מאז 2011 נמכרו באירופה 400,000 יחידות של ניסאן ליף, הרכב החשמלי המוצלח של החברה, וכעת, לאחר שנאספו הנתונים הנשענים על המכוניות אשר נמכרו, מתברר שאורך חיי הסוללה של המכונית גדול ב-10-12 שנים מאורך החיים הממוצע של הרכב עצמו.
לטענת ניסאן הסוללות אשר משמשות את הליף והליף פלוס יכולות להגיע לכ-22 שנים בהן ניתן לעשות שימוש לטובת הנעת הרכב, ולאחר מכן להמשיך לעשות בהן שימוש לאחר שהרכב סיים את חייו. נתון זה מעודד למדי עבור ניסאן כיצרנית רכב חשמלי, שכן אחד הפרמטרים החשובים ביותר ללקוח פוטנציאלי הבא לרכוש רכב חשמלי, הוא אורך חיי הסוללה שלו.
משהבינו בניסאן כי ניתן לעשות שימוש בסוללות לאחר סוף התקופה בה הניעו את מכוניות הליף, שוקדים כעת בחברה על מגוון פתרונות לשימוש בסוללות אלו ומחזורן. אחד הכיוונים שמציעה החברה הוא לשלב את סוללות הליף המשומשות כאמצעי לאגירת אנרגיה חשמלית וניצולה, כפי שכבר נעשה באצטדיון יוהן קרויף באמסטרדם, בו הותקנה מערכת אגירת חשמל בהספק של 3 מגה-וואט, אשר עושה שימוש ב148 סוללות חדשות ומשומשות של הליף, לטובת משק החשמל של האצטדיון.
פתרון נוסף אותו מציעה ניסאן, הוא לשלב את הסוללות ליצירת תחנת אנרגיה המשתלבת ברשת החשמל הארצית, עם מערכת ייצור חשמלי סולארי, כפי שאנו מכירים כיום, כשישנה אפשרות להחזיר את עודפי החשמל המיוצר לרשת החשמל הארצית ולהזדכות על כך, וכבר כעת תחנות אנרגיה מבוססות על סוללות הליף אושרו בכמה ממדינות אירופה. דוגמה לפתרון זה הוצג בשנה שעברה כשניסאן חשפה פתרון לתאורת רחוב הניזון ממערכת סולארית המשלבת בתוכה סוללה של ניסאן ליף.