פיג׳ו חשפה בתערוכת CES בלאס וגאס, התערוכה הבינלאומית של אלקטרוניקה לצרכנים, את רכב הקונספט החשמלי – פיג׳ו אינספשן (Inception Concept), עם עיצוב נועז ועתדיני.
לפני שנכנס למספרים, סטנלנטיס נכנסת כאן לעידן חדש, עם פלטפורמה חשמלית שטוחה, כפי שהציגו יצרניות אחרות, והיא שמאפשרת את הגמישות בעיצוב. ונראה שבפיג׳ו החליטו ללכת עם הגמישות הזו עד הקצה.
לא רק בעיצוב החיצוני, אלא גם בחלל הפנים, פיג׳ו החליטו לנצל את היתרון של המרחב הפנוי שלא עמוס בתמסורות מסובכות, וגם פה בחרו ללכת עד הקצה – עם הגה מלבני, הקרוי Hypersquare, שעליו ארבעה ״גלגלים״ דיגיטליים המאפשרים לשלוט על מערכות הרכב, בנוסף למערכת הדור הבא של ה-i-Cockpit של פיג׳ו.
נציין כי רכבי קונספט הם בדרך כלל ראוותניים, ומציתים את הדמיון, ומטרתם להתוות את הקו העיצובי של הדגמים שיכנסו בסופו של דבר לייצור סדיר. במקרה של פיג׳ו, הדגמים שייצאו לשוק החל מ-2025.
״פיג׳ו מחוייבת לחשמול ההיצע שלה״, אומרת לינדה ג'קסון, מנכ״לית פיג׳ו, ״בשנת 2023 100% מכלי הרכב במגוון יחושמלו [יציעו אופציה עם הנעה חשמלית] ובשנתיים הקרובות יושקו חמישה דגמים חדשים שהם 100% חשמליים. השאיפה שלנו היא פשוטה: להפוך את פיג׳ו למותג החשמלי המוביל באירופה עד 2030״.
פלטפורמה חשמלית
מה שמעניין לא פחות מהעיצוב הנועז, היא מערכת ההנעה של האינספשן, המבוססת על פלטפורמה חשמלית הנקראת STLA Large, מבית סטלנטיס.
הפלטפורמה החדשה מצוידת בסוללה של 100 קוט״ש שלפי החברה צפויה לתת טווח נסיעה של 800 קילומטרים לטעינה (אם כי עם סוללה כזו אנו צופים שטווח הנסיעה יהיה באיזור ה-600 ק״מ). מערכת ההנעה כוללת שני מנועים בהספק של עד 680 כוחות סוס, ותאוצה מאפס למאה קמ״ש בפחות מ-3 שניות, כך לפי החברה.
בנוסף הפלטפורמה מבוססת על ארכיטקטורת 800V (בדומה לרכבים כמו האיוניק 5, קיה EV6, והאאודי אי-טרון GT) התומכת בטעינה סופר-מהירה, בהספק של 300 קילוואט, המאפשרת לקבל טווח של 150 קילומטרים בחמש דקות.
הזווית שלנו
חשוב לזכור שלמרות הנתונים המרשימים שהחברה מציגה, צריך לזכור שייקח עוד זמן עד שנראה רכבים ראשונים מבית פיג׳ו עם היכולות האלו. בזמן הזה נראה עוד ועוד שיפורים אצל המתחרות, והשאלה בסופו של דבר תהיה מה יציעו דגמי המותג ביחס למתחרות, כאשר אלו יצאו אל השוק.
מהצד השני ההצהרות של סטלנטיס מראות על הכיוון המשמעותי שהחברה מתכננת לקחת בשנים הקרובות. ההשקעה במפעלים חדשים לייצור רכבים חשמליים וסוללות, יחד עם הפלטפורמות החדשות יכולות להביא את הקונצרן להיות בקו אחד עם החברות המובילות במכירות של רכבים חשמליים בעולם.