היום נחת בישראל מותג חשמלי חדש מבית יצרנית הרכב הסינית GWM, עם דגם חשמלי ראשון – פאנקי קאט, שיצטרף להיצע הרכבים החשמליים בארץ. הפאנקי-קאט הוא רכב משפחתי קומפקטי, מאובזר היטב, עם עיצוב צעיר וסטייליסטי.
מותג ORA נכנס לאירופה לאחרונה, ונמכר בבריטניה ובשוודיה, וצפוי להכנס בקרוב גם לגרמניה. אלינו הוא מצטרף אחרי גל גדול של רכבים חשמליים שמגיעים מסין, שהולכת ותופסת אחיזה בשוק הרכב החשמלי.
למרות גל הרכבים שממשיך להגיע לארץ, הפאנקי-קאט נראת קצת אחרת מגל הרכבים שמגיעים אלינו מסין. הפאנקי קאט מזכירה את החיפושית של פולקסווגן, ובמידה מסויימת נראת כמו שילוב בינה לבין הפיאט e500 החשמלית. התוצאה, בכל מקרה, היא מכונית מרשימה עם נוכחות.
בנוסף לכך הפאנקי קאט מציעה לא מעט אפשרויות בבחירת הצבע, עם 28 שילובי צבע חיצוני ו-7 שילובי צבע פנימי עם אפשרות לעיצוב דו גווני.
הרכב משווק בארץ בשתי גרסאות סוללה: גרסת ה-300 עם סוללה של 48 קוט״ש, וטווח נסיעה של 310 ק״מ לפי התקן, גרסת ה-400, עם סוללה של 63 קוט״ש וטווח נסיעה של 400-420 ק״מ.
הנעה וטעינה
כל הגרסאות מצוידות בהנעה קדמית בהספק של 171 כוחות סוס, מומנט של 23.5 קג״מ, וזינוק מאפס למאה ב-8.5 שניות. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת שלושה מצבים – LIGHT, NORMAL ו- STRONG. בנוסף הרכב תומך בנהיגה עם דוושה אחת, המתאפשר בהפעלה דרך מסך המולטימדיה.
עם טעינה מהירה בהספק של 80 קילוואט הפאנקי קאט יכולה להטען מ-20 ל-80 אחוז סוללה ב-38.5 דקות לגרסת ה-300, וב-46 דקות לגרסה עם הסוללה הגדולה. טעינה מעמדה ביתית, בהספק של 11 קילוואט, תעלה כ-30 שקלים לגרסת ה-300, וכ-40 שקלים בלבד לגרסת ה-400.
פנים הרכב
פנים הרכב נקי מאוד מבחינה עיצובית – הרכב לא עמוס במתגים וחוגות, ורוב השליטה עליו מתבצעת ממערכת המולטימדיה, הכוללת שני מסכי 10.25 אינטש. המושבים מרופדים בעור טבעוני, ותומכים בכוונון חשמלי (מושבים קדמיים). ברמות הגימור הגבוהות תקבלו גם חימום למושבים ועיסוי בכסא הנהג.
למרות שמדובר במשפחתית קומפקטית, פנים הרכב מרווח יחסית לקטגוריה, עם בסיס גלגלים של 2650 מ״מ, אך תא המטען אינו גדול ונפחו עומד על 228 ליטרים בלבד.
גרסאות ורמות אבזור
גרסת ה-300 משווקת בשתי רמות אבזור, פרו ופרו פלוס (PRO+), וגרסת ה-400 משווקת ברמת אבזור פרו פלוס, ו-GT.
גרסאות הפרו+ וה-GT מצוידות במערכת חניה אוטומטית, זיכרונות למיקום המושבים, גג פנורמי נפתח, קירור, חימום ומסאז' למושבים קדמיים ודלת תא מטען חשמלית.
אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, שלל מערכות עזר לנהג בינהן בלימה אוטמטית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. הרכב קיבל 5 כוכבים במבחני הריסוק של הEuroNCAP.
מחירים
במהלך ההשקה ול-900 הלקוחות הראשונים תנתן הנחה במחיר הרכב.
גרסה | מחיר השקה | מחיר רגיל |
---|---|---|
פאנקי קאט 300 פרו | 137,900 | 144,900 |
פאנקי קאט 300 פרו+ | 146,900 | 153,900 |
פאנקי קאט 400 פרו+ | 164,900 | 171,900 |
פאנקי קאט GT | 174,900 | 184,900 |
האחריות על הרכב היא לחמש שנים ללא הגבלת קילומטרים, ואחריות על הסוללה שמונה שנים או 160,000 קילומטרים. שגרת טיפולים כל שנתיים או 30,000 קילומטרים.
(תמונות כתבה: רונן טופלברג)
שלחו הצעת מחיר כולל אפשרויות מימון