fbpx

חברת השכרת רכב רוכשת מאות סיטרואן eC4 חשמליים לצי החשמלי שלה

חברת השכרת הרכב החשמלי הבריטית אונטו תשתף פעולה עם סיטרואן להגדלת הצי החשמלי שלה, שזמין בגרסת ה-״Shine Plus״ כבר עכשיו. עד שנת 2025 מתכננת סיטרואן להשיק ולייצר גרסה חשמלית של כל אחד מרכביה.

חברת השכרת הרכב אונטו (Onto) מוסיפה כשלוש מאות דגמי סיטרואן eC4 חשמליים חדשים לצי הרכבים שלה. הרכבים החדשים מוצעים ללקוחות במסגרת מנוי חודשי מקיף, המזכיר מסלול ליסינג תפעולי לרכב חשמלי, שכולל בתוכו עלויות טעינה, תחזוקת הרכב, נסיעה בכבישי אגרה וביטוח.

אונטו מציעה היום כעשרים דגמים חשמליים להשכרה, החל מפולקסווגן e-UP! הקשיש בעלות של 1768 ש״ח (339 ליש״ט) לחודש ועד לאאודי אי-טרון ב-5756 ש״ח (1299 ליש״ט) לחודש, ומגוון הרכבים שלה כולל גם דגמים של טסלה, יונדאי ואת משפחת ID של פולקסווגן. הרכש החדש של החברה, מבית סיטרואן, מתמקם אי שם בשליש התחתון, עם עלות השכרה ותפעול כוללת של 2211 ש״ח (499 ליש״ט) לחודש. 

חברת השכרת הרכב מתחברת לרשת טעינה ענקית

סיטרואן C4 חשמלית מחוברת לעמדת טעינה לרכב חשמלי

אונטו מאפשרת גישה ליותר מאחד-עשר אלף עמדות טעינה ברחבי בריטניה עבור יותר משלושת אלפים נהגים בעלי מנוי. לפי מנכ״ל ואחד ממייסדי אונטו, רוב ג׳ולי, ״סיטרואן היא חברה פנטסטית ואנחנו שמחים על האפשרות להציע את ה-C4 החשמלית החדשה ללקוחותינו… אנחנו נרגשים להביא את המודל החדש לחברה – מודל שאנחנו בטוחים שיהווה תוספת פופולרית.״

כחלק מתכנית החשמול של סיטרואן (סטלנטיס), החברה מתכננת להשיק גרסה חשמלית לכל רכביה עד אמצע העשור. ה-C4 מבוסס על סוללה של חמישים קוט״ש ומנוע חשמלי עם 136 כוחות סוס. טווח הנסיעה המחושב עומד על מעט פחות מ-350 קילומטר אך לפי אונטו, טווח הנסיעה ״בעולם האמיתי״ של ה-C4 עומד על 260 קילומטר לטעינה. הדגם החשמלי תומך בטעינה חשמלית בהספק של עד 100 קילוואט, שמאפשר טעינה של עד 80% בפחות מחצי שעה. 

אונטו הוקמה בשנת 2017 במטרה להאיץ את חשמול התחבורה בבריטניה, על ידי הצגה של אלטרנטיבה גמישה ונגישה לבעלות המסורתית על רכב. עד כה צברה החברה למעלה משלושת אלפים מנויים פעילים.

הגרסה החשמלית לליסינג התפעולי

אונטו מאפשרת לרבים להתגבר על אחד האתגרים החשובים במעבר לרכב חשמלי: מחיר הרכישה הגבוה יחסית. בכך שהחברה מאפשרת הימנעות מבעלות ישירה על הרכב, בפרט עם היכולת לפרוש בקלות (תוך חודש) ובלי פיקדון, היא הופכת את הרכבים החשמליים לנגישים בהרבה – הן בזמינות והן במחיר.

השנים הקרובות הן קריטיות עבור ההצלחה של התחבורה החשמלית: במקביל להוזלה המתמשכת של הרכבים החשמליים, בניית תשתית והפיכת הרכבים החשמליים לבולטים במרחב הציבורי הם חיוניים ותלויים זה בזה. חשוב לציין שכבר עכשיו השימוש והאחזקה של רכבים חשמליים זולים יותר מאשר רכבים המונעים בדלק, אך עלות הייצור והרכישה עדיין גבוהה יותר.

ללא הקמה נרחבת ומהירה של תשתיות לטעינה והפיכת הרכבים החשמליים למשתלמים ונוחים לשימוש כבר עכשיו, יהיה קשה משמעותית להפוך את התחבורה כולה לחשמלית ביום בו רכבים חשמליים יהיו זולים מספיק.

סיטרואן אמנם מתקשה להתנער במהירות מתחבורה מונעת דלק וטרם הציגה צעדים משמעותיים בכיוון זה, אך היא בכיוון הנכון. מנגד, אונטו מגשרת על הפער בין המצב הנוכחי של הרכבים החשמליים והופכת אותם לזמינים, עוד לפני שזה יהיה מובן מאליו.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button