיעו לשוק, ובמחיר שווה לכל נפש.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button