מותגי בית, תתי-מותג (Sub Brands), מותגי בוטיק… תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבל נראה שכמעט כל יצרנית רכב סינית גדולה שמכבדת את עצמה השיקה בשנים האחרונות מותג נוסף דרכו משווקים דגמים לא ישירות תחת שם המותג הראשי, אלא תחת שם אחר. האחרונה לעשות זאת היא יצרנית הרכבים החשמליים ניו, שרכביה מוכרים בעיקר הודות לטכנולוגיית החלפת הסוללות שהם מציעים. לניו יש כבר מותג בוטיק אחד, אונבו, וכעת היא מוסיפה לעצמה אחד נוסף.
מותג הבית השני של ניו, שבתמחור אמור להיות במקום האחרון אחרי הרכבים של ניו והרכבים של אונבו, נקרא פיירפליי (גחלילית) והדגם הראשון שלו הוא מכונית סופר מיני חשמלית שלא מקבלת שם נוסף לפחות נכון לעכשיו. על פי ניו, המטרה בהקמתו היא להציע "מכוניות קטנות וחשמליות יוקרתיות הנגישות לקהל רחב יותר".
סימן ההיכר של דגמי ניו, טכנולוגיית החלפת הסוללות, נשמר גם במכונית הסופר מיני של מותג פיירפליי, שמיועדת להמכר בסין ובשווקים נוספים באסיה, אמריקה הלטינית וגם אירופה – מה שאומר שיש סיכוי שנראה אותה מגיע גם למדינתנו הקטנה.
הונדה E ומצלמה של אייפון
על העיצוב של הפיירפליי אחראי כריס טומסון שעבד בעבר אצל ב.מ.וו ופורד. על פי טומסון, ההשראה לעיצוב של הפיירפליי החשמלית של ניו הגיע מההונדה E ומהאייפון, שלא מעט דמויות חשבו שהפנסים הקדמיים של הפיירפליי מזכירים להם את המצלמה של הטלפון החכם הכי פופולרי בעולם.
פרטים רבים עדיין חסרים
מותג פיירפליי של ניו הושק אמנם באופן רשמי, אבל גם חלקי מאוד. פרטים על נפח הסוללה, טווח הנסיעה, הביצועים, זמן הטעינה, בסיס הגלגלים וכמובן המחיר – עוד לא פורסמו, מה שמשאיר אותנו עם לא מעט סימני שאלה ואי ודאות לגבי מקומה של הפיירפליי מבית ניו אל מול המתחרים.
תא מטען קדמי עצום
נתונים על טווח הנסיעה, מהירות הטעינה והביצועים אולי אין, אבל תא מטען קדמי עצום בנפחו – יש! הפיירפליי מבית ניו מציעה תא מטען בנפח עצום של לא פחות מ-92 ליטרים! הנה כמה דוגמאות של תאי מטען קדמיים של רכבים חשמליים אחרים שימחישו לכם עד כמה שמדובר בנפח חריג למכונית סופר-מיני חשמלית (לרובן בקטגוריה אין תא מטען קדמי):
- פורד F-150 לייטנינג, טנדר חשמלי: 400 ליטר.
- פורד פומה החשמלית, רכב פנאי קטן: 43 ליטר.
- צ'אנגן דיפאל S07, רכב פנאי חשמלי: 125 ליטרים.
- סמארט #5, רכב פנאי חשמלי: 72 ליטר.
מתחרים פוטנציאליים
במידה והפיירפליי מבית ניו תגיע לאירופה (מה שלא אמור להוות בעיה, כי הרכבים של ניו כבר נמכרים ביבשת) היא תתחרה ברכבים כמו רנו 5, סיטרואן e-C3, הדגמים החשמליים של מיני וסמארט (מנכ"ל ניו ויליאם לי אמר שהפיירפליי "חכמה יותר ממיני ומיני יותר מסמארט") והדונפנג בוקס, שהגיעה ממש לאחרונה לישראל.