fbpx

חדש מפיג'ו: e-408

רכב הפאסטבק החשמלי החדש נשען על פלטפורמה שמתאימה גם לרכבי פלאג-אין ומגיע עם סוללה קטנה יחסית.

בזמן שעולם הרכב החשמלי מתקדם לרכבים עם סוללות גדולות יותר וטווחי נסיעה גדולים יותר, בסטלנטיס מעדיפים להסתפק בקיים. התאגיד, שתחתיו פועלים חלק מהמותגים המוכרים ביותר בתעשיית הרכב כמו פיג'ו, סיטרואן, פיאט, ג'יפ ועוד, מציג דגם חשמלי חדש שמעוצב בסגנון פאסטבק ונשען על פלטפורמה ישנה.

הפלטפורמה המדוברת היא פלטפורמת ה-EMP2 עליה מבוססים דגמים נוספים של סטלנטיס, כמו הפיג'ו e-308. בנוסף לפיג'ו e-308 (שזמינה גם בגרסת SW, גרסת סטישן חשמלית) ולפיג'ו e-408, יצרנית הרכב הצרפתית הוותיקה מייצרת ומשווקת עוד 6 דגמים 100% חשמליים: הפיג'ו e-208, הפיג'ו e-2008, הפיג'ו e-3008, הפיג'ו e-5008 ושני דגמים מסחריים חשמליים – הפיג'ו e-Rifter והפיג'ו e-Traveler.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

פלטפורמת ה-EMP2 הוצגה בשנת 2014 והיא מתאימה גם לדגמי פלאג-אין, שעושים שימוש גם במנועי בעירה פנימית, מה שאומר שמדובר בפלטפורמה שאינה מיועדת לרכבים חשמליים בלבד. בפיג'ו טוענים ש"מרבית רוכשי הרכבים הקומפקטיים החשמליים עושים מרחק יומי של פחות מ-45 ק"מ בלבד" כסוג של הסבר ללמה הם בוחרים לשווק דגם חשמלי חדש שלא עושה שימוש בפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים.

הפיג'ו e-408 מגיע עם סוללה בנפח של 58.2 קוט"ש בלבד, מעט גדולה יותר מסוללת ה-54 קוט"ש של הפיג'ו e-308 שנשען על אותה הפלטפורמה. סוללת ה-58.2 קוט"ש של הפיג'ו e-408 מייצרת טווח נסיעה של כ-450 ק"מ על פי התקן.

מבט צד על פיג׳ו e-408

רכבי פאסטבק מציעים סוג של פשרה או תחנת ביניים אם תרצו בין רכבי סדאן ורכבי פנאי. הם מייצרים פחות התנגדות לרוח ומציעים אירודינמיות משופרת, מה שבא לידי ביטוי בצריכת האנרגיה – ברכב חשמלי היתרונות האלו באים לידי ביטוי בניצול יעיל יותר של טווח הנסיעה. בכל מקרה, טווח הנסיעה בפועל של הפיג'ו e-408 פאסטבק צפוי להיות נמוך יותר ממדידות התקן.

הפיג'ו e-408 מגיע בגרסת הנעה אחת בלבד, עם מנוע חשמלי יחיד שיושב בקדמת הרכב ומציע הספק של 210 כ"ס. נכון לכתיבת שורות אלו, לא ידוע אם בפיג'ו מתכננים להציג גרסאות נוספות. הפיג'ו e-408 מגיע בשתי רמות גימור: אלורה (Allure) ו-GT כשההבדל העיקרי בין שתי הגרסאות הוא התוספת של תא מטען חשמלי שנפתח ללא מגע יד ותוספת של מערכות נהיגה אוטונומיות ברמת הגימור GT.

פנים הרכב וסביבת הנהג של פיג׳ו e-408 החשמלית

במרכזו של החלק הקדמי של תא הנוסעים של הפיג'ו e-408 או ה-i-Cockpit כפי שמכנים אותו, נמצא מסך תצוגה בגודל של 10 אינץ' הכולל אפליקציית ניווט מובנית עם פיצ'ר תכנון נסיעה שמציע את הדרך היעילה ביותר על ידי חישוב של מצב הסוללה, תנאי הדרך, תנועה, מהירות הנסיעה הממוצעת, זמינות של עמדות טעינה ועוד, הפעלה קולית מבוססת ChatGPT בפקודת אוקי פיג'ו, אפליקציית מיי פיג'ו שמאפשרת לשלוט על טעינת הסוללה מרחוק או הפעלת אורות כדי לזהות את הרכב מרחוק ועוד. 

הפיג'ו e-408 מצויד בחמש מצלמות ושלושה רדארים שמשדרים את המידע הנחוץ לפיצ'רים הטכנולוגיים של הרכב כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית / בקרת התנגשות, שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים ועוד – לא משהו שלא ראינו ברכב אחר.

מבט אחורי על פיג׳ו e-408 בנסיעה

הפיג'ו e-408 תומך בעדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA) ויש לו שלושה מצבי נהיגה ושלושה מצבי אחזור אנרגיה (רגנרציה). רכב הפאסטבק החשמלי "יושב" על בסיס גלגלים באורך של 2.79 מטרים – קצר יותר מ-2.9 המטרים של קיה EV6, מהרכבים החשמליים הבודדים שקרובים בעיצוב שלהם לפיג'ו e-408.

אז נכון, כנראה שיש טובים מהפיג'ו e-408 אבל אין ספק שלרכב יש מראה ייחודי משלו מבחוץ ומבפנים וזה דבר שאי אפשר למדוד בנתונים יבשים. כאן טמון לדעתנו היתרון של הפיג'ו e-408 מול דגמים חשמליים אחרים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button