
יש רכבים שיש להם מקום של כבוד בהיכל התהילה המוטורי ובניגוד למה שאולי חושבים, אלו לא תמיד חייבים להיות הרכבים הכי מהירים או הרכבים הכי יקרים. אחד מהרכבים האלו הוא רנו 4.
עם 8,135,424 יחידות של רנו 4 שיוצרו מ-1961 ועד 1992, מדובר במכונית הרביעית הכי מיוצרת בעולם. רכב דואר, מונית, רכב של חברת התעופה הלאומית – אין ספק שהרנו 4 הייתה אחת המכוניות הכי פופולריות בהיסטוריה של התחבורה הצרפתית.
המבנה הייחודי שהציע אז הרנו 4 קסם ללא מעט לקוחות – פרטיים ומסחריים כאחד. משפחות אהבו אותו בגלל הרצפה השטוחה והמושב הפריק שיצרו מרווח נדיב בתא הנוסעים ודלת ה"שירות" האחורית וה-Gendarmes, אנשי הצבא והמשטרה הצרפתיים אהבו אותו בזכות גובה הגג, שאפשר להם לנסוע ברכב בלי להוריד את הכובע.
הרנו 4 יוצר בגרסת וואן, ג'יפ וטנדר, השתתף במרוצים (כולל הופעה בלתי נשכחת בראלי דקאר של 1977 וסיום במקום השני) ויש אפילו אירוע ראלי שטח על טהרת הדגם שנקרא ראלי 4L Trophy.
הרנו 4 היה בכל מקום, מה שזיכה אותו בכינוי מכונית הג'ינס הכחול (Blue Jeans Car), כי כל אחד ואחת חייבים בארון כמה ג'ינסים כחולים.
כבר ב-2019 השתעשעו ברנו ברעיון של לייצר רנו 4 חשמלי, אז הם חשפו את הרנו 4 e-Plein, הגרסה החשמלית של הרנו Plein Air, שהוצגה בשנת 1986, גרסה דו-מושבית של הרנו 4 הרגילה. רק 500 יחידות של הרנו 4 Plein Air הגיעו לייצור והרכב, מה שהפך את הדגם לנדיר ביותר. כמו המקור, לרנו e-Plein שודכה סוללת ה-6.1 קוט"ש הזעירה שהגיעה מהרנו טוויזי, שהציע בזמנו טווח נסיעה של כ-100 ק"מ.
ברנו התחילו כבר מזמן בתהליך "חשמול" של דגמי העבר שלהם והציגו גרסאות חשמליות של הרנו מגאן, הרנו טווינגו או רנו 5 וכעת הגיע תורו של הרנו 4 להצטרף לחגיגה.
רנו מציגה את הרנו 4 E-TECH

בניגוד לרנו 4 e-Plein שהיה לא יותר משעשוע, הרנו 4 E-TECH החשמלי בהחלט יגיע לייצור סדרתי והוא צפוי להציע תג מחיר תחרותי, בסביבות ה-30,000 אירו (המחירים הרשמיים טרם פורסמו) ולהתחרות בכל דגמי סגמנט המיני והסופר מיני החשמליים, כמו סיטרואן e-C3, קיה EV3, פיאט גרנדה פנדה ועוד.
רנו 4 E-TECH מעוצב כרכב פנאי קומפקטי (מאוד) ומי שמתאמץ יוכל להבחין בדמיון שבין הפנסים הקדמיים והאחוריים של הרנו E-TECH 4 לבין אלו של המקור. הניסיון של מעצבי רנו להביא את האלמנטים הקלאסיים אל המוצר המודרני לדעתנו די מוצלח. הרנו 4 E-TECH מגיע ב-7 צבעים אפשריים לבחירה ואחת מרמות הגימור מגיעה עם גג קנבס נפתח.

הרנו 4 E-TECH ארוך ב-12 ס"מ ורחב ב-8 ס"מ מהרנו E-TECH 5, כך שמדובר בגרסה מעט שימושית יותר של הפלטפורמה הזו.
בדומה לרנו E-TECH 5, גם הרנו 4 E-TECH נשען על פלטפורמת AmpR סמול, והוא יוצע בשני נפחי סוללה – 40 קוט"ש או 52 קוט"ש עם טווחי נסיעה שנעים בין 300 ל-400 ק"מ על פי תקן המדידה האירופאי, טווחי נסיעה שעומדים בפועל על בין 230 ל-300 ק"מ בתנאי אמת. בטעינה ביתית, תטען סוללת הרנו 4 E-TECH בתוך כ-6 עד 9 שעות.

לגרסה עם סוללת ה-40 קוט"ש של הרנו 4 E-TECH משודך מנוע חשמלי בהספק של 121 כ"ס ולגרסה עם סוללת ה-52 קוט"ש משודך מנוע חשמלי בהספק מעט גבוה יותר, שעומד על 148 כ"ס. הרנו 4 E-TECH יאיץ ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך כ-8.5 שניות.
בצד הטכנולוגי מציע הרנו 4 E-TECH מסך תצוגה מרכזי לנהג בגודל 10 אינטש עם מערכת הפעלה מובנית של גוגל ומסך נוסף בגודל 7 אינטש לנהג. ברמות הגימור היקרות יותר גם הנהג מקבל מסך בגודל 10 אינטש. בדומה לדגמים חשמליים אחרים, גם ברנו 4 E-TECH יוכל הנהג לקבל מידע חשוב כמו מצב הסוללה בעת ההגעה אל היעד, תכנון המסלול היעיל ביותר בהתחשב בזמינות עמדות הטעינה בדרך, עדכונים דרך האוויר ועוד.

הרנו 4 E-TECH יוצע בשלוש רמות גימור: אבולושן (Evolution), טכנו (Techno) ו-אייקוניק (Iconic), כשבכל אחת מהן מתווספים מספר אלמנטים ופיצ'רים שמייקרים את המחיר, החל מהנעה ללא מפתח דרך בקרת שיוט אדפטיבית ועד להגה ומושבים מחוממים.
בלימת חירום אוטונומית, שמירה על נתיב ועוד פיצ'רים מתקדמים בהם מצויד הרנו 4 E-TECH יהיו זמינים כסטנדרט, אם כי לא מדובר באיזושהיא רשימה חריגה שלא ראינו עד כה ברכבים חשמליים מודרניים. לרשות הנוסעים ברנו 4 E-TECH עומדים משטחי טעינה אלחוטית לנייד, תא מטען בנפח של 420 ליטר, מספר קומבינציות לקיפול המושבים, יכולות V2L לאספקת חשמל וטעינה חיצונית ועוד.
האם לרנו 4 E-TECH יש את מה שנדרש כדי להציב תחרות ראויה לרכבים כמו קיה EV3? שתפו אותנו בתגובות בדעתכם.
דומה לסקודה ייני ולקיה סול
קשה לנבא מה יקרה בשוק החשמליות, אבל ממה שראיתי וקראתי נראה שה EV3 הולך להיות אחד הלהיטים הגדולים ביותר בשוק החשמליות.
יש לו את כל הנתונים להצליח, כמובן בהנחה שהוא לא יהיה יקר מדי.
יהיה בערך 200K , הסר דאגה מליבך ,כדי שהיבואן החמדן חלילה לא ירוד מ40% רווח .ובנוסף ינקנק אותך בטיפולים מפולפלים.