fbpx

כמעט אלף: ריביאן מפרסמת מספרים רשמיים ל-2021

ארבעה חודשים לתחילת פעילותה, וריביאן מפספסת רק מעט את היעדים שהציבה לעצמה. בהנהלה לא מודאגים, ועדיין מפנטזים על מאות אלפי רכבים בכל שנה (אבל לא בשנה הקרובה).

שבועיים לתוך השנה החדשה, ריביאן פרסמה את מספרי הייצור והמשלוחים עבור 2021 – שלא עומדים רחוק מהתחזיות שהוצבו עם תחילת הפעילות בפס הייצור. בזמן שהביקוש וההזמנות המוקדמות ממשיכות לטפס, ריביאן מסכמת את 2021 עם 1,015 רכבים שיוצרו, מתוכם 920 הגיעו כבר ללקוחות (בארה״ב בלבד).

בהודעה של ריביאן לתקשורת לא נעשתה חלוקה לפי דגמים, אך סביר להניח שעיקר הרכבים שיוצרו או נמסרו מגיע מהטנדר החשמלי R1T, שהתחיל להימסר באמצע ספטמבר האחרון. בעשרת הימים האחרונים של השנה החלו גם להימסר הרכבים הראשון של רכב הפנאי שטח R1S, אך סביר להניח שמדובר רק ברכבים בודדים שהגיעו ללקוחות עד סוף השנה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

סביר להניח שבמספרים גם כלולים רכבי המשלוחים החשמליים (EDV) שריביאן מספק לאמזון, עם כי ההודעה לתקשורת הייתה קצרה ולא מפורטת מספיק. גם בחלוקה לרבעונים, מדובר רק ברכבים בודדים שעזבו את המפעל עוד במהלך ספטמבר, ועיקר הנפח שהחברה השיגה הגיע משלושת החודשים האחרונים של השנה.

המספרים של ריביאןQ3Q4סה״כ
ייצור (R1S, R1T, EDV)121,0031,015
משלוחים (R1S, R1T, EDV)11909920

היעד המקורי של ריביאן היה ייצור של יותר מ-1,200 רכבים (1,200 מ-R1T, 25 מ-R1S ועוד 10 EDV) ויותר מאלף משלוחים עד סוף השנה, אך כבר בדצמבר הודיעו בריביאן כי הם לא יעמדו ביעד הזה – אך בסך הכל מדובר בפספוס מינימלי למדי.

ריביאן R1T צהובה חשמלית
ריביאן R1T (צילום: Andi Hedrick)

עם הכניסה ל-2022 לריביאן יש שני אתגרים משמעותיים: להצליח להביא את המפעל הראשון שלה באילינוי לקצב הייצור שיאפשר לה להדביק את הביקוש וההזמנות הלא נגמרות (שנכון לכתיבת שורות אלו עמד על כ-71 אלף הזמנות מוקדמות בקנדה ובארה״ב), ולהתחיל להתקדם לכיוון הרחבת הפעילות והקמת המפעל השני. מדובר בשני אתגרים ששלובים זה בזה וייקבעו מהר מאד את מידת ההצלחה של ריביאן, ואולי יכריעו את היכולת שלה להיות רווחית ולהיכנס בסופו של דבר לעולם הרכב כחברה מן השורה.

נכון לעכשיו, יעד הייצור של המפעל של ריביאן עומד על 200 אלף רכבים בשנה, אך כנראה שהחברה תצטרך לצבור קצת ניסיון בייצור עד שתגיע לנפחים שנתיים כאלה (אולי נראה את המספרים האלו ב-2023). במלוא פעילותו, עשוי המפעל באילינוי לאפשר לריביאן לסגור את הזמנת הענק שלה מול אמזון עוד לפני מחצית העשור, ולהשאיר לה מספיק מרחב להתרחבות ולמכירות פרטיות.

רכבים של חברת ריביאן בשלג

המפעל השני של ריביאן, שיוקם בג׳ורג׳יה, אמור להיות כפול ביכולות הייצור שלו לעומת המפעל הקיים, ולא צפוי לפעול לפני 2024. עד סוף העשור מקווים בריביאן להגיע כבר לייצור של מיליון רכבים בשנה לפחות. במידה והשנתיים הקרובות יהיו עמוסות במידה שרבים צופים לה, יכול להיות שריביאן תגיע למספרים גבוהים יותר עד אז. ולמרות שהמספרים כעת עדיין נמוכים, מנכ״ל החברה סקרינג׳ מציין כי ריביאן ״צומחת בגדול, כצפוי.״

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button